Silly Season en tests 2025 Moto 2 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Topic: Silly Season en tests 2025 Moto 2 (7792 keer gelezen)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Over de (mogelijke) contractduur:
Trax schreef 13-08-24 om 16:09:49
(...)
1 jaar. Bron: Iwan vd Valk op X

Dat heeft hij echter ook niet door journalistiek onderzoek maar zijn (best logische) interpretatie van het persbericht.
Ik stelde daar op X nog aanvullende vraag over en dit zijn reactie:
Citaat:
Goede vraag. Het kan ook best langer zijn namelijk, maar dan willen ze dat (nog?) niet bekend maken. Er wordt in het persbericht duidelijk alleen over '25 gesproken....

Citaat:
Maar iedereen weet dat je Moto2 niet zomaar door hebt en dus lijkt langer wel heel logisch.

Maar wat ik overal in die berichten (ook racesport dus) mis is een inkijk in de plannen voor de toekomst en hoe het tot stand is gekomen.
Het is duidelijk dat hij Vietti komt vervangen, maar ik lees dan ook graag waar Vietti (mogelijk) naar toe zal gaan, dat soort dingen.
Alles wat we lazen is eigenlijk de vertaling van het persbericht van Ajo.
fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
Ik heb het idee dat dit nog wel eens tijdens of na de GP van Oostenrijk kan komen. (redbull ring he)

Collin is ten slotte een officiële Red Bull atleet.

Dus het zou mijn niet verbazen als er via die kanalen meer nieuws komt.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
Deniz Oncu komt er op een wel heel knullige manier achter dat die ook volgend jaar voor Ajo rijd - https://www.reddit.com/...out_his_future_from/
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
Alle nieuwssites in zowel Nederlands als buitenland nemen het persbericht bijna letterlijk over. Speedweek, crash.net bijv. Ze ver tellen allemaal precies hetzelfde.
Is daar wat mis mee? Nee in mijn ogen.

Vind jammer dat er hier en daar vaak gezeur op Racesport.nl/Evert is. Wees blij met zo’n Nederlandse site. Zonder dat veel minder info en je hoeft het niet te lezen hè! Laat gaan als je je er aan stoort.

Van het weekend ongetwijfeld meer info als er tijd is om mensen te interviewen.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
MB84 schreef 14-08-24 om 10:52:32
Alle nieuwssites ... vertellen allemaal precies hetzelfde....
..Laat gaan als je je er aan stoort..

Je verwijst denk ik naar mijn voorgaande post?
Ach, me er aan storen is een groot woord. Maar ik zie liever een opiniërend artikel dat dus een eigen geluid laat horen dan al die voorgekauwde berichtjes te herhalen. Daar zijn er helaas niet veel van, maar ik ga me er verder niet aan ergeren hoor.
     Reageer met citaat 
Ja o.a. inderdaad.
Lijkt af en toe wel of Racesport.nl niks goed kan doen bij een aantal. En zoals ik als uitleg gaf veel nieuwssites in het buitenland doen precies hetzelfde als er zo’n persbericht uit komt zoals bijv. Van de week met Collin.

Snap de afgunst richting Racesport/Evert niet. Maar goed ieder zijn mening. Maar “vecht” dat idd lekker persoonlijk uit ipv hier.
     Reageer met citaat 
Over tot de orde van de dag:
Ortala naar Moto2 bij MTI Helmets nu Ogura naar MotoGP gaat? Lijkt mij van wel.
     Reageer met citaat 
MB84 schreef 15-08-24 om 14:40:18
Ja o.a. inderdaad.
Lijkt af en toe wel of Racesport.nl niks goed kan doen bij een aantal. En zoals ik als uitleg gaf veel nieuwssites in het buitenland doen precies hetzelfde als er zo’n persbericht uit komt zoals bijv. Van de week met Collin.

Snap de afgunst richting Racesport/Evert niet. Maar goed ieder zijn mening. Maar “vecht” dat idd lekker persoonlijk uit ipv hier.

Ik kan me hier wel heel erg in vinden. We mogen toch zo blij zijn met een website als racesport. Mogelijk dat er hier mensen zijn die het geen toevoeging vinden omdat ze hun info ook uit buitenlandse bronnen halen, maar voor een groot deel van de Nederlandse liefhebbers is dit toch de voornaamste informatie bron en laten we dat toch koesteren!!!

En uiteraard blijft er te wensen over. Een opiniërend artikel? Volgens mij proberen ze dat met stukjes die Asse Klein wel eens schrijft. Waarschijnlijk ook niet wat sommige hier wensen, maar er wordt wat geprobeerd.

Ik zou het wel eens fijn vinden als een journalist eens in het fenomeen Bo Bendsneyder duikt. Wat beweegt deze jongen nou, heeft die nog ambities, waar komt zijn (zo lijkt het) afkeer tegen de media vandaan. Zelfs racesport krijgt nauwelijks quotes van hem.

Ik snap racesport ook wel, ze kiezen de kant van de lieve vrede. Zoek de confrontatie maar niet op want dan krijg je helemáál niets meer. Het is jammer dat er geen andere media is die het eens uit kan zoeken, maar daarvoor is de sport toch ook te klein in NL. Mogelijk dat een Engels, Duits of Italiaans medium het eens op kan pakken, die hebben toch niets te verliezen. Maar ja, wie in die landen is geïnteresseerd in een artikel over Bo Bendsneijder…. Juist… niemand
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
MB84 schreef 15-08-24 om 14:44:44

Ortala naar Moto2 bij MTI Helmets ...

Lijkt me gespreid bedje

Wat misschien ook nog even aardig is te belichten: Collin is dus door Ajo gekozen boven een rijder uit eigen stal (Rueda) die natuurljik ook voor de plek van Vietti in aanmerking kon komen
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Inmiddels op de socials (oa Patterson) het bericht dat MT/MSI Garcia (die dus aan boord blijft) en Ortola gecontracteerd heeft.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
En zo weten we ondertussen ook dat Canet bij Fantic blijft
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 15-08-24 om 16:11:52
(...)

We mogen toch zo blij zijn met een website als racesport.........

En uiteraard blijft er te wensen over. Een opiniërend artikel? ..........

Ik zou het wel eens fijn vinden als een journalist eens in het fenomeen Bo Bendsneyder duikt...........

Ik snap racesport ook wel, ze kiezen de kant van de lieve vrede.

Het is een klein wereldje en met de lieve vrede houd je het het langst vol. Als je kritisch wordt dan heb je al snel geen toegang tot rijders en teams en geen perskaart meer. En dan is er ook niks meer aan. Het is een bubbel.
Zelf heb ik niets tegen racesport en veel niet denk ik. Wat sommigen geirriteert heeft de afgelopen jaren de houding en het toontje waarop Evert de mensen die er "helemaal geen verstand van hebben" heeft toegesproken.

Een kritisch woord wordt niet graag gehoord. Hier op het forum trouwens ook niet. Dan wordt dat wel even weer duidelijke gemaakt dat dat niet de bedoeling is.
Ik zou ook wel een artikel over Bo willen lezen en waarom hij geen Grinta heeft. Maar ja wie heeft er zin om zoiets te schrijven?
Dus het zal wel zo blijven, persberichten, vertaalde Dorna artikeltjes en lezen wie waar in 2027 gaat rijden.
Berichtjes over motorsport met wat smaak er in kom ik nog het meest tegen op twitter.
Men blijft jong zolang men zich nog allerlei nieuwe ideeën eigen kan maken en kritiek kan verdragen - Marie von Eschenbach
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Wat al beetje bekend was: Jake Dixon op een Boscoscuro bij Marc VDS als opvolger vd vertrekkende Salac
Plaggie
Het WF brekebeentje

Reageer met citaat 
RG500IU schreef 15-08-24 om 19:42:29

Lijkt me gespreid bedje

Wat misschien ook nog even aardig is te belichten: Collin is dus door Ajo gekozen boven een rijder uit eigen stal (Rueda) die natuurljik ook voor de plek van Vietti in aanmerking kon komen

Rueda is naar mijn idee ook nog niet klaar voor een overstap naar de Moto2. Ze doen er goed aan om hem nog een jaar in de Moto3 te houden en waarom niet? Het is pas z’n 2e seizoen. Heeft al enkele keren op het podium gestaan en absoluut de snelheid, maar het is allemaal nog heel fragiel en te wisselvallig.

Collin is al een stuk verder.

Ik had dit alles toch echt niet verwacht. De manier waarop Rueda zowel de RBR als de JuniorGP wist te winnen in 2022 was zeer indrukwekkend. Tactisch heel sterk. Volwassen hoofd op jonge schouders. Zo blijkt maar weer dat het WK toch een heel ander verhaal is en niks zo onvoorspelbaar als de motorsport.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Opde Insta van het voormalige SAG team:

Dat de wild-card in het midden staat en Bo (Masia ook) aan de zijkanten geeft te denken, of zoek ik er te veel achter
Hoe dan ook, ik denk dat Bo ook veel te weinig heeft laten zien om er nog jaartje aan vast te mogen knopen.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Snelle navigatie: