Overname van Dorna door Liberty media favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4

Topic: Overname van Dorna door Liberty media (6326 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Even 5 seconden googlen Fuzzy
Het drinken van water wordt pas een feest als het langs de brouwer is geweest
     Reageer met citaat 
@Trax
Anoniem
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 03-04-24 om 13:28:27
ok dan heb ik het misschien niet goed begrepen.

Wat is ebitda eigenlijk? Sorry ik ben niet goed thuis in economische termen.

Google is your friend:

Citaat:
EBITDA staat voor Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortization en is een maatstaf voor de brutowinst van een bedrijf, zonder aftrek van de in de definitie genoemde kosten. De Nederlandse vertaling is inkomsten voor aftrek van rente, belastingen, afschrijvingen op activa en afschrijvingen op leningen en goodwill: dit is dus de letterlijke inhoud van het begrip. Het wordt gebruikt als maatstaf voor de winst die een onderneming haalt met haar operationele activiteiten zonder dat hier kosten en opbrengsten van de financiering in verwerkt zitten
fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
ja sorry ik had het ook kunnen googlen. Ben ff niet zo heel scherp met Tramadol en Diclofenac als mijn beste vrienden.

Zoals ik al zei ik snap niks van economie en dergelijke maar is het dan niet zo dat dit bedrag eigenlijk niet zo veel zegt omdat er nog van alles aan kosten van af moet?

Zijn netto winsten dan niet openbaar? Het draait toch om je netto bedrag als organisatie zijnde? (werkt bij mijn salaris wel zo )

« Gewijzigd: 03-04-2024 om 17:21:34 door fuzzybear »

TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Anoniem
     Reageer met citaat 
Ebitda wordt gebruikt om op een objectieve(re) manier het resultaat van een bedrijf te tonen.

Je kijkt nu naar de bruto winst, zonder aftrek van allerlei posten die het beeld kunnen vertekenen. Belasting is per land verschillend, ontvangen of betaalde rente op leningen kunnen veel uitmaken, afschrijvingen kunnen gebruikt worden om de winst te drukken, enzovoort.

Met Ebitda kijk je eigenlijk bij ieder bedrijf naar hetzelfde plaatje.
Jarno
 Administrator

Reageer met citaat 
Veel antwoorden van Ezpeleta over wat er nu gaat gebeuren:

Ezpeleta and the future of MotoGP: "more USA and less Europe, BMW might enter"
     Reageer met citaat 
Hoe gaat dat straks?

Ezpeleta zit al zolang aan het roer met zijn eigen ideeen en gaat Liberty daar straks doorheen fietsen? Liberty wil uitbreiden naar Het Midden Oosten en Africa.

En gaat dit gevolgen voor de TT hebben? Het af te dragen bedrag zal toch wel iets omhoog gaan met al die concurrentie.
fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
@ trax, ok bedankt voor de uitleg.
     Reageer met citaat 
Nog een leuk stukje uit het artikel dat Jarno onder de aandacht brengt.

Doesn’t this overabundance of races risk driving the public away instead of bringing them closer?

Ezpeleta: “I believe the opposite; we don’t do more races because it would be too demanding for teams and drivers, Ideally we would start in January and finish in December, but that’s impossible. All the time you’re not racing, you disappear. People like to see races every week or every other week. We won’t go beyond 22 GP’s, but the public would like that.”

Ik zit meer op de lijn van de vraagsteller moet ik eerlijk zeggen.
Jarno
 Administrator

Reageer met citaat 
De kalender is met 21 races natuurlijk al hartstikke vol, ik denk niet dat daar nog veel bijkomt (F1 heeft er 24). Maar ik denk niet dat we straks nog vier GP's in Spanje hebben.
fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
Dat wilde ik ook zeggen. Uiteraard vrees je dan dat Assen wel eens een afvallige kon zijn maar met 4 races in Spanje kunnen er wel een stuk of 2 of zelfs 3 wel verplaatst worden naar elders op de wereld. En dit is denk ik ook het meest aannemelijke scenario.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Zie dit bericht van gisteren Fuzzy toen Jarno quotte wat Ezpeleta zei:
Jarno schreef 03-04-24 om 19:28:05
. "more USA and less Europe..

En ja, het zal ook wel wat meer 'show' worden verwacht ik...
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 04-04-24 om 15:48:41
Dat wilde ik ook zeggen. Uiteraard vrees je dan dat Assen wel eens een afvallige kon zijn maar met 4 races in Spanje kunnen er wel een stuk of 2 of zelfs 3 wel verplaatst worden naar elders op de wereld. En dit is denk ik ook het meest aannemelijke scenario.

Assen is voornemens om het contract in juni open breken te verlengen!
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 04-04-24 om 16:23:25
Zie dit bericht van gisteren Fuzzy toen Jarno quotte wat Ezpeleta zei:
(...)

En ja, het zal ook wel wat meer 'show' worden verwacht ik...

Dat mag ook wel. Hoeft niet zo’n carnaval te worden als met de F1 in Zandvoort maar zoals het nu is, is het ook een duffe ingeslapen bende. De gemeente doet goed zijn best met het TT festival maar langs de baan mag er ook wel wat gebeuren als je een jonger publiek wil trekken. Te beginnen met een goede geluidsinstallatie langs de baan.
     Reageer met citaat 
Ik las ergens dat Liberty zich wil richten op jeugd onder 24 en op vrouwelijk publiek.

Pagina's: 1 2 3 4

Snelle navigatie: