Silly Season 2024 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3

Topic: Silly Season 2024 (9636 keer gelezen)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Vanaf vandaag 3 dagen testen op Jerez voordat men naar Qatar vertrekt.
Bij Le0pard Honda wordt de geblesseerde JuniorGP en Red Bull Rookies cup winnaar Ángel Piqueras vervangen door oud Le0pard rijder /wereldkampioen Lorenzo Dalla Porta die blijkbaar nog geen zitje heeft voor dit jaar want we zagen hem niet op Phillip Island.
     Reageer met citaat 
De Pirelli bandjes zijn mij een partij snel!
Veijer rijdt zojuist de snelste tijd tot nu toe, een 1.44.4 op Jerez. Ruim een seconde onder de Pole tijd van vorig jaar
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
De tijden vd tweede sessie van drie in totaal. De meeste snelle tijden werden hierin geregistreerd:

Alonso reed in FP3 echter nog 1.44,356 terwijl Adrian Fernandez nog 1.44,488 (5e tijd) noteerde.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Alonso vandaag snelste tijd met 1:43.315, Rueda 1:43.640, Veijer 1:43.816 (3e tijd vd dag)
     Reageer met citaat 
Vind de tijden echt bizar snel. Of anders gezegd. Wat heeft Dunlop op safe gespeeld al die jaren…

Collin zit er constant goed bij
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Wat wel opvallend is dat ze bij de Moto 3 echt meer dan een seconde sneller zijn dan in de GP met Dunlops, maar dat in de Moto 2 dat (nog) niet het geval is.

Nou is het denk ik wel algemeen bekend dat Jerez in deze periode vh jaar altijd ongemeen snel is en dat de tijden uit de wintertests nooit gehaald worden als de GP wordt gehouden in het voorjaar. Dus wellicht een ietwat vertekend beeld?

Daarnaast weten nu nog niet of de Pirelli's nu juist uitblinken in een hele snelle ronde en daarna wellicht (snel) afbouwen, of blijven ze langere tijd (vrij) goed?
     Reageer met citaat 
Klopt zeker dat Jerez nu sneller is, maar op de dunlops kwamen ze tijdens de wintertenen ook zeker niet aan deze tijden…

Lijkt erop dat de bandjes zeker wel een aantal snelle rondes achter elkaar kunnen. Eerste snelle ronde wordt bijna altijd in de tweede ronde verbeterd zag ik op de live timing. Maar ook de rondes daarna nog benaderd/even snel. Wat het over een raceafstand doet is nog afwachten inderdaad.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Hoe hard het gaat:
Citaat:
In 2001 Valentino Rossi set a new lap record at Circuito de Jerez on his 'Factory' Honda NSR500: 1:43.779

On the final day of this year's Moto3 Test at the same circuit, José Antonio Rueda on his KTM: 1:43.276
De_Wim
maar dan anders

Reageer met citaat 
Wow
Dat had ik niet verwacht, de motoren en de sport zijn wel geëvalueerd. Maar dat een moto-3 sneller is als Rossi in zijn beste tijd met zo'n beetje de beste 2-tact ever.

Petje af
De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.
     Reageer met citaat 
Het interview met Collin van afgelopen zondag bij Studio Sport:

https://nos.nl/l/2511707
fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
RG500IU schreef 02-03-24 om 09:49:03
Hoe hard het gaat:
(...)

Ja dat is toch bizar. Het zal hem voornamelijk in bochtensnelheid zitten vermoed ik.

Maar dan nog.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
nl.motorsport.com/: "kan Collin Veijer gooi doen naar de wereldtitel?"

Citaat:
De Moto3-rijders werken nog altijd drie trainingssessies af voor de kwalificatie, maar alleen met tijden uit de tweede en derde oefensessie - genaamd training 1 en training 2 - kan rechtstreekse plaatsing afgedwongen worden voor Q2. De eerste oefensessie heet dit jaar de vrije training en is vooral bedoeld om zonder druk te kunnen wennen aan de baan en de omstandigheden.

dat wist ik nog niet..
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Op X / Twitter een bericht van Simon Patterson: Mlav Racing en Josh Whatley hebben, met wederzijds goedvinden, besloten de samenwerking te beëindigen en ieder zijn eigen weg te gaan.
Plaggie
Het WF brekebeentje

Reageer met citaat 
Niet verrassend……z’n voortraject was al niet overtuigend en z’n 2,5 jaar in de GP’s al helemaal niet.

Wat me wel verbaasd is dat ze net voor Silverstone uit elkaar gaan. Maar goed, daar zal wel een goede reden voor zijn.

Z’n teamgenoot Scott Ogden laat ook bar weinig zien tot nu toe…..

Pagina's: 1 2 3

Snelle navigatie: