Silly Season en tests 2025 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 15

Topic: Silly Season en tests 2025 (28678 keer gelezen)
Trax

ZAC #111 en #717, Teammanager #222

Reageer met citaat 
Optimate schreef 04-06-24 om 10:14:08
(...)
Daarnaast, bij Ducati zou Martin (ook in het fabrieksteam) tweede viool hebben gespeeld naast Bagnaia. Bij Aprilia is hij de Koning. Dat is voor die jongens ook belangrijk.

Valide punt. Zeker omdat Martin's ego al een deuk heeft opgelopen toen hij de vorige keer gepasseerd werd voor het fabriekszitje
Ook fijn met azijn!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Je krijgt in deze geschiedenis toch beetje het idee dat het besluit van het kamp Martín om met Aprilia in zee te gaan nogal op emotie vaart. En daarmee bedoel ik de snelheid waarmee alles tot stand is gekomen.

Het lijkt er op dat Ducati blijkbaar MM93 liever naast Pecco dan Jorge heeft. Eerder hadden ze laten weten dat afgelopen zondag er wat naar buiten gebracht zou worden.

Toen dit niet gebeurde hebben ze hun conclusies getrokken en Jorge's manager heeft direct contact opgenomen met Aprilia. Maar moest dit nu persé binnen (ca) een halve dag in kannen en kruiken zijn?....
RacingRick
VERTROKKEN

Reageer met citaat 
Coureurs zijn via hun managers altijd wel in contact met andere teams. Het Aprilia aanbod voor Martin ligt er waarschijnlijk al een tijdje. Martin zal een voorkeur hebben gehad voor het Ducati fabrieksteam, maar Aprilia zou ook een deadline gesteld kunnen hebben. Nu heeft hij het zekere Aprilia contract (waar hij de absolute nr1 is) gekozen boven het nog onzekere Ducati contract.

Voor mijn gevoel had Ducati Martin graag willen houden, maar ze zijn banger voor een Marquez move naar KTM, waar hij samen met Acosta als te grote concurrent wordt gezien. Het getreuzel wat hiermee gepaard gaat, heeft ervoor gezorgd dat Aprilia kon toeslaan.

Allemaal maar vermoedens en aannames. Het echte verhaal komt nog wel naar buiten.
RacingRick
VERTROKKEN

Reageer met citaat 
Aansluitend op het bovenstaande: Inmiddels ook bekend geworden dat Bastianini naar KTM gaat volgend seizoen.
gertram

takt vier

Reageer met citaat 
Wat is je bron als ik vragen mag? Dat MM93 naar het fabrieks Ducati team gaat is op de betrouwbare websites nog niet bevestigd, er wordt deze dagen veel geroepen.
Interessante podcast van Simon Patterson, Valentin Khorounzhiy en Matt Beer over de gang van zaken via https://www.the-race.com/motogp/motogp-podcast-marc-marquez-jorge-martin-bombshells/
Schijnbaar heeft Ducati Martin zondagavond gemeld dat hij geen fabriekszitje zou krijgen voor 2025 waarop Martin [met Spaans temperament] meteen naar Aprilia rende. De advocaten van Aprilia zouden de nacht door hebben gewerkt om het contract klaar te krijgen en maandag werd er getekend.
     Reageer met citaat 
Vind je NU.nl een betrouwbare website?
MM93 naar Ducati en JM89 naar Appie.

https://www.nu.nl/...rteam-in-motogp.html
gertram

takt vier

Reageer met citaat 
Meestal wel maar motogp.com, motomatters.com en sky.it melden MM93.naar de fabrieks Ducati nog niet.
Over Bestia vond ik net wel heel wat meldingen die van zijn manager Carlo Pernat afkomstig zouden zijn. Vind het jammer, hij heeft door de slepende blessure begin '23 naar mening nog niet alles kunnen laten zien. We lijken al te zijn vergeten wat hij in '22 op een oude Gresini deed, was meer dan MM93 dit jaar.
     Reageer met citaat 
Gpone had het verhaal over Bastianini:
https://m.gpone.com/...7cWqU5FGK-Sl6OEdumDK

Als dit dus waar is dan wil niemand dus naar Pramac. En dan lijkt het mij voor de hand liggend dat Pramac met Yamaha gaat rijden, wat een hoop zou verklaren, want met een Yamaha ga je niet op het podium komen, bijzondere omstandigheden daar gelaten.
fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
En ook hier:
https://www.racesport.nl/na-jorge-martin-verlaat-ook-enea-bastianini-ducati-en-vertrekt-naar-ktm/

De bevestiging dat Bastanini naar KTM verkast. Het gaat nu ineens snel, Het lijk inderdaad een kwestie van tijd voordat het bericht komt dat MM naar het Ducati fabrieks team gaat.

Het lijkt er inderdaad op dat Martin het gesteggel van Ducati een beetje zat was. En zoals hier al gezegd waarschijnlijk een aanbod had van Aprilia. (en mischien ook wel van KTM wie zal het zeggen) En dat hem waarschijnlijk zondag inderdaad te verstaan is gegeven dat hij geen fabriekszitje krijgt. en toen inderdaad vrij vlot het contract van Aprillia concreet heeft gemaakt.

Een aantal leuke verassingen.

Voorals nog hebben we voor nu dan alleen nog het zitje bij Lenovo Ducati open. Daar gaat MM heen en wat gaat er dan gebeuren met Pramac inderdaad.

Ik heb het idee dat die een Ducati aangeboden krijgen en dat het VR46 team het tweede yamaha team gaat worden.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
En nu ook officieel op motogp.com (waar foto vandaan komt) en alle bekende social media:
fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
Toch sneller als verwacht. Maar waarschijnlijk getriggerd door de berichtgeving van Martin en Bastianini.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
Ik las dat Martin aanmerkelijk meer geld vroeg dan MM.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Het gonsde al paar dagen:
|
(motogp.com)
Die van Viñales zag ik niet aankomen en of dat handig is voor hem durf ik ook te betwijfelen.
Hoe dan ook Augusto en Miller kunnen een andere werkgever zoeken.
Oh kennelijk geen GasGas meer:
Citaat:
Nicolas Goyon – Tech3 Racing MotoGP Team Manager
“We are delighted to announce that Enea and Maverick will be with us next year as we convert back to KTM. We cannot forget our first MotoGP wins were taken in orange!

« Gewijzigd: 13-06-2024 om 09:25:54 door RG500IU »

Reageer met citaat 
RG500IU schreef 13-06-24 om 09:20:44
Het gonsde al paar dagen:

Ongelooflijk. Z'n egootje gekrenkt omdat Martin naar Aprilia komt. Ik zie hem niet slagen bij KTM.
Nu wachten op het nieuws dat Bezzecchi naar Aprilia gaat.
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 13-06-24 om 09:56:23
(...)

Z'n egootje gekrenkt omdat Martin naar Aprilia komt.
Precies wat ik dacht!

Toch jammer dat Gas Gas weer verdwijnt, vond het een gave kleurstelling.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 15

Snelle navigatie: