Misano 2024, deel 1 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3

Racetopic
13

Misano

8 september 2024
San Marino Misano World Circuit, Misano Adriatico

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Tony Arbolino
2Celestino Vietti
3Ai Ogura
4Arón Canet
5Diogo Moreira
Volledige uitslag »

RACE

1Ai Ogura
2Arón Canet
3Tony Arbolino
4Manuel Gonzalez
5Jake Dixon
Volledige uitslag »

TRIVIA

Tijdens de eerste race op dit circuit in 2020 was er dubbel succes voor het Sky VR46 team met een 1-2 zege voor Luca Marini en Marco Bezecchi. Dit was ook de 900e Grand Prix in de geschiedenis van de tussenklasse (250cc/Moto 2)
Al in zijn tweede GP race staat de 23 jarige Wayne Rainey (Marlboro Yamaha Roberts) in 1984 met een derde plaats op het podium. Winnaar die dag was debutant Fausto Ricci (Yamaha), Rainey reed ook de snelste ronde.
De 20 jarige Alonso López behaalde hier in 2022 zijn eerste Grand Prix zege, ook voor het merk Boscoscuro (voorheen Speed-Up) was het de eerste GP zege onder de nieuwe naam.
Door een tweede plaats bij de San Marinese GP van 2011 kwam Repsol Honda coureur Dani Pedrosa tot 95 Grand Prix podiums met Honda waarmee hij Mick Doohan evenaarde. Jim Redman's record (98) kwam voor de kleine Spanjaard in zicht!
Voorafgaand aan deze GP in 2008 wordt een verklaring voorgelezen met de mededeling dat 2-voudig wereldkampioen Manuel Poggiali op 25 jarige leeftijd besloten had om met onmiddellijke ingang te stoppen. Poggiali kampte o.a. met motivatieproblemen ..
Na een grondige verbouwing wordt er in 2007 voor het eerst 'met de klok mee' gereden als hier de San Marino/Rimini Grand Prix wordt gehouden. Winnaars: Casey Stoner (MotoGP), Jorge Lorenzo (250cc) en Matia Pasini (125cc)
Lorenzo Baldassarri (Forward Racing Team) behaalde hier zijn eerste Grand Prix zege in 2016. Dit betekende de eerste zege in deze klasse door een Italiaanse rijder sinds 4 jaar toen Andrea Iannone in 2012 op Mugello wist te winnen.
Op 5 september 2010 komt de Japanner Shoya Tomizawa op 19-jarige leeftijd bij een raceongeval om het leven. Tomizawa werd gezien als een groot talent en won dat jaar de allereerste Moto2 wedstrijd in Qatar.
Een zege bij de openingsrace voor het 2008 EWC kampioenschap bleek een goede basis te zijn voor Iris ten Katen (Honda) om haar 2007 titel te verdedigen. Met nog een tweede en derde plek prolongeerde ze de Supersport 600 titel.
Topic: Misano 2024, deel 1 (1816 keer gelezen)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
falerossi schreef 08-09-24 om 14:46:48
(...)
Oh jij vond dat die een geweldige race reed? ..

Dat zijn weer wat 'toetsenbordridder' achtige uitspraken die ik van jou en ook Midstar lees..

Dat Bo geen plek verdiende voor volgend jaar is duidelijk, ik dacht dat hij dat zelf ook wel toegaf bij v Gameren na afloop. Maar, zoals MB al terecht opmerkt, hier zijn afspraken en toezeggingen gedaan voor de rest vh seizoen en die worden ineens genegeerd. Dit lijkt wel 'wild-west' met de 'Franse slag' en komt zeer amateuristich over van een eigenaar die NB een advocatenkantoor heeft.

Absoluut niet netjes en hier zijn alleen maar verliezers. En ja, Dani Muñoz zal het seizoen vast gaan afmaken in zijn plaats
     Reageer met citaat 
Dit heeft niks met toetsenbordridder te maken maar met het presenteren van Bo en dan metname het gebrek er aan. Dat staat compleet los van hoe hij behandeld is door het team, maar schijnbaar laat Dorna dat allemaal gebeuren en zit er straks nog een Spanjaard op die fiets!
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
falerossi schreef 08-09-24 om 17:57:38
Dit heeft niks met toetsenbordridder te maken m..

ok:
falerossi schreef 08-09-24 om 12:30:07
Bo laat nu precies zien waarom die exit is.

Dan had je je hier, en ook een latere post, wat anders moeten formuleren vind ik persoonlijk..

Je bedoelt blijkbaar ook deze race als bewijs van zijn slechte presenteren.
Ook hier 10 sec. voorsprong op teamgenoot ondanks technisch probleem in ronde 1 waarbij de motor in 'zijn vrij' stond. Dat hij toch de motivatie wist op te brengen hier überhaupt op de motor te stappen nadat hem dit paar dagen geleden meegedeeld was vind ik al klasse.. Dus deze race als voorbeeld nemen vind ik absoluut ongepast...

Als ik me in hem verplaats denk ik dat ik dat niet eens had op kunnen brengen..
     Reageer met citaat 
Nee dat die elke race achteruit rijd. Hij start al 13e en gaat als 22e de bocht in. Dan sta je na mijn idee al met 2-0 achter om in de punten te rijden. Dat is wat ik bedoel. En ja het veld rijd erg close qua rondetijden, maar dat geldt voor iedereen.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
Ik begrijp dat Bo’s avontuur in de Moto2 ten einde ging komen na dit jaar. Maar dit is wel heel cru.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Dit is wel interessant artikel dat Speedweek schrijft. Nou weet ik wel dat Speedweek en Bild nogal sensatieachtige bladen / bronnen zijn die we wel eens met korreltje zout moeten nemen. Ik denk hier dat e.e.a. wel eens kloppen kon.

Bo vertelde Ziggo vd stemming waar uit voort kwam dat het team liever hem had dan Masia als er iemand uit moest. Speedweek schrijft dat Dorna hier achter kwam en die hadden meegedeeld dat ontslag van de regerend Moto 3 wereldkampioen voor niet wenselijk is en zo werd besloten.

Als pleister op de wonde mocht Bo dan het Junior WK rijden. Daarvoor heeft hij bedankt hoorden we op Ziggo.
     Reageer met citaat 
Over Bo, de meningen op de socials en forums schieten weer alle kanten op. Van “heeft nooit een eerlijke kans gehad” tot “heeft nog nooit iets gepresteerd”. Beiden slaat nergens op natuurlijk.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Politieke beslissing en heel eerlijk begrijp ik de motivatie van Dorna ook wel.

Echter er zijn contracten en toezeggingen die had Castañeda moeten respecteren en wachten tot einde vh seizoen.

Ik heb contact gehad met Nacho Gonzalez van Motociclismo en die wist me te vertellen dat de nwe eigenaar heel erg pro Spaans is en daar helemaal gek van en er hem heel veel aan gelegen is om Dani Muñoz in het team onder te brengen.

In dat Speedweek artikel van mijn vorige post kun je lezen dat een rijder max. 3x met wild-card mag deelnemen. Hij kon blijkbaar niet wachten en moest iets anders verzinnen blijkbaar..
     Reageer met citaat 
Is het normaal dat de organisator van een wereldkampioenschap zich bemoeit met de opstelling in een team?
Men blijft jong zolang men zich nog allerlei nieuwe ideeën eigen kan maken en kritiek kan verdragen - Marie von Eschenbach
     Reageer met citaat 
Nee totaal niet, helaas is het de realiteit…
Plaggie
Het WF brekebeentje

Reageer met citaat 
Knappe overwinning van Ogura, die nog niet 100% fit is

Hij neemt de WK leiding over van García, die het op dit moment aardig kwijt is…..terug in de pitbox had Garcia het er mentaal moeilijk mee. Lijkt me ook zo lastig. Het hele jaar zit je erbij en ineens wil het niet meer lukken. Je ziet de titel uit je vingers glippen. En je weet niet wat je moet doen. Erg zwaar lijkt me. Benieuwd hoe en of hij zich weet te herpakken de komende races.
Plaggie
Het WF brekebeentje

Reageer met citaat 
Aldeguer loopt het hele seizoen al te kwakkelen. Heeft een aantal sterke optredens laten zien met oa 2 overwinningen, maar vooral veel matige tot slechte races en de nodige bedenkelijke acties en momenten.

Dat er dan gelijk praat is dat zijn MotoGP contract onder de loep komt te liggen helpt ook niet mee. En ik vind dat nogal overdreven. Iedereen weet dat in de GP’s (en vooral in de Moto2) alles 100% moet zijn, anders loop je achter de feiten aan. Fermin had al een MotoGP contract en was de gedoodverfde titelkandidaat. Zoals wel vaker gebeurd is de druk hem teveel geworden. Verwacht ik dan.

De Kalexen maken een inhaalslag. De teams met WP vering dan. Dixon is over de laatste 7/8 races de best scorende coureur met 5 podiums, waarvan 2 overwinningen. Gezien de wisselvalligheid van het hele veld heeft hij nog volop kansen om de titel te pakken. Ik zie het om een of andere reden niet gebeuren met Dixon, maar in theorie moet het kunnen.

Mooi dat Arbolino ook stappen heeft gezet P2 en P3 in de laatste races. Z’n teammaat Salac komt ook verder naar voren.

Moreira zat er ook weer prima bij met P8.
Plaggie
Het WF brekebeentje

Reageer met citaat 
Niet het weekend van de lage landers. Alweer niet, zoals zo vaak helaas…..

Zonta doet het in de breedte best goed/ netjes met wederom een verbetering tov vorig jaar. Er zit nog steeds progressie in, maar het gaat allemaal wel langzaam.

De manier waarop Bo uit het team gepiepeld is is zacht gezegd nogal lullig helaas gebeurd dit veel vaker in de GP paddock. Nu dit keer met een landgenoot. De race van gisteren kun je hem ook niet aanrekenen. Alhoewel een sterk weekend met een mooi resultaat had misschien nog wat aandacht of interesse kunnen genereren. Dat is nu niet gelukt.

Maar zwaar klote en erg zuur voor Bo dat het op deze manier moet eindigen.
midstar
www.midstar.nl

Reageer met citaat 
Misschien zit het hele verhaal toch iets anders in elkaar, en zijn beide partijen niet geheel eerlijk.

https://nl.motorsport.com/...bjmKW8rOHbGftnSd6ccQ
Midstar racing
     Reageer met citaat 
Duidelijk is dat het ook na een aantal seizoenen maar niet wilde lukken met Bo en dit team om steady resultaten te boeken. Dan gaat het schuren en uiteindelijk barst de bom. De waarheid zal zoals vaak wel ergens in het midden liggen, maar je hoort duidelijk 2 kampen die het in eerste instantie niet bij zichzelf zoeken en hun straatje min of meer schoon willen vegen. Hopelijk vindt Bo het plezier terug, misschien wel in het WSS. Met zijn kwaliteiten moet hij daar kunnen scoren.

« Gewijzigd: 10-09-2024 om 22:24:02 door RacingRick »

Pagina's: 1 2 3

Snelle navigatie: