Sachsenring 2024 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Racetopic
9

Sachsenring

7 juli 2024
Duitsland Sachsenring, Hohenstein-Ernstthal

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Celestino Vietti
2Jake Dixon
3Fermín Aldeguer
4Senna Agius
5Manuel Gonzalez
Volledige uitslag »

RACE

1Fermín Aldeguer
2Jake Dixon
3Ai Ogura
4Diogo Moreira
5Celestino Vietti
Volledige uitslag »

TRIVIA

Dominique Aegerter (Technomag carXpert/Suter) behaalde hier in 2014 vanaf zijn eerste Poleposition ook direct zijn eerste Grand Prix overwinning.
Yuki Takahashi bezorgde Honda hier in 2006 de 200e overwinning in de kwartliterklasse.
Nadat hij de voorgaande dag al de 350cc (MV Agusta) had gewonnen, won Mike Hailwood in 1963 de 500cc (MV) gevolgd door een kwartliterzege met de in de buurt gebouwde MZ 2-takt. 'Mike the Bike' was de eerste rijder met 3 zeges tijdens de zelfde GP!
Xavier Siméon (Kalex)pakte hier in 2013 zijn eerste Poleposition. Het was de eerste Belgische pole sinds zijn mentor Didier de Radiguès hetzelfde deed voor de 250cc Grand Prix van België op Spa-Francorchamps in 1989.
Fortuna Honda rijder Roberto Rolfo versloeg hier in 2003 Fonsi Nieto (Aprilia) nipt en won toen zijn eerste Grand Prix.
Door de MotoGP winst in 2019 werd Marc Márquez (Repsol Honda) de eerste rijder in de geschiedenis die in 10 achtereenvolgende seizoenen op het zelfde circuit wist te winnen. Hij verbeterde hiermee het oude record van Agostini (9x) op Imatra uit 1973.
Door in 2019 een tweede plaats te halen bij de eerste MotoE WorldCup werd Bradley Smith de eerste rijder in de geschiedenis met podiumplekken in deze categorie alsmede de lichtste (125cc), midden (Moto 2) en zwaarste (MotoGP) klasse van Grands Prix.
Yonny Hernández (Blusens-STX) reed de snelste ronde tijdens de Duitse Grand Prix van 2011 en eindigde als zesde, de beste prestatie van een Columbiaanse rijder tot op dat moment!
Xavier Siméon (Gresini Racing) behaalde hier in 2015 zijn eerste Grand Prix zege door WK leider Johann Zarco te verslaan, het was de eerste Belgische GP zege sinds 1983! Voor framebouwer Kalex was het de eerste zege in deze klasse op dit circuit.
Topic: Sachsenring 2024 (4209 keer gelezen)
fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
RG500IU schreef 07-07-24 om 10:01:40
Bo B:
(...)

Volgens mij denken jullie het zelfde hoor...
PS dat denk / hoop ik ....

Nee niet helemaal. Ik verwacht eigenlijk geen punten. Volgens mij denkt Plaggie dat redelijk haalbaar is.

Ik denk eerder dat hij verder wegzakt van de punten dan er dicht bij blijft of zelfs 1 of meerdere punten kan pakken.

Kan negatief klinken, maar ik baseer dit op de ervaringen uit het verleden.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
midstar
www.midstar.nl

Reageer met citaat 
Lekker bezig Bo
Weer vanouds......ben benieuwd wat het nu weer is...
Midstar racing
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Wat een fantastisch duel in de slotfase, mooi om jonge gasten als Agius & Moreira 'on the sharp end' te zien

« Gewijzigd: 07-07-2024 om 15:09:50 door RG500IU »

fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
prachtig die strijd inderdaad. had het Agius wel gegund.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Plaggie
Het WF brekebeentje

Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 07-07-24 om 12:08:33

Nee niet helemaal. Ik verwacht eigenlijk geen punten. Volgens mij denkt Plaggie dat redelijk haalbaar is.

Oftewel…… optimist vs pessimist
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
midstar schreef 07-07-24 om 12:27:56
.. Bo ....ben benieuwd wat het nu weer is...

Technisch probleem (electronica werd op TV gezegd)...
Ja (als zo vaak) boerde hij vanaf begin achteruit... er moest wel wat aan de hand zijn.

Maar snap de cynische toon van je reactie wel hoor. Het zijn wel heel vaak verhalen die beetje klinken als k%tsmoesje (om eigen bestwil) en dat het zo vaak gebeurt dat bijna niemand meer gelooft als er echt iets aan de hand is.
Plaggie
Het WF brekebeentje

Reageer met citaat 
De beste Moto2 race van het jaar.

Met een hoofdrol voor Moreira zeer sterk in de eindfase, paar mooie acties en een knappe P4! Hopelijk zet hij deze lijn door en gaan we hem vaker voorin zien.

Goede race van Dixon met P2 Na een zeer zwak begin, nu toch een aantal top resultaten op rij. Toch vraag ik me af of hij ooit eens een constant seizoen aan elkaar kan rijgen.

Een keertje geen longlap voor Aldeguer.

Jammer dat Arbolino zo ver terug viel in de laatste fase van de race.

Pagina's: 1 2

Snelle navigatie: