Liqui Moly Motorrad Grand Prix Deutschland favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Racetopic
9

Sachsenring

7 juli 2024
Duitsland Sachsenring, Hohenstein-Ernstthal

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Jorge Martín
2Miguel Oliveira
3Raul Fernandez
4Francesco Bagnaia
5Álex Márquez
Volledige uitslag »

RACE

1Francesco Bagnaia
2Marc Márquez
3Álex Márquez
4Enea Bastianini
5Franco Morbidelli
Volledige uitslag »

TRIVIA

Na zeges in Nederland, België en Ulster won Mike Hailwood (MV Agusta) hier in 1962 ook de Oost-Duitse Grand Prix en was op een leeftijd van 22 jaar en 139 dagen tot 1995 de jongste coureur met 4 GP zeges op zijn naam.
Repsol Honda rijder Dani Pedrosa behaalde hier in 2011 zijn 14e zege als MotoGP rijder. Pedrosa werd hiermee de succesvolste rijder zonder wereldkampioenschap in de zwaarste klasse, hij passeerde Max Biaggi en Randy Mamola die tot 13 zeges kwamen.
Nadat Mike Hailwood uitviel en Giacomo Agostini, die meer dan een ronde voorsprong had op de rest, crashte, won František Šťastný de race in 1966 op een Jawa. Šťastný was de enige Tsjechoslowaakse 500cc GP winnaar ooit
Met zijn tweede plaats in 2017 werd Jonas Folger (Tech 3 Yamaha) de eerste Duitse coureur die op dit circuit het podium in de zwaarste klasse haalde sinds Ernst Hiller in 1971, die toen met een Kawasaki de derde plaats haalde.
Ondanks drie valpartijen in de trainingen won Repsol Honda rijder Mick Doohan hier in 1998 zijn 50e Grand Prix. Voor de NSR500 V4 2-takt waar hij mee reed was het de 100e zege.
Colin Edwards moest in 2003 in de vrije training op hoge snelheid van zijn MS Aprilia stappen nadat zijn machine vlam had gevat door lekkende brandstof. De 'Texas Tornado' liep slechts een polsblessure op en werd 14e in de race.
Valentino Rossi (Fiat Yamaha) reed hier in 2009 zijn 159e achtereenvolgende Grand Prix en wist de race te winnen voor teamgenoot Jorge Lorenzo. Rossi verbeterde het oude record van 158 onafgebroken starts dat op naam stond van Alex Barros.
In het eerste MotoGP jaar (2002) behaalde Olivier Jacque op de 2-takt YZR 500 van het Gauloises Yamaha Tech 3 team een sensationele Poleposition voor teamgenoot Shinya Nakano. OJ was de laatste Franse coureur op Pole in de zwaarste klasse..
Door in 2019 een tweede plaats te halen bij de eerste MotoE WorldCup werd Bradley Smith de eerste rijder in de geschiedenis met podiumplekken in deze categorie alsmede de lichtste (125cc), midden (Moto 2) en zwaarste (MotoGP) klasse van Grands Prix.
František Šťastný zorgde bij de Oost-Duitse Grand Prix van 1966 voor de enige GP zege in de zwaarste klasse van het Tsjechoslowaakse merk Jawa.
Door de MotoGP winst in 2019 werd Marc Márquez (Repsol Honda) de eerste rijder in de geschiedenis die in 10 achtereenvolgende seizoenen op het zelfde circuit wist te winnen. Hij verbeterde hiermee het oude record van Agostini (9x) op Imatra uit 1973.
Topic: Liqui Moly Motorrad Grand Prix Deutschland (2923 keer gelezen)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Jorge Martin:
Optimate schreef 10-07-24 om 12:15:23
(...)
Is hij nou buiten beeld de box aan het verbouwen of zo?

Ja, zo zou je het kunnen zeggen ..
     Reageer met citaat 
Ik vind het enorm grappig hoe die vent die op die stoel zit zich helemaal de tering schrikt.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Het is wel een beetje erg veel een Ducati cup geworden naar mijn mening..

Vanaf Jerez nu 6 GP's achter elkaar met volledig Ducati podium, waaronder ook nog tweemaal de volledige top 5 door dit merk...
Plaggie
Het WF brekebeentje

Reageer met citaat 
Dat had ik nog eens niet door, dat Ducati zo dominant in de uitslagen was…..

Een Ducati cup inderdaad en dat is jammer.

De Aprillia’s zijn in sommige weekenden competitief, zoals in Catalunya en op de Sachsenring. Vinales erg sterk in Texas, daarna aardig ingekakt. Ik hoop dat ze met Martin en Bezzecchi constanter vooraan zullen zitten.

Na een flitsende start met 2-2 in Qatar valt Binder me behoorlijk tegen. Acosta gaat die fiets volgend jaar wel vaker voorin brengen verwacht ik.

Dus ja een Ducati cup momenteel, maar naar mijn idee is de potentie er zeker voor Aprillia en KTM om constant vooraan mee te doen.
fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
Ik snap Martin ook wel. Die baalt enorm omdat hij graag Ducati ongelijk wil bewijzen met het aannemen van MM.

En inderdaad zal hij zich ook beseffen dat als er niet veel veranderd hij volgend jaar nog niet veel heeft in te brengen op die Aprilia.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!

Pagina's: 1 2

Snelle navigatie: