Road Racing 2024 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4

Topic: Road Racing 2024 (11836 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Mooi man, veel plezier.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
john schreef 01-06-24 om 10:58:27
Ben deze week op Man...

Tof John, heel veel plezier en houd ons beetje op de hoogte
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Gisteren won Michael Dunlop Supersport race 1 en staat daarmee op 26 TT overwinningen een evenaring van het record van zijn oom Joey die in zijn laatste TT van 2000 nog 3 zeges bijschreef.
     Reageer met citaat 
Dunlop is toch een fenomeen. Nam aan de trainingen deel met een Triumph 765, besloot na een aantal pogingen om toch de R6 van vorig jaar in te zetten, en wint uiteindelijk.
Ook voor de superbikes heeft hij beschikking over het '23 en het '24 model en kiest wat hem het beste uitkomt,
Voor de supersport, supertwin en superstock rijdt Dunlop voor zijn eigen team. Voor de superbikes rijdt hij voor Hawks racing.. Ik ken geen andere topcoureur die ook met een eigen team rijdt.

Voor de supersport zijn er dus ook motoren zoals de Triumph 765, de Panigale V2 en GSX750. Om de competitie gelijk te houden worden sommige motoren aan banden gelegd, dat zou ook de reden zijn dat bijvoorbeeld Hickman niet zulke aansprekende resultaten haalde tijdens de eerste tace
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Superbike race 1 werd gewonnen door Hickman voor Todd & Harrison.

Drama was er echter voor Michael Dunlop die na zijn laatste pitstop, die hij begon in leidende positie en in controle, langs het trottoir stoppen moest wegens problemen aan het vizier van zijn helm. Het leek er al op dat het vizier aan de linkerkant niet goed vast zat... bij het uitrijden van de pits vanuit de lucht was dat al te zien ..(YouTube)

Hij verloor er ca 40 sec mee.
Op X/ Twitter:
https://x.com/.../1797385686393180406
https://x.com/.../1797323942748737685
https://x.com/.../1797355176346505526

« Gewijzigd: 03-06-2024 om 10:25:54 door RG500IU »

RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Volgens mij wel aardige site als je nog wat extra circuitkennis wilt op doen:
https://daleymathison.wordpress.com/...tt-course-knowledge/
     Reageer met citaat 
Wat een spektakel gisteren in de Superbike race. Natuurlijk de dramatische ontknoping, maar ook de beelden. Of het nu vanuit de helikopter is of vanaf de vaste camera's op al de bekende punten. Het is toch zo indrukwekkend om te zien. Dat waren weer twee uren op het puntje van de stoel zoals dat dan zo mooi heet.
Wie om zichzelf kan lachen zit nooit zonder vermaak.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Michael Dunlop heeft zojuist zijn 27e TT zege behaald in de Supertwins voor Peter Hickman en Dominic Herbertson.

Dunlop is nu alleen recordhouder.
     Reageer met citaat 
Mister TT.

Wat een grootheid.
Trax

ZAC #111 en #717, Teammanager #222

Reageer met citaat 
Wat een baas. En mooi voor Dom Herbertson op p3!
Ook fijn met azijn!
     Reageer met citaat 
Erg koude dag, veel zon in het begin, maar koude wind. En na de eerste race dus ook regen.
Omdat ik het weer niet volledig vertrouwde was ik vlak bij de camping gaan kijken. Dat komt dan mooi uit dat je weer terug kunt lopen en bijvoorbeeld eten kan bereiden tussen de races.

Door alle niet uitgevoerde races wordt het programma noodgedwongen wat compacter : Voor morgen staan er drie races gepland, maar dan moet het weer wel meewerken. Kan mij eigenlijk geen editie herinneren van de TT of de Manx dat het weer zo tegrnzat. Hopelijk blijft het droog.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Davey Todd (BMW) wint zijn eerste TT met een zege in de Superstocks voor Hickman en Dunlop.

De zijspannen kenden een herstart nadact eerder vanochtend de wereldkampioenen (maar TT nieuwkomers) Ellis & Clement een crash hadden bij Waterworks, rijders waren beiden gelukkig ok. Maar de baan was wel geblokkeerd waardoor rode vlag.

De Crowe broers wonnen vanmiddag opnieuw voor Birchall /Rousseau en de 60 jarige Dave Molyneux en zijn 40 jaar jongere passagier (en nieuwkomer) passagier Jake Roberts werden 3e. Kan niet missen of 'Moly' moet wel de oudste rijder ooit met een TT podium zijn.

De Nederlandse nieuwkomers Kranenburg en van Middegaal behaalden, na P17 in race 1, nu een 15e plaats. Ik zag dat ze 3 minuten langer over een ronde deden dan de winnaars, maar dat ze ook ca 30 km topsnelheid tekort kwamen.
Trax

ZAC #111 en #717, Teammanager #222

Reageer met citaat 
Mooi voor Todd, erg gegund. Zeer sympathieke gast.
Ook fijn met azijn!
     Reageer met citaat 
Super voor Davey Todd. Iemand die ik ook echt volg, gewoon vanwege zijn uitstraling en daarnaast kan hij verschrikkelijk goed sturen natuurlijk.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Conor Cummins, nog 8e in de Superstock race van vandaag heeft zich met onmiddellijke ingang terug getrokken voor de rest vd TT van dit jaar. In een verklaring op socials deelde hij mee dat hij later vertellen zou wat zijn plannen voor de rest van het seizoen zijn.

Pagina's: 1 2 3 4

Snelle navigatie: