Road Racing 2025 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5

Topic: Road Racing 2025 (4946 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
MD wordt nu ook meer gesteund door de fabrikant in de SuperSport
Waar hij voorheen z,n eigen mensen om zich heen had is er nu rechtstreeks een lijntje met Ducati.
En gezien de enorme afstand naar No2 was dat geen slechte keus
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
bredebeier schreef 05-06-25 om 14:59:20
MD .. gezien de enorme afstand naar No2 was dat geen slechte keus

Nee, maar die Panigale is sws wel een wapen in de Supersportklasse, kijk maar naar het WK. En als je bedenkt dat de concurrentie vrijwel allemaal nog op 600's rijdt in plaats v modellen als de R9 dan is het verschil snel gemaakt natuurlijk.

Begrijp me goed: MD is een grootheid!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Superstock race 1 via YouTube
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Sidecar race 1 (YouTube)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
highlights (steeds minuut of 8 ): Supersport race 1 en ook Supersport race 2
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Inmiddels staat Superstock race 2 er ook op
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
En om compleet te zijn: Superbike race 1 van al weer bijna week geleden ook nog maar even.
Die staat er nog niet tussen zag ik
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
de Senior TT die voor vanavond (uitgesteld) stond gepland is afgelast waarmee deze TT tot een einde is gekomen.
     Reageer met citaat 
Gister stond er in op deze dag dat Jochem van den Hoek in 2017 de eerste nederlander die op Man het leven liet , maar vergeet niet dat Dennis Hoffer in 2015 verongelukte.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Ja klopt hepa, maar dat was niet bij de TT maar tijdens de Manx Grand Prix
     Reageer met citaat 
Het voelt voor mij dat ons toch wat ontnomen is, dat de Senior gisteravond niet doorging. Ik had wat vrienden en familie uitgenodigd gisteravond om samen te kijken en was klaar voor de laatste krachtmeting. Op de superbike was ik niet zeker wie ging winnen, Todd of Dunlop. Harrison was voor mij een outsider, ik had het idee dat de honda superbike het toch net af moest leggen op de BMW's.

Om zo'n beslissing te nemen of die race doorgang te laten vinden of niet zal niet eenvoudig zijn. Iedereen zal een mening hierover hebben, maar uiteindelijk is er één iemand die die beslissing neemt. Er is toch veel druk en belangen gemoeid met het wel of niet rijden van die race. De organisatie die benodigd is voor een TT is indrukwekkend; een resultaat van meer dan 100 jaar ervaring. Ondanks alle ervaring gaat niet alles goed, en zijn er ook aantoonbare fouten gemaakt in het verleden, maar ik heb wel het idee dat daaruit lering wordt getrokken. Volgens mij is een Chasin' The Racin' podcast met Gary Thomson waarin uitgelegd wordt wat die functie van 'clerk of the course' inhoud. Best interessant om te beluisteren wat mij betreft (vooral het tweede gedeelte).

Terugkijkend op het evenement een aantal voor mij opvallende feiten:

-Snelheidsverschil tussen Crowe en andere zijspancombinaties is erg groot. Voor Burchall of Founds was het in eerdere edities wel mogelijk om in de buurt te komen van die 120mph. Of dat verschil zo groot blijft de komende jaren is de vraag, ook omdat vanaf volgend jaar minder getunde/'standaard' motoren toegepast worden in de TT. Daarnaast was het span van Crowe zichtbaar stabieler dan de concurrentie op de snelle stukken. Ben benieuwd hoe de concurrentie hiermee aan de gang gaat het komende jaar.

-De diskwalificaties van Michael Evens (2e in de 1e Supertwin) is toch intrigerend. Van de eerste 3 in elke race, plus een aantal random gekozen deelnemers, wordt een technische keuring uitgevoerd. Blijkbaar is daarbij iets gevonden, maar is door tijdsgebrek het blok verzegeld en is het onderzoek niet volledig uitgevoerd. Evens mocht met dezelfde motor deelnemen aan de 2e race, maar is stilgevallen tijdens de race bij Ginger Hall. Uiteindelijk heeft de diskwalificaties plaatsgevonden omdat het team de motor daarna niet op tijd is aangeboden aan de technische keuring. Het team heeft verontschuldigingen aangeboden aan de rijder, de organisatie, et cetera, maar wat de oorzaak was is nog niet duidelijk.

- Een aantal jaar geleden is ervoor gekozen om 10 races te organiseren. Het blijft toch lastig als het weer tegenzit om alle races te organiseren zoals we hebben gezien. Een mogelijkheid die nu vaak wordt gebruikt is het beperken van het aantal raceronden. Persoonlijk heb ik liever minder races, maar dan wel de volledige 4 of 6 ronden.

-De crash van Hickman zou het gevolg zijn geweest van een 'falend onderdeel', geen fout van de coureur. Ook hier is nog geen verdere informatie over. Ben benieuwd wat onderdeel dat is geweest.

-James Hind heeft mij aangenaam verrast deze TT. Blijft toch voor een deel een enigma, hij houd er niet van geïnterviewd te worden en probeert uit de publiciteit te houden. Sinds zijn eerste bezoek aan de Manx laat hij een grote progressie zien.

-Dunlop blijft toch een intrigerende persoonlijkheid. Hij is wellicht niet gemakkelijk voor de omgeving, maar is volstrekt authentiek en gefocust op het winnen. Onder een foto uit een Youtube film die voor mij exemplarisch is. Dunlop test een motor in spijkerbroek op de openbare weg (circa 2012?). Denk niet dat dat tegenwoordig het zelfde nog zou plaatsvinden. Prachtige documentaire met daarin ook broer William. (Ik ben er overigens van overtuigd dat aan het einde van het filmpje dat Paul Jorden -als tiener- daar in gesprek is met William).

     Reageer met citaat 
hepa schreef 08-06-25 om 08:48:35
Gister stond er in op deze dag dat Jochem van den Hoek in 2017 de eerste nederlander die op Man het leven liet , maar vergeet niet dat Dennis Hoffer in 2015 verongelukte.


En we vergeten de nederlandse dame in de zijspanbak. Zij was de eerste nederlandse

Mooi filmpje John, blijft fascinerend om te zien
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
     Reageer met citaat 
Netherlands Bernadette Bosman-Saalbrink 31 May 1999[223] Douglas Road Corner[224] 1999 Isle of Man TT Practice Sidecar TT (Passenger) 600cc Ireson Yamaha[2]22
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
     Reageer met citaat 
https://www.irishtimes.com/...ecial-magic-1.194666
25 jaar terug geschreven, maar nog steeds actueel
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
bredebeier schreef 10-06-25 om 09:23:07
(...)
En we vergeten de nederlandse dame in de zijspanbak. Zij was de eerste nederlandse..

Blijkbaar is het niet goed gelezen, maar (een deel van) de tekst die er bij 7 juni (2017) staat vd dagelijkse weetjes:
Citaat:
'Sjakie Spektakel' was de eerste Nederlandse solocoureur die bij de TT races om het leven kwam.

Dus om alle misverstanden uit de weg te ruimen, het klopt (helaaas).

Pagina's: 1 2 3 4 5


Snelle navigatie: