Maleisië / Sepang favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Racetopic
18

Sepang

12 november 2023
Maleisië Sepang International Circuit

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Francesco Bagnaia
2Jorge Martín
3Enea Bastianini
4Álex Márquez
5Luca Marini
Volledige uitslag »

RACE

1Enea Bastianini
2Álex Márquez
3Francesco Bagnaia
4Jorge Martín
5Fabio Quartararo
Volledige uitslag »

TRIVIA

Met de opvolging van Valentino Rossi door Jorge Lorenzo in 2010 haalde Yamaha voor het eerst in de 62 jarige geschiedenis van de Grand Prix racerij twee opeenvolgende titels in de zwaarste klasse met twee verschillende rijders.
Valentino Rossi pakte in 2008 de overwinning en stond hiermee voor de 150e keer op het podium. Andrea Dovizioso, op de satelliet Honda van het JiR Scot team, stond met een derde plaats voor de eerste keer in deze klasse op het podium.
In 2006 kon hier de kwalificatie niet doorgaan vanwege hevige regenval en moest voor het eerst een startopstelling worden samengesteld aan de hand van de vrije trainingen.
Met zijn 13e Poleposition van het seizoen in 2014 werd Marc Márquez de nieuwe recordhouder voor de meeste Poles in een seizoen in de zwaarste klasse.
Wegens hevige regen werd in 2009 de start een half uur uitgesteld. Casey Stoner won die dag met de Marlboro Ducati. Fiat Yamaha rijder Valentino Rossi werd toen derde, wat genoeg was om zich van zijn 9e wereldtitel te verzekeren.
Kenny Roberts Jnr. won de openings GP van 1999, toen hier voor de eerste keer gereden werd, bij zijn debuut op de fabrieks Suzuki. Spanjaarden Carlos Checa (Marlboro Yamaha) en Alex Crivillé (Repsol Honda) vergezelden hem die dag op het podium.
Door een zege in 2012 werd Sandro Cortese (Red Bull KTM/Ajo)de eerste wereldkampioen in de nieuwe Moto 3 4-takt categorie die de 125cc klasse opvolgde. Met nog 2 GP's te gaan was de Duitser niet meer in te halen voor de concurrentie.
Toni Elías (Moriwaki) had hier aan een vierde plaats in 2010 genoeg om de eerste wereldtitel in de nieuwe Moto 2 klasse op zijn naam te schrijven.
Na zijn zware beenbreuk in juni van dat jaar is Valentino Rossi in oktober 2010 weer helemaal terug met zijn tweede seizoenszege. Op Sepang haalde hij voor de 46e keer met de Yamaha M1 de overwinning, dat werd uiteraard op gepaste wijze gevierd...
Door een overwinning in 2014 evenaarde Marc Márquez (Repsol Honda) het record van 12 zeges in een seizoen in de koningsklasse van Mick Doohan uit 1997.
Topic: Maleisië / Sepang (4385 keer gelezen)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
De laatste drie GP's: Maleisië, Qatar en Valencia zonder onderbreking.

De spanning stijgt natuurlijk, wie van de twee maakt de minste / geen fouten?
Bij LCR draaft Lecuona in elk geval bij de eerste twee weer op als vervanger van de opnieuw geopeerde Rins.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Oh en wild-card voor Bautista, ik vermoed in Aruba.It kleuren
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
heel tof, Ik ben benieuwd wat hij kan laten zien!
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Aleix 4x op zijn plaat en zelfs een brandje er bij in T1
Ik denk dat het Bautista niet meegevallen is.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Ducati's op de eerste 6 startplaatsen
     Reageer met citaat 
Bautista inmiddels ook een ervaring rijker en een illusie armer.
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
ik weet niet of hij illusies had? hij is al tijdje uit de motogp. En dan kom je toch snel al te kort.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
Boete van €1000 voor Fabio Quartararo voor het te vroeg los maken van zijn helm riempje.

Waarom mag meneer trouwens tijdens het racen een parelketting dragen, lijkt me best gevaarlijk
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Foei….. dat was een saaie race zeg.

Wel mooi hoe Bastiannini hem weet te winnen na een zeer teleurstellend 2023 seizoen.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 11-11-23 om 13:39:24
Ducati's op de eerste 6 startplaatsen

Dat was dus voor het eerst in de historie kwam ik achter. Laatste (en ik denk enige) keer dat dit gebeurde was 25 jaar geleden.
Mugello 1998: Doohan, Barros, Biaggi, Checa, Crivillé & Kocinski reden allemaal met Honda's toen. P7 die keer voor Abe / Yamaha. Eerste 5 in de race werden toen ook Honda's

Alhoewel... er was eind jaren '70 / begin jaren '80 dat Suzuki's zeer oppermachtig waren en bijna iedereen daar mee reed
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
falerossi schreef 11-11-23 om 22:46:15
Boete van €1000 voor Fabio Quartararo voor het te vroeg los maken van zijn helm riempje.

Waarom mag meneer trouwens tijdens het racen een parelketting dragen, lijkt me best gevaarlijk


Dat viel mij ook al op. De coureurs morgen wel dat soort sieraden dragen tijdens een race? Wat was trouwens dat witte doekje/sjaaltje van Oncu een paar races terug. Dat hing ook flink los en te flapperen.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 12-11-23 om 14:18:37


Wel mooi hoe Bastiannini hem weet te winnen na een zeer teleurstellend 2023 seizoen.


Ja die moet wel want zijn plekje binnen het team staat op het spel.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
Bastianini en Bagnaia betrapt op te lage bandenspanning in GP Maleisië

https://nl.motorsport.com/...p-maleisie/10545681/

Zucht gaan nou dit soort achterlijk regeltjes het kampioenschap bepalen
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
falerossi schreef 13-11-23 om 10:03:21
Bastianini en Bagnaia betrapt op te lage bandenspanning in GP Maleisië

https://nl.motorsport.com/...p-maleisie/10545681/

Zucht gaan nou dit soort achterlijk regeltjes het kampioenschap bepalen


Als kijker wordt je belazerd achteraf
En als rijders bewust accepteren dat ze een waarschuwing krijgen is de lol voor mij er af.
Beetje zoals met epo bij wielrennen. Achteraf bezien keek je naar een nep show
Martin reed blijkbaar met juiste druk en kon niet aan haken.
Zulke verschillen zouden geen impact mogen hebben.
Allemaal dezelfde spanning bij de start lijkt me een stuk helderder en eerlijker
Als dit zo door gaat wint niet de beste,maar de meest geslepen teambaas...slecht voor de sport
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
falerossi schreef 12-11-23 om 20:53:50
(...)


Ja die moet wel want zijn plekje binnen het team staat op het spel.


Dat klopt, maar gezien een jaar vol pech en blessureleed zou zijn zitje niet onder druk moeten staan. Hij heeft amper de kans gehad om te laten zien wat hij kan. En dat is dus GP’s winnen zoals hij gisteren deed.

Pagina's: 1 2


Snelle navigatie: