India of Indinee? Buddh International Circuit favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Racetopic
13

Buddh

24 september 2023
India Buddh International Circuit, New Delhi

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Marco Bezzecchi
2Jorge Martín
3Francesco Bagnaia
4Luca Marini
5Joan Mir
Volledige uitslag »

RACE

1Marco Bezzecchi
2Jorge Martín
3Fabio Quartararo
4Brad Binder
5Joan Mir
Volledige uitslag »

TRIVIA

Moto 3 rijder Taiyo Furusato (Honda Asia) had in 2023 de twijfelachtige eer om de eerste rijder te zijn die op dit nieuwe circuit in een officiële sessie onderuit ging.
Sarath Kumar is de enige coureur uit India die ooit (tot 2023) op WK niveau actief was. In 2011 kwam hij in de 125cc race in Portugal (Estoril) tot een 24e plaats. In enkele andere GP's wist hij zich dat jaar niet te kwalificeren.
In 2023 vond hier de eerste Grand Prix van India plaats, winnaars: Jaume Masiá (Moto 3), Pedro Acosta (Moto 2), Jorge Martín (MotoGP Sprint) en Marco Bezzecchi (MotoGP)
Topic: India of Indinee? Buddh International Circuit (1942 keer gelezen)
RG500IU
 Moderator

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Website Twitter 
Geslacht: man
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 25-09-23 om 13:29:11
(...)
Al het onderstaande mocht je niet meenemen naar de baan. ...
...
-Chewing Tobacco
..etc etc etc
-Lighter/Matchbox..etc etc

Wat weer een apart lijstje. Dus ik als roker mag geen pruimtabak maar wél gewone tabak/sigaretten meenemen, maar kennelijk geen lucifers e/o aansteker om ding aan te steken als ik dat zo lees
Johannes

Profiel Privébericht Facebook 
     Reageer met citaat 
En geen camera met telelens
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
RG500IU
 Moderator

2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Nee dat maakt het er zeker niet leuker op. Voor mij is dat toch wat speciaals om proberen mooie foto's te schieten tijdens de trainingen. In Portimão maakte ik dat eerder dit jaar ook al mee.

Heb moeten praten als Brugman om ding mee naar binnen te krijgen maar was zo flauw (bovendien kon je nergens dichterbij komen voor goede foto's) dat ik ding volgende dag maar in hotel heb laten liggen.
Johannes

Reageer met citaat 
RG500IU schreef 25-09-23 om 16:53:18
In Portimão maakte ik dat eerder dit jaar ook al mee.

O ik dacht dat het een India ding was.

Is het iets van Dorna uit?
RG500IU
 Moderator

2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Lastig te zeggen. Mijn vermoeden is beetje van allebei. Het camerabeleid komt zeker van Dorna bv. Ik maakte het al mee in Portugal en zo vrij als we in Assen (nog!) mogen zijn komt bijna nergens meer voor denk ik.
Bij de F1 in Zandvoort onlangs werd een zelfde beleid (weet ik via Jaap Kingma die hier vroeger ook wel kwam) gevoerd.

Maar er staan ook wat absurde dingen op die lijst, kan me haast niet voorstellen dat dit bij Dorna weg komt, dus daarom mijn gedachte dat het wellicht van twee kanten ingegeven is.
Johannes

Reageer met citaat 
Sommige dingen kan ik me ook wel voorstellen dat die niet mogen, drones bijvoorbeeld, maar het grappigste vind ik verrekijkers. We hebben een tijd gehad dat je de rijders bijna aan kon raken, maar nu ze op sommige tribunes stipjes in de verte zijn mag je geen verrekijker meer mee
RG500IU
 Moderator

2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Drones met je eens, logisch. Geen verrekijker meer is natuurlijk belachelijk. Ze zijn beetje vh padje af met al die regels.
Optimate

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
Kan me niet voorstellen dat zulke dingen van Dorna komen hoor. Wat kan het hen schelen of jij wel of geen verrekijker bij je hebt. Dit lijkt me iets van de lokale organisator.
Johannes

Reageer met citaat 
Ja vreemd allemaal, maar er is dus wel iets gaande op dit gebied omdat het dus ook al moeilijk was om in Portugal en ook bij de F1 op Zandvoort om een fototoestel met telelens mee naar binnen te nemen.
falerossi

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
Voorheen onder andere tijdens de TT gewerkt als fotograaf/journalist. Ook toen was het streng verboden om te filmen langs de baan. Veel videomateriaal op Youtube van motogp races wordt ook verwijderd omdat Dorna de rechten op hun manier heeft.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
Johannes

Reageer met citaat 
Maar fotograferen achter het hek was tot nu toe nooit een probleem.
RG500IU
 Moderator

2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
De GP van India had nogal wat voeten in de aarde om het zo maar te zeggen. Er waren niet allleen nogal wat Visa problemen oa en vele andere onzekerheden. Taylor MacKenzie (broer / zoon van) en teammanager in de Moto 3 (Vision Track) legt uit welke obstakels ze tegenkwamen om op een zo goed als verlaten circuit (laatste F1 GP in 2013) te gaan racen.

Hij vertelt in zijn vlog op humorvolle wijze over de duik in het grote onbekende, de onzekerheden over het eten, het slechte hotel (bloed in de vieze lakens), maar ook het enthousiasme vd fans, dat het helemaal geen verkeerd circuit is ondanks de twijfels over de veiligheid vooraf etc. Ook het plot is erg leuk, zeker tot einde blijven kijken!

Erg leuk om te zien en te luisteren!

Pagina's: 1 2

Snelle navigatie: