Overname van Dorna door Liberty media favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4

Topic: Overname van Dorna door Liberty media (6473 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Harald schreef 01-04-24 om 12:46:17
Voorlopig is Assen nog de komende 3 jaar verzekerd van MotoGP en zal denk ik niet veel veranderen aan de toegangsprijzen. Maar daarna verwacht ik wel een behoorlijke verhoging.

Er vanuit gaande dat het contract met Assen verlengd wordt.
Het drinken van water wordt pas een feest als het langs de brouwer is geweest
Jarno
 Administrator

Reageer met citaat 
Liberty “very confident” regulators won’t block bid to own both F1 and MotoGP

Citaat:
“We believe there is a broad market for sports and entertainment properties of which both Formula 1 and Moto GP are only a small subset,” he told investors in a call today. “The market has continued to change from the time when this was previously reviewed in a major way.”

He said Liberty Media did not intend to merge the two series in any way, such as by offering joint deals on rounds of both series to race promoters.
“We are going to not treat these as a bundle or try and bring them together in the market. These are both separate properties.”
     Reageer met citaat 
David Emmett op twitter:

“ Bridgepoint Capital was a private equity firm, whose sole focus was on extracting as much return from an investment as possible. They had no interest in the sport, just the income. Liberty want to grow the sport.”

“ Bridgepoint Capital were the worst form of extractive financial vampires imaginable. I would rather have someone with an actual interest in the sport owning MotoGP.”
Jarno
 Administrator

Reageer met citaat 
Nog een

Liberty “not planning to change” MotoGP under new ownership

Citaat:
“We are not planning to change this sport. This is a great sport with a great fanbase that has unbelievable competition and unbelievable excitement.
Our goal is to open that up to a broader audience and open it up to a broader set of commercial partners of all flavours. And I think those go hand in hand.”
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 01-04-24 om 18:18:08
David Emmett op twitter:

“ Bridgepoint Capital was a private equity firm, whose sole focus was on extracting as much return from an investment as possible. They had no interest in the sport, just the income. Liberty want to grow the sport.”

“ Bridgepoint Capital were the worst form of extractive financial vampires imaginable. I would rather have someone with an actual interest in the sport owning MotoGP.”

Dus Emmett staat eerder positief dan negatief tegenover deze overname. Dat stemt mij dan weer positief.
     Reageer met citaat 
Ja, hij staat er wel voorzichtig positief in krijg ik de indruk.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Ik weet nog niet wat ik er van moet denken, spannende tijden in elk geval. Vooral benieuwd naar de toekomst vd Moto 2/3 en WSBK...
     Reageer met citaat 
Ik vroeg me ook al af of de Moto2 en Moto3 meegaan.
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 02-04-24 om 14:10:33
Ik vroeg me ook al af of de Moto2 en Moto3 meegaan.

Nou, dat lijkt me toch wel. Kan me niet voorstellen dat in het contract tussen FIM en Dorna niet staat over 3 klasses.

En voor de rest, ik wacht rustig af, we weten totaal niet wat er gebeuren gaat. Zo geweldig vonden we Dorna niet met z’n allen dus wie weet valt ‘t mee. Ik heb me iig kapot gelachen om alle hysterische reacties op het FB bericht van racesport hierover.
     Reageer met citaat 
Ja ik denk ook wel dat ze meegaan, maar wat wordt hun lot? Dat had ik eigenlijk moeten zeggen.

De zijspannen, 80cc en 350cc gingen eertijds ook mee.

Maar ik ben ook benieuwd en echt slechter kan het niet worden. Men wil in ieder geval weer toewerken naar een WK met meer nationaliteiten.

Waar ik om moest lachen is het voornemen om de rijders en de fans zo dicht bij elkaar te brengen als we nog nooit eerder gezien hebben. Nou als je het vroeger een beetje netjes deed kon je bij iedere tent of caravan aankloppen.
De_Wim
maar dan anders

Reageer met citaat 
Met dat soort nietszeggende reclame slogans kun je altijd alle kanten op.
Het is afwachten, zou mooi zijn als het gelijk of beter wordt voor de fans.

Door de geruchten over super-GP weekends (F1 en moto-GP) en de monopoly-positie van de eigenaar Liberty media ben ik nog niet optimistisch.
Dan is de tweet van David Emmett weer een positieve blik op de overname en hij heeft er veel meer verstand van.
De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.
fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
Optimate schreef 02-04-24 om 16:23:57
(...)

Nou, dat lijkt me toch wel. Kan me niet voorstellen dat in het contract tussen FIM en Dorna niet staat over 3 klasses.

En voor de rest, ik wacht rustig af, we weten totaal niet wat er gebeuren gaat. Zo geweldig vonden we Dorna niet met z’n allen dus wie weet valt ‘t mee. Ik heb me iig kapot gelachen om alle hysterische reacties op het FB bericht van racesport hierover.

ja ik ook. Evert reageerde nog dat Dorna het helemaal niet zo goed doet op dit moment. Ze draaien aardig wat verlies en hebben schulden. Dus dat ze zijn overgenomen door een partij die er wel heil in ziet is eigenlijk gunstig.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
F2 en F3 doen ook gewoon mee met de F1 weekenden, dus ik verwacht dat dit voor Moto2 en 3 ook gewoon zo zal blijven. Je zal de talenten toch ergens vandaan moeten halen. Maar ik zie het wel gebeuren dat Moto2 en 3 niet ieder raceweekend aan de start verschijnen, net als de F2 en F3 en dat het ook standaardklassen worden om de kosten te drukken. Het gaat nu toch al die kant op. F3 en F2 waren ook ooit open klassen.

Maar goed, als ik alle commentaren, lees verwacht men veel van de promotie van de MotoGP. Maar daar heb ik mijn bedenkingen bij. Veel collega’s van mij kijken F1 waarvan maar één die ook geïnteresseerd is in MotoGP. En verder heb ik een paar familieleden die zijn afgehaakt vanwege te weinig aansprekende namen. Alleen Marquez is nog een naam die bekend in de oren klinkt, maar Bagnaia, Bezzechi, etc…men haalt de schouders op. Het zal een heeeel lang proces worden
Anoniem
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 03-04-24 om 09:34:30
(...)

ja ik ook. Evert reageerde nog dat Dorna het helemaal niet zo goed doet op dit moment. Ze draaien aardig wat verlies en hebben schulden. Dus dat ze zijn overgenomen door een partij die er wel heil in ziet is eigenlijk gunstig.

Laten we dan maar zeggen dat Evert meer verstand heeft van andere zaken.

Met 425 mio omzet en een ebitda van 161 mio (cijfers 2022) draait de tent als een tierelier.
Er is zeker sprake van schulden (900 mio) maar deze zijn bewust aangegaan omdat er 422 mio aan dividend uitbetaald is aan de aandeelhouders. Zoals dit artikel in september vorig jaar al aangaf is dat een voorbode voor een op handen zijnde verkoop. Goede journalistieke financiële analyse van Matteo Aglio dus.
fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
ok dan heb ik het misschien niet goed begrepen.

Wat is ebitda eigenlijk? Sorry ik ben niet goed thuis in economische termen.

« Gewijzigd: 03-04-2024 om 13:32:32 door fuzzybear »

TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!

Pagina's: 1 2 3 4

Snelle navigatie: