Pertamina Grand Prix of Indonesia 2024 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3

Racetopic
15

Mandalika

29 september 2024
Indonesië Mandalika International Street Circuit, Lombok

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Arón Canet
2Jake Dixon
3Ai Ogura
4Manuel Gonzalez
5Fermín Aldeguer
Volledige uitslag »

RACE

1Arón Canet
2Ai Ogura
3Alonso Lopez
4Fermín Aldeguer
5Darryn Binder
Volledige uitslag »

TRIVIA

De eerste Indonesische Grand Prix op dit circuit in 2022 leverde een verassende winnaar op met Somkiat Chantra op de Kalex Triumph van Honda Asia. Chantra was de allereerste coureur uit Thailand die GP winst behaalde.
Tetsuya Harada was in 1996 op het circuit van Sentul in Indonesië de laatste rijder die een GP in de kwartliterklasse op Michelin banden wist te winnen.
De laatste Grand Prix van Indonesië werd in 1997 op het circuit van Sentul verreden; Tadayuki Okada (500cc), Max Biaggi (250cc) en Valentino Rossi (125cc) waren toen de winnaars.
Topic: Pertamina Grand Prix of Indonesia 2024 (1557 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Dit loopt echt al heel veel jaar en af en toe vlamt het op.
Men blijft jong zolang men zich nog allerlei nieuwe ideeën eigen kan maken en kritiek kan verdragen - Marie von Eschenbach
Trax

ZAC #111 en #717, Teammanager #222

Reageer met citaat 
Persoonlijk interesseert het me geen biet wat Racesport allemaal opschrijft, maar als je geen kritiek kan verdragen moet je geen openbare website beginnen.
Zeker als je er niet voor terug deinst om af en toe gruwelijke bagger te plaatsen.

Opvallender vind ik dat er hier allemaal mensen in de coulissen staan te lurken om een meninkje te ventileren (Racesport incluis).

Als je dan toch op dit forum zit, draag dan ook eens iets bij! Nu is het een clubje van 5 of 6 mensen die hier content plaatsen en een grote groep meelurkers en moraalridders die alleen te voor schijn komen als ze verontwaardigd achter hun toetsenbordje zitten.

Iets met spiegel kijken’ en ‘schoen aantrekken als hij past’…
Ook fijn met azijn!
     Reageer met citaat 
Hoe kan je nou serieus een dubbele longlap uitdelen aan Zonta. Iedereen rijdt op 10cm van elkaar in de eerste paar bochten en dan kan dit gebeuren. Dan moet je de startgrid uit elkaar trekken en 2x zo lang maken. Echt waardeloos dit.
     Reageer met citaat 
Harald schreef 29-09-24 om 11:00:42
Hoe kan je nou serieus een dubbele longlap uitdelen aan Zonta. Iedereen rijdt op 10cm van elkaar in de eerste paar bochten en dan kan dit gebeuren. Dan moet je de startgrid uit elkaar trekken en 2x zo lang maken. Echt waardeloos dit.

Vond het ook wel erg zwaar bestraft…. Weg kans op de punten. Wel goed terug geknokt, maarja heeft ie niks aan helaas.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Harald schreef 29-09-24 om 11:00:42
...Iedereen rijdt op 10cm van elkaar in de eerste paar bochten ..

Dat dus!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Aldeguer die even over de uitgestoken voet van Chantra rijdt
fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
ja die straf van Zonta was echt veel te zwaar. Zoals men bij Ziggo al zei. Die is beoordeeld op de crash zelf niet op de fout van Zonta.

Chantra had een rare aanvaring inderdaad. Maar eerlijk is eerlijk. Daar kon je op wachten met dat buitenboord gebungel van iedereen. Er werd op diverse socials al commentaar gegeven over dat het verboden moet worden direct. Dat vind ik wel weer een beetje overdreven. Ik heb helaas nooit begrepen wat dit toevoegt aan het balans vinden op de motor. Maar goed ik ben geen coureur.

Rossi deed het en toen "moest" de rest het ook ineens.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Trax

Reageer met citaat 
Dat laatste zinnetje is echt te dom voor woorden

"Ach ja, ik begrijp niet waarom ze naast de motor hangen
Maar Kenny Roberts deed het en toen 'moest' de rest het ook..."

En de socials hebben altijd gelijk, want daar zitten de experts.

Als je niet begrijpt waarom coureurs dit doen moet je wellicht eens gaan praten met een coureur die dit doet... en dan vragen 'Waarom?"

Goede kans dat het antwoord "ja maar Rossi doet het ook" er niet tussen zal zitten.

« Gewijzigd: 01-10-2024 om 10:52:08 door Trax »

Ook fijn met azijn!
Trax

Reageer met citaat 
Hier, nog makkelijker:
Why do racers dangle their legs

Wellicht is het een idee om dingen uit te zoeken als je ze niet begrijpt. En nee, de 'socials' zijn niet de juiste plek.
Ook fijn met azijn!
     Reageer met citaat 
Dit is toch wel opmerkelijk. Je maakt Fuzzy belachelijk om zijn opmerking 'Rossi deed het' en onderbouwd dat nog eens met een artikel dat als conclusie heeft....

Citaat:
The jury is still out on the actual benefits of leg waving

Kortom: de wetenschappelijke onderbouwing staat nog ter discussie.
En verder gaat het over het psychologische voordeel dat Rossi gehad zou hebben met deze nieuwe techniek.

De bewoording dat Fuzzy zijn laatste woorden 'echt te dom voor woorden' zijn is dus nogal misplaatst.

Ach, het zal wel aan dit topic liggen dat je nogal op oorlogspad bent
Trax

Reageer met citaat 
De Rossi opmerking is in mijn ogen te dom voor woorden.
Als het niets zou doen zou niemand het doen.

De aanname dat iedereen het doet 'omdat Rossi het doet' is gewoon onzin.
Dat is hetzelfde als stellen dat Zonta een beuk uitdeelde 'omdat Marquez dat doet'

Een coureur rijd zoals zijn rijstijl hem het meeste vertrouwen, controle en snelheid oplevert. Niet omdat een ander het doet.
Ook fijn met azijn!
Plaggie
Het WF brekebeentje

Reageer met citaat 
Dominante overwinning voor Canet

Ogura weer sterk met P2. Inmiddels 42 punten voorsprong op teamgenoot García, die volledig uit elkaar aan het vallen is momenteel.

Ogura is nu wel serieus op titelkoers. Ik denk en hoop dat hij de titel gaat pakken.

De concurrentie is veel te wisselvallig.

Aldeguer blijft slordig, blijft fouten maken en punten weggooien.

Dixon had een zeer goede run, maar crasht nu ook weer 2x achter elkaar…..

Roberts laatste podium is ook al lang geleden.
fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
Trax schreef 01-10-24 om 10:49:55
Hier, nog makkelijker:
Why do racers dangle their legs

Wellicht is het een idee om dingen uit te zoeken als je ze niet begrijpt. En nee, de 'socials' zijn niet de juiste plek.

Prima. Dan is het wellicht wat raar geplaatst. Dat "moest", lees het als iedereen nam het over.

Ik heb niet gezegd dat het geen nut heeft. Ik heb het altijd een rare beweging gevonden. Als dit nodig is om de motor in balans te houden, is het dan niet handiger om te kijken hoe je technisch de motor beter in balans krijgt?
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!

Pagina's: 1 2 3

Snelle navigatie: