Assen met gratis toegang jeugd tot 16 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4

Racetopic
3

Assen

21 april 2024
Nederland TT Circuit Assen

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Jonathan Rea
2Nicolò Bulega
3Toprak Razgatlioğlu
4Sam Lowes
5Alex Lowes
Volledige uitslag »

RACE 1

1Nicholas Spinelli
2Toprak Razgatlioğlu
3Álvaro Bautista
4Remy Gardner
5Alex Lowes
Volledige uitslag »

RACE 2

1Toprak Razgatlioğlu
2Álvaro Bautista
3Remy Gardner
4Andrea Iannone
5Andrea Locatelli
Volledige uitslag »

TRIVIA

Met zijn zege in de natte (verkorte) race 1 van 2012 werd Sylvain Guintoli (Effenbert Ducati 1098R) de 5e Fransman die een WSB zege boekte na Roche (23), Laconi (11), Morillas & Vieira (beiden 1).
Door de winst in race 2 van 2023 zorgde Álvaro Bautista voor de 400e WSBK zege van Ducati, geen enkel merk heeft zo vaak gewonnen.
Jonathan Rea won de Superpole Race van 2022 en behaalde hiermee zijn 100e WorldSBK als Kawasaki rijder.
Chris Vermeulen boekt zijn enige dubbelzege in 2005 en wint beide races op de Winston Ten Kate Honda. Jurgen vd Goorbergh weet bij een eenmalig optreden met een Rizla Suzuki uit het BSB niet te imponeren en eindigt buiten de punten.
Carl Fogarty was tot 2021 de onbetwiste 'King of Assen' - van 1992 tot en met 1999 kwam hij 16x in actie, hiervan won hij er 12 in totaal. Van race 1 (1993) tot en met race 2 (1996) won hij zelfs 8x achter elkaar, waarvan 2x met Honda (1996)..
Jonathan Rea (Kawasaki) behaalde in 2021 hier zijn 13e, 14e en 15e zege en verbeterde het record van Carl Fogarty die op Assen tot 12 kwam. Met 15 overwinningen is hij de absolute recordhouder in het aantal zeges op een bepaald circuit.
Jakub Smrž (Guandalini Ducati) haalt in zijn derde seizoen WSBK (2009) zijn eerste podium met een derde plaats in race 2 (winnaar Noriyuki Haga). Kuba was hiermee tevens de eerste Tsjechische coureur die ooit in WSBK het podium beklom.
Loris Baz (Kawasaki ZX-10R) behaalde in 2014 op een leeftijd van 21 jaar, 2 maanden en 26 dagen oud hier zijn eerste Poleposition en werd daarmee na Anthony Gobert in 1994 (Phillip Island) de op een na jongste coureur die dit presteerde.
Chris Walker boekt op 3 september 2006 met de machine van het PSG-1 team de eerste overwinning voor de Kawasaki ZX10 in de natte race 1....ditzelfde geldt trouwens ook voor Walker..
Ben Spies werd met zijn zege in de MotoGP klasse in 2011 de eerste rijder die op het Asser TT circuit zowel een race in de Superbikes (2009) als in de koningsklasse van de GP's wist te winnen.
Topic: Assen met gratis toegang jeugd tot 16 (9953 keer gelezen)
fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
Dat snap ik wel daar werd vaak het kampioenschap beslist.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Zonder Petrucci wswl want lees net dat hij kaak en sleutelbeen gebroken heeft bij crossongeval.
fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
ah nee!
fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
Ik heb toch even naar de vooruitzichten gekeken qua weer.
Ook al is het nog een week weg. Het lijkt knap koud te worden met temperaturen varierend van 10 tot ongeveer 13 graden...
Nog niet zo erg als een paar jaar geleden toen het sneeuwde maar toch..
     Reageer met citaat 
Er worden voor dat weekend maximum temperaturen verwacht van 10 graden. Warme kleding aan.
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 12-04-24 om 21:25:07
Er worden voor dat weekend maximum temperaturen verwacht van 10 graden. Warme kleding aan.

Precies de waarom ik al jaren niet meer naar de superbikes ga. Ik ga niet voor mijn lol in deze temperaturen een hele dag op de tribune zitten. Ik blijf lekker voor de buis.
     Reageer met citaat 
Nou, het gaat wel vooruit, want er wordt nu voor zondag al 12 graden voorspeld!
fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
ik zal er dit jaar denk ik niet bij zijn. Ik heb gisteren een MRI gehad voor mijn rug en krijg vandaag de uitslag.
     Reageer met citaat 
Ik heb het even afgewacht. Maar temperatuur rond 10 graden met een strakke noordenwind is me toch te gortig. Later dit jaar naar IDM. Dan is het vast beter weer.
Wie om zichzelf kan lachen zit nooit zonder vermaak.
De_Wim
maar dan anders

Reageer met citaat 
Ik ben nog niet oud genoeg om met kijkpensioen te mogen.
Dus morgenvroeg om 6u opstaan voor 2 dagen kou lijden in Drente.

Kijk niet uit naar het weer, maar wel naar de races. De vorige races waren super, Glenn wordt steeds beter op de ten kate (front row) en Michael heeft ook weer eens een prima start gehad dit seizoen.

Op naar Assen
De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.
fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
Het was bar en boos vandaag. Ik ben thuis gebleven ook vanwege mijn hernia.

Ik heb een vriend die is baco en die sprak ik net nog. Die was compleet gaar en chagerijnig. Het was op hun post echt waardeloos zo nat en koud.

Hij zou er een moord voor doen om het circuit zover te krijgen het weer naar september te verplaatsen.

« Gewijzigd: 20-04-2024 om 10:43:32 door fuzzybear »

RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
- 17x een zege van Rea op Assen, zal hij zijn eerste op Yamaha hier halen?
- 0/20 nog nooit een BMW podium, laat staan een zege. Als dit lukt is Assen het 20e circuit waar ze een podium haalden
- 2x Yamaha winst: Haga in 2000 (2) en Spies (1) in 2009

Nog meer cijfertjes
     Reageer met citaat 
Voor het eerst sinds heeeeeeeeeeeeel lange tijd geen twee maar maar een dag naar Assen voor de SBK. Een dag op een steenkoude en winderige tribune is genoeg.

De SBK was vroeger altijd begin september maar moest toen wijken voor de Champcars en toen is het naar medio april gegaan. Die Champcars zijn allang weg maar blijkbaar vindt men het in Assen toch een goed idee om in april te blijven met de SBK. Waarom, geen flauw idee.
fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
Dat vragen vele zich af denk ik..

Geen idee of dit dan echt een idee van het circuit is of dat Dorna hier nu ook iets mee te maken heeft. het is dan natuurlijk wel zo dat er in de kalender van een ander circuit ook ruimte moet zijn om te schuiven. Persoonlijk denk ik dat dit niet heel erg moeilijk zou moeten zijn. Maar ik ben maar een buitenstaander natuurlijk.
     Reageer met citaat 
Los van wie er besloten heeft valt mij zo vaak op dat het publiek langs de baan geen prioriteit is bij de besluitvorming.
Wie om zichzelf kan lachen zit nooit zonder vermaak.

Pagina's: 1 2 3 4

Snelle navigatie: