Silly Season en tests 2025 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Topic: Silly Season en tests 2025 (28386 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Ik lees nu net dat hij waarschijnlijk volgend jaar mee gaat doen aan gravelraces. Daar ligt de prestatiedruk niet heel hoog.
     Reageer met citaat 
Zal qua snelheid niet heel veel verschil maken met de huidige Honda
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
falerossi schreef 16-12-24 om 16:38:00
Zal qua snelheid niet heel veel verschil maken met de huidige Honda


TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Trackhouse & Gulf kondigen partnerschap aan, ik moet even aan Le Mans denken ....
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Dat zou een heeeele toffe kleurstelling kunnen worden!
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
Dat wordt voor een heleboel teams en rijders een spannende kerst:
https://motomatters.com/...of_motogp_moto2.html
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Dat zeker! KTM groeide ook wel enorm hard. Ze kochten veel andere merken op in vrij korte tijd volgens mij.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
Dorna wil kleinere startvelden.

Ze krijgen dit nu zo maar in de schoot geworpen
Wie om zichzelf kan lachen zit nooit zonder vermaak.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
En de Moto3 dan? Daar rijdt het merendeel van de teams met KTM….
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 21-12-24 om 13:57:20
En de Moto3 dan? ...

Simon Patterson hierover op X / Twitter:
Citaat:
The weird thing is, Moto3 is probably better protected than MotoGP because I wouldn't be surprised if it turns a profit in supplying customer teams!

Daar zit wel wat in denk ik...
     Reageer met citaat 
Ik heb die situatie van KTM proberen te snappen, maar dat is me niet gelukt.

Wat een ingewikkelde toestand met allemaal opsplitsingen in verschillende onderdelen, doorverkopen, nieuwe onderdelen opkopen en weer afstoten. Nu hebben ze ook Husqvarna, BMW en gasgas en MV Agusta in hun bezit geheel of gedeeltelijk en allerlei samenwerkingsverbanden. Wie het snapt die snappe het. Misschien moet het tegenwoordig wel zo, maar ik denk dan altijd weer wat wil je nou eigenlijk? Zo'n Stefan Pierer ook, die verkoopt praatjes, KTM praatjes, maar in zijn hart is hij met heel andere dingen bezig. Blij dat ik het allemaal niet hoef op te lossen.

Gaat dit bijvoorbeeld ook invloed hebben op BMW of valt dat wel mee?
Wie om zichzelf kan lachen zit nooit zonder vermaak.
     Reageer met citaat 
Hoezo zou dit invloed hebben op BMW? Dit is toch geen onderdeel van de KTM groep? Voor zover ik kan vinden op het internet is BMW Motorrad gewoon een onderdeel van de BMW groep.

https://www.bmwgroup-werke.com/...orradproduktion.html
     Reageer met citaat 
Nou gelukkig maar.

Wel gek ik dacht echt dat ze eigenaar zijn van BMW, maar nu zie ik dat niet meer staan.

Wel voor 100% eigenaar van Husqvarna en van GasGas en een meerderheidsbelang in MV Agusta.

Nou ja we zien het wel.

« Gewijzigd: 22-12-2024 om 11:42:42 door Johannes »

Wie om zichzelf kan lachen zit nooit zonder vermaak.
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
Wat ik begreep is dat tijdens de corona heel veel consumentengeld werd besteed aan Fun stuff zoals motoren en fietsen.
Pierer mobility zag omzet en winst stijgen maar kon in aantallen niet de markt bijhouden.

Er is geïnvesteerd in productie uitbreiding, met bijbehorende vaste en variabele kosten.
Maar na corona is de markt genormaliseerd waardoor je productie nu veel harder kan dan de consumentenvraag.

Dus KTM en de andere merken hebben doorgeproduceerd (je gooit niet direct je mensen op straat, toch? ) en heeft sales de opdracht gegeven meer te gaan verkopen. En daar ging het mis.
KTM’s geld is uitgegeven aan materialen en arbeid, maar de uitkomsten daarvan worden onvoldoende verkocht.

KTM’s probleem is een cashflow en schaalgrootte probleem. En zonder cash ga je failliet, dat is wat er nu gebeurt is.

Ze moeten dus nu twee dingen doen:
Productie drastisch afschalen
Geld vrijmaken door voorraden of zusterbedrijven te verkopen
Beide zie je gebeuren (je kunt nu een leuke deal maken op een KTM verwacht ik)

Voor het overige lijkt de organisatie als merk voldoende levensvatbaar om na wat nare ingrepen gewoon door te draaien.

In de huidige 90 dagen periode zal dat plan gemaakt worden. Voor investeerders is het wel een interessante partij want er zitvoldoende waarde in de tent. Zit alleen vast in goederen (fietsen en motoren)

Ik zie dit eerlijk gezegd allemaal wel goed komen.
Ook fijn met azijn!
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
En redbull hoeft MM93 niet meer te betalen dus die kopen het MotoGP team van KTM en houden dan nog geld over…
Ook fijn met azijn!

Pagina's: 1 ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15


Snelle navigatie: