Motegi zonder de winnaar van vorig jaar favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Racetopic
16

Motegi

6 oktober 2024
Japan Twin Ring Motegi

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Jake Dixon
2Zonta van den Goorbergh
3Arón Canet
4Joe Roberts
5Izan Guevara
Volledige uitslag »

RACE

1Manuel Gonzalez
2Ai Ogura
3Filip Salač
4Jeremy Alcoba
5Zonta van den Goorbergh
Volledige uitslag »

TRIVIA

Andrea Iannone (Suter) behaalde hier zijn derde zege van 2011 voor Marc Márquez, Thomas Lüthi en Stefan Bradl die vierde werd. Nadat Bradl het hele seizoen de tussenstand aanvoerde, leidde Márquez nu voor het eerst met 1 punt voorsprong.
Tetsuya Harada won op een MS Aprilia vanaf Poleposition de Pacific Grand Prix van 2001, het was de 17e en laatste zege voor de wereldkampioen van 1993.
Met zeges voor Mika Kallio (125cc) en Hiroshi Aoyama (250cc) in 2006 was er voor de eerste maal een dubbelsucces voor KTM met winst in twee verschillende klasses.
Mika Kallio (Red Bull KTM) werd in 2007 de eerste Finse winnaar in deze klasse sinds Teuvo 'Tepi' Länsivuori zijn thuis-GP op Imatra in 1973.
Danny Kent (Red Bull Husqvarna Ajo) kwalificeerde zich voor de Japanse Grand Prix van 2014 op Poleposition. Dit was de eerste keer in de GP geschiedenis dat een machine met het logo van het Zweedse motormerk het snelst in de kwalificaties was.
Mika Kallio (Marc VDS Racing/Kalex) behaalde hier zijn eerste Moto 2 Pole Position in 2013, de laatste keer dat hij op Pole stond was bij de 250cc GP van Valencia in 2007.
Met zijn zege in 2015 kwam Johann Zarco op 8 in totaal waarmee hij de meest succesvolle Grand Prix rijder uit Frankrijk werd. Christian Sarron, Olivier Jacque en Arnaud Vincent, die het oude record deelden, kwamen allen tot 7 overwinningen.
Mede dankzij de omstandigheden kwalificeerde Rafid Topan Sucipto (QMMF/Speed Up) zich voor de Japanse Grand Prix van 2013 als vijfde, het beste (GP) kwalificatie resultaat voor een coureur uit Indonesië tot op dat moment.
Esteve 'Tito' Rabat (Kalex/Marc VDS) behaalde hier in 2014 zijn 8e Pole van het seizoen, een evenaring van het record van landgenoot Pol Espargaró uit 2012 in deze klasse.
De 18 jarige Ratthapark Wilairot debuteerde met een wild-card bij de Japanse Grand Prix van 2006 op een Honda van het Thai Honda Castrol Endurance team. Met een 10e plaats werd hij de eerste coureur uit Thailand die WK punten scoorde.
Dani Pedrosa (Repsol Honda) behaalde in 2015, na een sterke inhaalrace op een iets opdrogende baan, zijn 50e Grand Prix overwinning door de MotoGP klasse te winnen.
Vanwege de orkaan Francisco werden alle vrijdagtrainingen van de Grand Prix van Japan in 2013 afgelast. Dichte mist zorgde ervoor dat de medische helikopter niet kon opstijgen. De coureurs moesten zaterdag direct beginnen aan hun kwalificaties.
Vladimir Leonov was in 2009 de eerste Rus na Nikolaj Sevastyanov (in de jaren '60) die met zijn Viessmann Kiefer Racing Aprilia RW een 15e plaats en zijn eerste WK punt scoorde.
Met een tweede plaats in de MotoGP race van 2017 werd Marc Márquez de jongste coureur met 100 GP podiums op een leeftijd van 24 jaar en 240 dagen oud. Hij nam hiermee het oude record over van Valentino Rossi die daar een jaar langer over deed.
Topic: Motegi zonder de winnaar van vorig jaar (2592 keer gelezen)
Plaggie
Het WF brekebeentje

Reageer met citaat 
Zonta had een goede start en verloor vele posities door de aanvaring met Guevara in bocht 1. Hij lag toen gelijk 12e. Dat was duidelijk te zien. Dat was de reden van z’n positie verlies. Daar kon hij zelf weinig tot niks aan doen.
Trax

ZAC #111 en #717, Teammanager #222

Reageer met citaat 
Winnaar Gonzalez in de problemen

Citaat:
Gresini Moto2 title sponsor QJ Motor have demanded the team’s Japanese Grand Prix race winner Manu Gonzalez be fired, after he wore a hachimaki (a traditional Japanese headband associated heavily with their military during WWII) on the grid on Sunday

https://x.com/denkmit/status/1843910251743195551
Ook fijn met azijn!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Meer over deze kwestie

(foto: gpone.com)
     Reageer met citaat 
Je kan zo'n jongen een gebrek aan historisch besef, zeker voor wat betreft die regio, natuurlijk niet kwalijk nemen.

Maar laat duidelijk zijn, die Jappen waren verschrikkelijke schoften in de 2e WO, in bepaalde opzichten nog barbaarser dan de nazi's

Wat dit symbool betekend voor de Chinezen kan ik niet duiden, mogelijk vergelijkbaar met een hakenkruis voor ons?

Wie biedt die jongen nu zoiets aan en is er dan niemand in dat team die aan kan geven dat dit mogelijk geen handige actie is.
     Reageer met citaat 
Hij was blijkbaar niet de enige coureur die zo’n band droeg (maar wel de enige met een grote Chinese sponsor).
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 09-10-24 om 12:50:54
.
Wat dit symbool betekent voor de Chinezen kan ik niet duiden, mogelijk vergelijkbaar met een hakenkruis voor ons?...

Het ligt blijkbaar erg gevoelig, zo iets stel ik me er ook bij voor.

Ja de verantwoordelijkheid zou moeten liggen bij de persman / vrouw vh team denk ik. Maar de vraag is dan of die hier enig besef zou hebben (gehad)?
     Reageer met citaat 
Laten we eens hebben over de mensenrechten in China
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
Plaggie
Het WF brekebeentje

Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 09-10-24 om 12:50:54

Wie biedt die jongen nu zoiets aan en is er dan niemand in dat team die aan kan geven dat dit mogelijk geen handige actie is.

Precies! Dit dus. Als die tekens op die hoofdband dezelfde lading hebben als een hakenkruis, dan was dit echt een domme actie.

Dan moet je inderdaad bij de PR afdeling van Gresini zijn en niet Gonzalez willen ontslaan. Die jongen had geen idee lijkt mij. En de rest van het team waarschijnlijk ook niet….

Blijft een onhandige reactie. Snap dat de Chinezen er niet blij mee zijn, maar wat nu volgt is wel erg overdreven…..
fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
Alles is hier ondertussen wel over gezegd. Inderdaad een misser van jeelste van het PR team. Ik denk dat Gresini gewoon openlijk excuus gaat aanbieden en nog wat meer plichtplegingen en dan zal het wel afgedaan zijn. Ik vermoed niet dat dit hele grote gevolgen heeft.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 10-10-24 om 08:49:05
Alles is hier ondertussen wel over gezegd.,..

Het vreemde is eigenlijk wel dat QJ erkent dat Manugas het te goeder trouw gedaan heeft maar van zijn team eist dat hij ontslagen moet worden. Dan behoren ze in mijn ogen toch de verantwoordelijke in het team (de perschef zou ik denken) er op aan te spreken
     Reageer met citaat 
Ik denk dat het vooral een signaal is tegen de Japanners van de Chinezen. Alle Chinese bedrijven hebben link met de overheid, en ik denk dat dit vooral een politiek spelletje is. Even laten zien wie de sterkste is. De coureur wordt al een uitweg geboden hè, met de zin die al aanhaalt. Die zal publiekelijk z’n excuses wel aanbieden zodat zij die kunnen accepteren.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Manugas biedt excuus aan op Twitter / X:

ook in gesproken woord klik op link om dat te luisteren.

Pagina's: 1 2

Snelle navigatie: