Aragón - Wordt dit het weekend van Marc? favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Racetopic
12

Aragón

1 september 2024
Spanje Motorland Aragón, Alcañiz

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Marc Márquez
2Pedro Acosta
3Francesco Bagnaia
4Jorge Martín
5Álex Márquez
Volledige uitslag »

RACE

1Marc Márquez
2Jorge Martín
3Pedro Acosta
4Brad Binder
5Enea Bastianini
Volledige uitslag »

TRIVIA

Voor het eerst sinds de Spaanse 125cc Grand Prix van 1994 (Daniela Tognoli en Tomoko Igata) stonden er in 2013 twee vrouwen aan de start van een GP. In de Moto 3 race gingen vaste rijdster Ana Carrasco en wild-card Maria Herrera van start.
Aan de vooravond van de 2012 WSBK ronde werd bekend gemaakt dat de derde bocht in het circuit de eerste was die een naam kreeg: 'Curva Carlos Checa' als eerbetoon aan de eerste Spaanse wereldkampioen Superbikes.
Nadat hij in 2010 niet aan de start verscheen door een blessure, 'debuteerde' Pramac Ducati rijder Loris Capirossi hier pas in 2011. Het was het 43e circuit waar de Italiaan in actie kwam voor een Grand Prix, vermoedelijk een record..
Met winst in de eerste Moto 3 race op dit circuit in 2020 werd Jaume Masiá (Team Leopard) de 100e coureur die een Grand Prix zege wist te behalen voor Honda.
Vanaf deze GP (2010) zijn er weer 3 vrije trainingen. De ochtendtrainingen op vrijdag worden op verzoek vd rijders weer opnieuw ingevoerd naar aanleiding van enkele stevige valpartijen (oa Rossi/Aoyama) als gevolg van de lage baantemperaturen.
Na Montjuïch Park & Catalunya (beiden Barcelona), Jarama (Madrid), Jerez en Valencia is in 2010 dit circuit de zesde in de geschiedenis geworden waar op Spaans grondgebied ooit een GP verreden is...
Casey Stoner wint hier zijn eerste race in 2010. Teamgenoot Nicky Hayden maakt het Ducati succes compleet door Jorge Lorenzo in de laatste ronde te passeren voor P3. Voor Lorenzo was dit de eerste keer dat hij dit seizoen niet op het podium stond.
Marc Márquez (Repsol Honda) reed hier in 2019 van Poleposition tijdens zijn 200e Grand Prix start onbedreigd naar zijn 78e GP overwinning.
Topic: Aragón - Wordt dit het weekend van Marc? (2458 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Dat is voorzichtig geformuleerd
Wie om zichzelf kan lachen zit nooit zonder vermaak.
Trax

ZAC #111 en #717, Teammanager #222

Reageer met citaat 
Johannes schreef 02-09-24 om 08:47:14

Ja en?

Bij de Zomeravond Competitie rijden ook Ducati’s maar daarmee is het nog niet meteen een WK

En in de Zac zijn de regels wel duidelijk: bij een crash is eigenlijk altijd de coureur die van achteren komt fout…..
Ook fijn met azijn!
     Reageer met citaat 
Zo gemakkelijk is het.

En wie kwam tijdens het nemen van de bocht van achteren …..
     Reageer met citaat 
The Marx Brothers are truly untouchable :'(
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
     Reageer met citaat 
Trax schreef 02-09-24 om 08:51:29
(...)

En in de Zac zijn de regels wel duidelijk: bij een crash is eigenlijk altijd de coureur die van achteren komt fout…..

En dus Bagnaia? Want hij haalde in, en niet Marquez XL.

(En nee, ik vind NIET dat PB gestraft moet worden, integendeel. Ik vind het een prima besluit om niemand te straffen omdat dit een race-incident is)
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 02-09-24 om 09:02:06
Zo gemakkelijk is het.

En wie kwam tijdens het nemen van de bocht van achteren …..

Jij en ik zijn het met elkaar eens Johannes. Een moment dat we moeten koesteren.
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 02-09-24 om 14:28:38
(...)

Jij en ik zijn het met elkaar eens Johannes. Een moment dat we moeten koesteren.

Mooie momenten die we kunnen koesteren en vergeet niet dat wanneer ik het niet met je eens ben ik je mening meestal zeer waardeer en dat is ook nog echt waar.

Welnu zo is het eerst wel weer genoeg.

Maar ik vind ook dat Marquez niets fout deed. Hij sneed zijn bocht aan ging niet opeens linksaf of zo.
Bagnaia haalde in en ging AM in de weg rijden. Dat was niet zo slim temeer daar het nogal glad was en wat meer marge bij het buitenom passeren wijs was geweest, zeker met het oog op de titelstrijd.
     Reageer met citaat 
Van bovenaf is het heel goed te zien.

https://www.youtube.com/shorts/SgtLcQ4Oqkc
De_Wim
maar dan anders

Reageer met citaat 
Marquez miste de vorige bocht en kwam terug op de ideale lijn zonder rekening te houden met anderen. Terwijl hij wist dat er iemand vlak acher hem reed. Niet netjes, maar wel te verwachten. Te optimistisch, maar logisch dat iemand die weinig podia haalt zijn podiumplek met hand en tand wil verdedigen.

Bagnaia zat erachter, had daarmee het meeste overzicht, maar liet (bewust?) geen enkele ruimte voor de op de ideale lijn terugkomende Alex. Ja, hij zat er iets voor, maar gaf 0,0 cm ruimte. Zelf als Alex op het moment dat Pecco het gat volledig afsluit het gas dichtdraait kan hij hem niet meer ontwijken.

Waar er twee vechten hebben er 2 schuld. Wat mij betreft Alex iets meer dan Pecco, maar die had gezien zijn titelkansen en het feit dat hij nog voldoende tijd had om de derde plek te pakken slimmer kunnen en moeten zijn.
De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.
fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
ik kan me denk ik wel in die conclusie vinden. Hoewel het natuurlijk altijd lastig oordelen is als buitenstaander.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Trax schreef 01-09-24 om 23:13:44
.. je voelt de hitte van de motor..

Een kleine week later, geloof je dat nog steeds?
Trax

Reageer met citaat 
RG500IU schreef 06-09-24 om 00:57:21
(...)

Een kleine week later, geloof je dat nog steeds?

Vanwaar de vraag?
Ook fijn met azijn!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Ik kan me gewoon helemaal niet voorstellen dat je de warmte voelt van een andere motor als die naast je rijdt... Maar ja, jij racet af toe...
Trax

Reageer met citaat 
Je voelt het, je hoort het, zeker als het close gaat.
En in de ZAC is close echt niet hetzelfde als in de MotoGP.
Ook fijn met azijn!
     Reageer met citaat 
https://nl.motorsport.com/...ogp-aragon/10651611/

Pecco heeft inmiddels z’n excuses aangeboden voor z’n uitlatingen jegens AM.

Pagina's: 1 2

Snelle navigatie: