Silly Season + tests 2024 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3

Topic: Silly Season + tests 2024 (6748 keer gelezen)
Plaggie
Het WF brekebeentje

Reageer met citaat 
Nog maar 3 Yamaha’s in het WSS volgend jaar. Manzi/ van Straalen voor Ten Kate en Mathias voor GMT94.

Toch wel verrassend. De dominante machine van de afgelopen jaren. Hoewel het vorig jaar al vooral Ducati was.

Maar met Glenn voor Ten Kate Yamaha en Baldassarri/ Antonelli op Ducati’s gaat dit voor mij een interessant seizoen worden.
     Reageer met citaat 
Maar 7 (!!) verschillende merken! zo moet een kampioenschap er uit zien! Leuk toch! Ik kijk natuurlijk uit naar de nieuwe QJ-moor! Maar ook de MV Augusta blijf ik op de voet volgen!! Ik kan niet wachten tot de eerste race!
fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
dat ben ik zeker met je eens word een leuk kampioenschap. Hopelijk komend seizoen wat meer volgen.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
Is de QJ motor al gehomologeerd?
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Jerez dag 2:
fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 20-12-23 om 08:12:54
Dat is een leuke aanvulling. Geen idee wat die 800 cc viercylinder voor motor is, maar we gaan het zien.

verkeerde quote
fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
RG500IU schreef 19-12-23 om 12:36:15
Na het publiceren vd deelnemerslijsten zien we ook een vreemde eend in de bijt, het Chinese QJ Motor dat, met Raffaele de Rosa als rijder, een 800cc 4-cylinder aan de start brengt.

QJ Motor zagen we afgelopen jaar als sponsor bij Gresini Moto 2, het bedrijf is ook eigenaar van het Italiaanse Benelli en heeft ook connecties met MV Agusta zoals we lezen in het artikel.

Ik heb net de homologatie lijsten van de FIM bekeken. Daar staat hij voor zover ik kon zien niet tussen.
     Reageer met citaat 
Ze rijden wel alleen maar de Europese wedstrjiden dit seizoe, dus misschien kan hij op een later tijdstip nog gehomologeerd worden. Volgens wat ik gelezen heb (puregprace), is de motor nog veel te zwaar en heeft hij nog een pak vermogen te kort....
fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
Ik ken inderdaad de regels niet. Maar misschien kan dit later inderdaad.

« Gewijzigd: 16-02-2024 om 13:24:59 door fuzzybear »

fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
Even navraag gedaan bij insiders.

"This list is likely to be updated soon after Round 1 as the QJMotor SRK 800 RR will go through homologation ahead of its debut in Barcelona."

Dat dus.
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 16-02-24 om 13:43:54
Even navraag gedaan bij insiders.

"This list is likely to be updated soon after Round 1 as the QJMotor SRK 800 RR will go through homologation ahead of its debut in Barcelona."

Dat dus.

Dank je voor de update! Ik wist (stond in artikel van pureracegp) dat de motor in Barcelona zou debuteren; Dit seizoen dient enkel om de motor competitief te maken. Ze verwachten er zelf niet veel van in het eerste seizoen!

PS: Op pureracegp staat vele nieuws over verschillende racecategorieën. Is wel in het Frans...
fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
Ze zijn wel druk met sponsoring in de motogp. Maar ik vraag me af of dit project gaat slagen.

Als die fiets als zover achter ligt qua vermogen en gewicht. Maar goed aan de andere kant is het een uidaging voor tuners en technici uiteraard.

Positief dat er weer een ander merk bij komt.

Ik blijf het echter een wat rare constructie vinden. 600cc 4 cylinders 800cc 4cylinders 800cc 2 cylinders en 765cc 3 cylinder in 1 klasse.
Dit kun je wat dat betreft niet meer bestempelen als de "lichtere klasse"

Dit is voor de maker van een regelement volgens mij wel een uitdaging.

Maar aan de andere kant: als het werkt, werkt het. En zien wij hopelijk mooie races.

« Gewijzigd: 17-02-2024 om 09:52:52 door fuzzybear »

fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
Even over die QJ motors. Ik heb dat ding even gegoogled. dat is gewoon een mooie fietsje hoor.
     Reageer met citaat 
Tja, van een mooi bord kun je niet eten.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
De laatste test is achter de rug:
1 Montella - Barni Ducati 1.31,881
2 Caricasulo - MV Agusta 1.31,943
3 Manzi - TK Yamaha 1.32,183
4 Huertas - Ducati 1.32,290
5 Debise - Yamaha 1.32,325
6 Oncu - Kawasaki 1.32,334
7 Mahias - Yamaha 1.32,398
8 Schrötter - MV Agusta 1.32,407
9 Booth-Amos - Triumph 1.32,443
10 Navarro - Triumph 1.32,647

11 Sofuoglu
12 Bayliss
14 Baldassarri
15 Tuuli EAB Ducati
16 van Straalen 1.33,244

snelste tijd was onder het ronderecord en de eerste 31'ers op PI waar nieuw asfalt ligt.

Pagina's: 1 2 3

Snelle navigatie: