Overname van Dorna door Liberty media favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4

Topic: Overname van Dorna door Liberty media (6616 keer gelezen)
fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
https://www.racesport.nl/formule-1-rechtenhouder-liberty-media-aast-op-overname-dorna-aandelen/

Tja het draait allemaal om de centen. Maar de vraag is inderdaad of wij als fans hier beter van gaan worden. Ik heb het er een tijdje terug al over gehad hier op het forum en met RG. Naar aanleiding van een post van Optimate over de belachelijke eisen die men stelt aan bezoekers.
Zoals bijvoorbeeld dat je geen foto en video apparatuur meer zou mogen meenemen.
Ik als hobby fotograaf zou dit wel knap waardeloos vinden. Maar goed dat is puur als hobby. Mocht het allemaal doorgaan moeten we ons maar afvragen wat het gaat kosten voor ons als fans. TV rechten en toegangskaarten en dergelijke. En wat als je inderdaad bijna niks meer mag meenemen naar het circuit.

EDIT: topic titel aangepast nu het definitief is

« Gewijzigd: 02-04-2024 om 18:27:51 door RG500IU »

TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Jarno
 Administrator

Reageer met citaat 
Wat ik begrijp vanuit de F1-wereld is dat Liberty Media geen eigenaar kan zijn van zowel F1 als MotoGP vanwege Europese regelgeving. Ze hebben dan een te groot monopolie.
Bernie Ecclestone (voormalig eigenaar van F1) heeft het eerder al eens geprobeerd, maar het mocht niet.

Ik denk dus niet dat dit gaat gebeuren.
     Reageer met citaat 
Maar er zijn meer kapers op de kust lees ik, zoals Amazon, Netflix en Disney.

We zitten al een tijdje met onze nek in de strop van de aandeelhouders, maar bij een nieuwe partij weten we nog niet hoe hard de strop wordt aangetrokken.
Het drinken van water wordt pas een feest als het langs de brouwer is geweest
fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
Het zal waarschijnlijk niet in 1 keer veel duurder worden maar uiteindelijk is het vaak zo dat je als fan meer moet gaan betalen.
     Reageer met citaat 
Alles wordt sowieso duurder en je zal als fan steeds meer moeten betalen. Maakt niet uit wie het organiseert.

Maar ik denk meer aan in hoeverre wordt er nog rekening gehouden met rijders en publiek. Mag je als toeschouwer nog een fototoestel meenemen of zelfs een flesje water? En wordt er nog geluisterd naar coureurs als die het niet eens zijn met een besluit, of het aantal races op de kalender, om maar iets te noemen. En moet de maximale opbrengst naar de aandeelhouders of hoeven rijders van het tweede garnituur geen contributie meer te betalen maar krijgen die ook gewoon salaris uit de miljardenpot? Zo maar een paar gedachten.
Het drinken van water wordt pas een feest als het langs de brouwer is geweest
fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
Johannes schreef 06-03-24 om 14:31:38
Mag je als toeschouwer nog een fototoestel meenemen of zelfs een flesje water?

Men name dat. Kijk dat een kaartje duurder word houd ik wel rekening mee. Maar als je verplicht word in veel te duur eten en drinken op de baan te kopen dan word het toch echt minder leuk.
Jarno
 Administrator

Reageer met citaat 
Het lijkt toch te gaan gebeuren: Formula One-owner Liberty to unveil £3.5bn takeover of MotoGP

Benieuwd hoe dat zich ontwikkelt.
     Reageer met citaat 
Ook leuk:

Liberty Media denkt aan gezamenlijk raceweekend F1 en MotoGP

Reageer met citaat 
https://www.worldsbk.com/...QKmuUwtymZmQ_SDzBiFA

Volgens Dorna is het al zover. Maar het is natuurlijk ook 1 april…

« Gewijzigd: 01-04-2024 om 11:57:24 door Optimate »

Jarno
 Administrator

Reageer met citaat 
Dit lijkt me een te serieus onderwerp voor Dorna om er zelf grapjes over te maken. Maar wel curieus dat ze dit op 1 april dan bekend maken…
     Reageer met citaat 
Nou, Evert meldt het nu ook. Dan is het echt wel officieel hoor.

https://www.racesport.nl/...name-van-motogp-aan/
     Reageer met citaat 
Voorlopig is Assen nog de komende 3 jaar verzekerd van MotoGP en zal denk ik niet veel veranderen aan de toegangsprijzen. Maar daarna verwacht ik wel een behoorlijke verhoging. Vergeleken met andere Gp’s is het hier goedkoop. Gratis parkeren, waar vind je dat nog?

Het zal mij ook benieuwen hoe ze de sport willen laten groeien. Driekwart van het veld bestaat uit slecht Engels sprekende Spanjaarden en Italianen. Lijkt mij een struikelblok om hier wat van te maken
     Reageer met citaat 
Misschien zou dat dan een gunstige ontwikkeling kunnen zijn. Iets minder Spanjaarden en Italianen in het veld. Maar eigenlijk weten we nog niks, dus ik wacht maar af wat er allemaal gaat gebeuren.
Anoniem
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 01-04-24 om 12:37:10
Nou, Evert meldt het nu ook. Dan is het echt wel officieel hoor.

https://www.racesport.nl/...name-van-motogp-aan/

Nu we het toch over (1april) grappen hebben….

Anyway, 1 april is geen rare datum voor een Spaans bedrijf om iets te publiceren. ‘Op 1 april verloor Alva Den Briel’ (en Ezpeleta won 4 miljard)

We zien wel wat er gebeurt. De sport is nog altijd voor een klein publiek, vergeleken met F1.

Pagina's: 1 2 3 4

Snelle navigatie: