Assen met gratis toegang jeugd tot 16 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4

Racetopic
3

Assen

21 april 2024
Nederland TT Circuit Assen

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Jonathan Rea
2Nicolò Bulega
3Toprak Razgatlioğlu
4Sam Lowes
5Alex Lowes
Volledige uitslag »

RACE 1

1Nicholas Spinelli
2Toprak Razgatlioğlu
3Álvaro Bautista
4Remy Gardner
5Alex Lowes
Volledige uitslag »

RACE 2

1Toprak Razgatlioğlu
2Álvaro Bautista
3Remy Gardner
4Andrea Iannone
5Andrea Locatelli
Volledige uitslag »

TRIVIA

Ben Spies werd met zijn zege in de MotoGP klasse in 2011 de eerste rijder die op het Asser TT circuit zowel een race in de Superbikes (2009) als in de koningsklasse van de GP's wist te winnen.
Met zijn zege in de natte (verkorte) race 1 van 2012 werd Sylvain Guintoli (Effenbert Ducati 1098R) de 5e Fransman die een WSB zege boekte na Roche (23), Laconi (11), Morillas & Vieira (beiden 1).
Carl Fogarty was tot 2021 de onbetwiste 'King of Assen' - van 1992 tot en met 1999 kwam hij 16x in actie, hiervan won hij er 12 in totaal. Van race 1 (1993) tot en met race 2 (1996) won hij zelfs 8x achter elkaar, waarvan 2x met Honda (1996)..
Jonathan Rea (Kawasaki) behaalde in 2021 hier zijn 13e, 14e en 15e zege en verbeterde het record van Carl Fogarty die op Assen tot 12 kwam. Met 15 overwinningen is hij de absolute recordhouder in het aantal zeges op een bepaald circuit.
Jakub Smrž (Guandalini Ducati) haalt in zijn derde seizoen WSBK (2009) zijn eerste podium met een derde plaats in race 2 (winnaar Noriyuki Haga). Kuba was hiermee tevens de eerste Tsjechische coureur die ooit in WSBK het podium beklom.
Jonathan Rea won de Superpole Race van 2022 en behaalde hiermee zijn 100e WorldSBK als Kawasaki rijder.
Loris Baz (Kawasaki ZX-10R) behaalde in 2014 op een leeftijd van 21 jaar, 2 maanden en 26 dagen oud hier zijn eerste Poleposition en werd daarmee na Anthony Gobert in 1994 (Phillip Island) de op een na jongste coureur die dit presteerde.
Chris Walker boekt op 3 september 2006 met de machine van het PSG-1 team de eerste overwinning voor de Kawasaki ZX10 in de natte race 1....ditzelfde geldt trouwens ook voor Walker..
Chris Vermeulen boekt zijn enige dubbelzege in 2005 en wint beide races op de Winston Ten Kate Honda. Jurgen vd Goorbergh weet bij een eenmalig optreden met een Rizla Suzuki uit het BSB niet te imponeren en eindigt buiten de punten.
Door de winst in race 2 van 2023 zorgde Álvaro Bautista voor de 400e WSBK zege van Ducati, geen enkel merk heeft zo vaak gewonnen.
Topic: Assen met gratis toegang jeugd tot 16 (10131 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 20-04-24 om 11:09:47
Los van wie er besloten heeft valt mij zo vaak op dat het publiek langs de baan geen prioriteit is bij de besluitvorming.

Nou ja, dat snap ik dus juist niet. De mannen van Assen moeten het hebben van de inkomsten van de entreekaarten. Dit kost ze echt veel publiek, deze weersomstandigheden. En dus veel geld. Maar ze blijven volharden met die totaal bezopen datum half april. Je zou toch denken dat die sneeuwbuien van een paar jaar geleden wel een wake-up call waren. Blijkbaar niet.

Dat Dorna dit in splendid isolation besluit (dat werd op een ander forum ook geopperd) dat is echt gezwets. Dat gaat echt wel in overleg hoor.
fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
Johannes schreef 20-04-24 om 11:09:47
Los van wie er besloten heeft valt mij zo vaak op dat het publiek langs de baan geen prioriteit is bij de besluitvorming.

Daar heb je inderdaad gelijk in. Ik ben benieuwd naar de bezoekers aantallen met dit baggerweer.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
Optimate schreef 20-04-24 om 11:20:56
(...)

Je zou toch denken dat die sneeuwbuien van een paar jaar geleden wel een wake-up call waren. Blijkbaar niet.

Dat heb ik toen volgens mij hier op het forum ook al genoemd inderdaad. Dat men toen toch wel zou gaan nadenken. Of in ieder geval wellicht wat meer pressie zou uitoefenen op een latere datum.
Wellicht dat ze na dit weekend dan toch eens serieus gaan overwegen om een andere datum te bemiddelen.
midstar
www.midstar.nl

Reageer met citaat 
Prima vertoeven elk jaar in April.
We gaan er met het hele gezin heen alle jaren de zaterdag en zondag.

Zeuren doen wij niet aan.
Nu heerlijk in de zon, die goed prikt trouwens
Midstar racing
     Reageer met citaat 
Ik wil het niet te zwart wit stellen, maar in zijn algemeenheid hebben de mensen die beslissen het publiek langs de baan niet in hun hoofd. Let er maar eens op.

Ik heb tig artikelen gelezen over de MotoGP overname door Liberty. Het gaat over van alles, kalender, maar dan uit het oogpunt van de coureurs, televisie, internet, uitstraling, bekendheid, sociale media, noem maar op, maar niet een keer ging het over dubbele hoge hekken en reclameborden die het zicht ontnemen, wel of niet je foto toestel of eten en drinken mogen meenemen, leesbaarheid van rijnummers, dichter bij de baan kunnen zitten en ga maar door. in dertig artikelen kwam het niet een keer voorbij. Ze hebben het publiek langs de baan gewoon niet goed genoeg in hun hoofd.
Wie om zichzelf kan lachen zit nooit zonder vermaak.
     Reageer met citaat 
midstar schreef 20-04-24 om 13:07:58

Nu heerlijk in de zon, die goed prikt trouwens

Goed insmeren, let daarop.
Wie om zichzelf kan lachen zit nooit zonder vermaak.
     Reageer met citaat 
Ja, en genoeg drinken. Keep hydrated!
midstar
www.midstar.nl

Reageer met citaat 
Johannes schreef 20-04-24 om 13:12:23
(...)

Goed insmeren, let daarop.

Niet gedaan dus want dacht dat het niet nodig was.
Nu een verbrande kop als een tomaat.
Niet fijn nee.
Midstar racing
fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
Wat een bijzondere race gisteren. Ik vond het wel gaaf om
Spinelli hem te zien winnen. Totaal onverwacht uiteraard. Maar goed gegokt. Als de race niet was afgevlagd had hij het nooit meer gered maar zonder geluk vaart niemand wel natuurlijk.
     Reageer met citaat 
Is de Superbike nog ergens op tv te volgen? Heb 100-den sportzender, maar nergens geen Superbikes te zien
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
discovery +
fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
maar daar heb je apart abbonement voor nodig. Is de voormalige eurosport player.
     Reageer met citaat 
Mooie dag gehad gisteren!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Michael vd Mark op nl.motorsport.com tevreden, maar lijkt er op dat hij zijn rijstijl wat moet aanpassen..
Citaat:
tegen het einde viel ik terug in mijn oude gewoonte door op de verkeerde plekken te pushen.”
De_Wim
maar dan anders

Reageer met citaat 
Tegen het einde werd het ook droger....

Als toeschouwer heb ik genoten van deze race, toen de druppels kwamen reed MvdM (op durf en baankennis?) het gaatje dicht en was hij de snelste op de baan. Hij leek op weg naar het podium of zelfs de winst, maar op het einde toen de druppels ophielen zakte hij weer terug.

Jammer, maar wel een mooie race, ook van Razgatlioğlu. De Turken op de tribune maakten er een feestje van.

Krijgt MvdM na de race nog een tijdstraf ook voor over het blauw rijden. Als (chauvinistische) toeschouwer een onbegrijpelijke straf. Zoals ik het zag werd hij door Iannone uitgeremd, kon hij daardoor de bocht niet halen. Hij ging daarbij behoorlijk over het blauw, maar kwam ruim achter Iannone terecht terwijl hij er voor de GT toch echt voor zat. Dat er dan nog een tijdstraf word uitgedeeld is wat mij betreft slechte regelgeving.
De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.

Pagina's: 1 2 3 4

Snelle navigatie: