Jerez met drie Nederlanders favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Racetopic
12

Jerez

20 oktober 2024
Spanje Circuit Angel Nieto, Jerez de la Frontera

UITSLAGEN

RACE 1

1Stefano Manzi
2Yari Montella
3Adrian Huertas
4Marcel Schrötter
5Lucas Mahias
Volledige uitslag »

RACE 2

1Stefano Manzi
2Valentin Debise
3Bo Bendsneyder
4Adrian Huertas
5Marcel Schrötter
Volledige uitslag »

TRIVIA

Nadat hij hier in 2014 zijn 5e seizoenszege behaalde, mocht Michael van der Mark (Ten Kate/Pata Honda) zich vroegtijdig tot wereldkampioen laten kronen nadat naaste concurrent Jules Cluzel (MV Agusta) in de voorlaatste ronde onderuit ging.
Met een derde plaats in de laatste race van het 2024 seizoen stond Bo Bendsneyder (MV Agusta) hier voor de eerste maal in deze klasse op het podium.
Topic: Jerez met drie Nederlanders (8102 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 22-10-24 om 21:15:18
(...)

Nou dat valt wel mee. Het niveau is een stuk hoger dan jaren terug. Schrotter haalde podiums in de Moto2, maar heeft in de WSS nog niet gewonnen bijv.

Bulega, absoluut geen hoogvlieger in de Moto2, wordt 2e in zijn Rookie seizoen WSBK. Is daar het niveau dan ook zo laag dat dat kan?

Ik wil niks afdoen aan de prestatie van Bo en zoals al eerder gezegd is dit succes hem van harte gegund.

Maar het is wel een beetje raar om te doen alsof het niveau van de coureurs van SSP en SBK op hetzelfde niveau is als in de GP’s. Dat is echt niet zo.
Plaggie
Het WF brekebeentje

Reageer met citaat 
Nee, dat weet ik. Dat zeg ik ook niet. Het niveau in de GP’s is hoger. Een stuk hoger.

Maar het niveau van de Supersport is de laatste jaren wel toegenomen. Manuel Gonzalez deed voorin mee in de Supersport en rijd nu voorin mee in de Moto2.

Het is echt wel gegroeid in niveau de laatste jaren. Een Navarro en Schrotter, podium kandidaten Moto2, doen leuk mee, maar kunnen niet hun stempel drukken op de Supersport.

Baldassarri, Mc.Phee en Antonelli….ervaren jongens uit de GP met de nodige successen, presteren maar weinig tot niks dit jaar.

Het niveau is dus niet laag.
     Reageer met citaat 
Bijzonder ook om te zien hoe gecompliceerd racen kan zijn. Er zijn talloze voorbeelden van rijders die wel in de Moto3 succesvol zijn maar niet in de Moto2. En hetzelfde van Moto2 naar Moto3. En dat kan 2 kanten opgaan. Rijders die juist in een hogere klasse beter uit de verf komen.

Een Manzi wist in de GP's totaal geen potten te breken, in de SS600 wel. Navarro is een vreemd geval, 1 top seizoen in de Moto2 en daarnaast tegenvallend, die lijn trekt hij door in de SS600.

Bulega is ook zo'n vreemd geval. In de Moto3 al wisselvallige seizoenen. In de Moto2 viel hij compleet door de mand en op productiemotoren rijdt hij de sterren van de hemel.

Bijzondere sport is het toch

Maar al met al vind ik de prestaties van Bo zeer hoopvol.
fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
ik ben het met Chrissifummi eens. Als we even loslaten dat er niveau verschil is, zou het volgend seizoen best leuk kunnen worden als Bo deze lijn weet door te zetten.

Dan hebben we weer iets om enthousiast over te worden in de sport.

Ik zelf houd nog steeds even wat reserves omdat Bo in de GP's toch wel heeel wisselvallig was.

ik gun hem echt een seizoen met contstant in de top meedraaien bij de wss. Dat is voor hem goed maar dus voor ons al fans gewoon leuk.

Jammer trouwens dat de nederlandse wildcard er zo snel af lag.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 24-10-24 om 08:08:34
..
Jammer trouwens dat de nederlandse wildcard er zo snel af lag.

Ja van der Voort viel in de eerste ronde van race 1 en werd voor de rest vh weekend 'unfit' verklaard met pijnlijke schouder schreef racesport.nl. Voor hem en zijn team duur weekend waar ze niets mee opgeschoten zijn lijkt me.

Pagina's: 1 2

Snelle navigatie: