Silly Season 2024 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3

Topic: Silly Season 2024 (7164 keer gelezen)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Dat Engelse team (Vision Track) behoudt de zelfde rijders: Scott Ogden en Josh Whatley. Ik meende dat het ook een andere naam gaat krijgen, maar dat ben ik even kwijt (info van Simon Patterson nav vraag die ik stelde op X/Twitter)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Rivacold Snipers Team met Matteo Bertelle & David Almansa

(via @Swinxy)
Doen denken aan de kleuren van het Kopron Scot team uit 2004 met Dovi & Corsi.
Plaggie
Het WF brekebeentje

Reageer met citaat 
Ja wat een geweldige kleurstelling Heel mooi!
Plaggie
Het WF brekebeentje

Reageer met citaat 
En inderdaad het doet terugdenken aan Dovi in 2004. Ik vraag me dan af…..is het ook hetzelfde team? Iets staat me bij dat het kopron Scot team is overgegaan in het Ongetta (en nu dus het Snipers ) team. Maar kan er compleet naast zitten.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Kon zomaar eens kloppen Plaggie. Heb al even gezocht, kon niet zo snel aanwijzingen vinden.
Iemand die dat wel weet? Hoor het graag en meld het hier even dan!
Ongetta komt trouwens als sponsor ook voor in het SIC58 team van papa Simoncelli.
fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
RG500IU schreef 20-02-24 om 11:13:58

Doen denken aan de kleuren van het Kopron Scot team uit 2004 met Dovi & Corsi.

Dat is ook het eerste wat ik dacht. Mooie kleurstelling weer. De moto 3 en moto2 teams zijn daar toch wat beter in als de motogp teams. ook vanwege het wisselen van sponsors natuurlijk.

« Gewijzigd: 21-02-2024 om 10:06:51 door RG500IU »

TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Plaggie
Het WF brekebeentje

Reageer met citaat 
Wat ik me hierboven afvraag klopt dus niet. Het Kopron Team Scot en het Snipers team staan los van elkaar en er is geen sprake geweest van een fusie of overname.

Team Scot, onder leiding van Cirano Mularoni, heeft de nodige successen gekend met Dovi, die 7 jaar voor het team uitkwam. In 2008 en 2009 waren ze actief in de MotoGP en in 2010 kwamen ze in de Moto2 uit met De Angelis en Canepa. Dat laatste werd geen succes en uiteindelijk zijn ze dat jaar door financiële problemen volledig verdwenen.

Het Snipers team begon als CBC corse met Luca Vitali in 2009 (125cc). Een jaar later met onze eigen Jasper Iwema (mede dankzij Jan Abbink). Later stond het team bekend als Ongetta Rivacold en nu dus als het Rivacold Snipers team, onder leiding van Marco Checcini.
     Reageer met citaat 
Moto3 is ook begonnen met testen op Portimão.
Vandaag en morgen Moto3 en zaterdag en zondag Moto2.

https://livetiming.getraceresults.com/...=true#screen-results
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
In de pitstraat van Portimão:

Red Bull GasGas Tech3 zoals het nu heet met Jacob Roulstone & Daniel Holgado
(foto: @denkmit via X)
     Reageer met citaat 
Collin zit er gelijk goed bij

https://www.racesport.nl/...timao-veijer-tweede/
fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
voor wat het zegt natuurlijk. Maar goed dat we hem wel in de top zien testen
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
Het zegt dat hij de snelheid gelijk weer heeft, verder nog weinig. Zeker in de Moto3.
gertram

takt vier

Reageer met citaat 
Lees net op https://www.motogp.com/en/news/2023/12/19/grand-prix-commission-2024-fuel-spec-agreed-age-limit-exceptions-adjusted/486822 dat er weer wat uitzonderingen komen op de leeftijdlimiet, de eerste 3 in de eindstand van het Spaans open oftewel JuniorGP Moto3 en ook de Red Bull Rookies Cup mogen door:

"Minimum age increases implemented in recent seasons have interrupted the expected trajectory for some young riders who began their careers before age limits were increased, leaving some unable to move up to Grand Prix classes when anticipated.

Existing exceptions will therefore be widened in order to allow the top three overall finishers in both the FIM JuniorGP™ World Championship and the Red Bull MotoGP Rookies Cup to compete in the Moto3™ World Championship from such time as they are mathematically guaranteed a top three position in JuniorGP™ or the Rookies, even if they do not reach the minimum age of 18. However, an absolute minimum age of 17 applies."
Plaggie
Het WF brekebeentje

Reageer met citaat 
MB84 schreef 24-02-24 om 09:09:44
Het zegt dat hij de snelheid gelijk weer heeft, verder nog weinig. Zeker in de Moto3.

Suzuki zit er ook goed bij. Heb heel veel berichten gelezen dat Collin z’n teammaat dit jaar wel even de oren zal wassen. Ik hoop dat hem dat lukt maar zou er nog geen geld op inzetten. Inmiddels jaren ervaring en meervoudig GP winnaar. Kijk maar eens hoe goed Sasaki ging toen hij Honda voor KTM/ Husqvarna verruilde. Was daarvoor ook niet veel….
     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 25-02-24 om 13:35:19
(...)

Suzuki zit er ook goed bij. Heb heel veel berichten gelezen dat Collin z’n teammaat dit jaar wel even de oren zal wassen. Ik hoop dat hem dat lukt maar zou er nog geen geld op inzetten. Inmiddels jaren ervaring en meervoudig GP winnaar. Kijk maar eens hoe goed Sasaki ging toen hij Honda voor KTM/ Husqvarna verruilde. Was daarvoor ook niet veel….

Collin zat er constant goed bij. Suzuki alleen de laatste sessie, wellicht met een sleepje.

We gaan het zien. Suzuki is zeker geen pannenkoek. Het is gewoon fijn dat Collin direct weer voorin rijdt.

Ben wel benieuwd hoe de races nu gaan worden met de Pirelli banden.

Pagina's: 1 2 3

Snelle navigatie: