Thailand zonder de wereldkampioen! favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Racetopic
1

Buriram

2 maart 2025
Thailand Chang International Circuit, Buriram

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Marc Márquez
2Álex Márquez
3Francesco Bagnaia
4Jack Miller
5Ai Ogura
Volledige uitslag »

RACE

1Marc Márquez
2Álex Márquez
3Francesco Bagnaia
4Franco Morbidelli
5Ai Ogura
Volledige uitslag »

TRIVIA

Dennis Foggia (07-01-2001) werd hier in 2018, met een 3e plaats in de Moto 3 race, de eerste coureur die was geboren in de 21e eeuw die een podium behaalde.
Marc Marquéz werd in 2018 bij de eerste Thaise Grand Prix ooit de eerste rijder die Poleposition veroverde nadat hij zich via Q1 in Q2 moest plaatsen. Het was de 50e MotoGP pole voor de Respol Honda coureur.
Met Marc voor Alex Márquez (beiden Ducati) zagen we tijdens de seizoensopener van 2025 voor het eerst in de geschiedenis van de zwaarste klasse twee broers op de eerste twee plaatsen eindigen!
Topic: Thailand zonder de wereldkampioen! (955 keer gelezen)
Trax

ZAC #111 en #717, Teammanager #222

Reageer met citaat 
RG500IU schreef 02-03-25 om 10:28:29
Hoe moet het dan anders dan Tr@x? Is het de schuld van Marc M, van Ducati, van Dorna?

Ja eens hoor, het waren zeker geen opwindende wedstrijden...

Het is niemands schuld (hooguit van het technisch reglement).
Alleen is de kijker het slachtoffer.

Zet een paar euro op MM die alle wedstrijden wint dit jaar en je kon nog zo maar eens leuk cashen
Ook fijn met azijn!
     Reageer met citaat 
In de tijden dat Rossi zo domineerde las ik een aantal opmerkingen niet.

Het is al jaren de Ducati clubrace.
We gaan nu wel zien hoe goed MM is, maar ook hoe (minder-)goed Pecco is.
Had wel verwacht dat Pecco, Alex had kunnen inhalen.
Erg knap van Ogura, debuteren op een 5e plek.

Jammer dat Martin niet op een Duc mee kan doen, maar ben wel benieuwd wat hij op een Appie kan.

Spannend? Nah al jaren niet, daarom kijk ik ook het liefste moto3.
En je bent niet verplicht om de GP te kijken, hoef je je er ook niet aan te ergeren.

Wel te idioot voor woorden dat je vanaf de 1e plek je moet laten afzakken omdat anders je bandenspanning te laag wordt.
     Reageer met citaat 
Ja, dat probleem is bekend en het probleem is dat de teams er geen tijd en geld willen insteken om de nieuwe band te testen:
https://www.the-race.com/...ible-news-explained/
     Reageer met citaat 
Overigens, Barry zei dat het geen afgesproken werk was tussen de beide Marquez broers, maar die twee zijn hun hele leven al vier handen op één buik, dus dat hoeven ze ook helemaal niet af te spreken. Het was direct duidelijk wat er aan de hand was en Alex gaat zijn broer zeker niet in de weg zitten. Effectief was het dus hetzelfde als een teamorder en dat is nog een extra dimensie wat er aan het kampioenschap is toegevoegd.
Plaggie
Het WF brekebeentje

Reageer met citaat 
Of Bagnaia wel/ niet goed genoeg is om Marquez tegenstand te bieden dit jaar, daar vind ik het nog veels te vroeg voor. Maar het gemak en de controle waarmee Marc beide races won is wel zorgelijk. Dat ging net iets te makkelijk naar mijn idee.

De Aprillia’s zaten er goed bij. Als Rookie Ogura al direct 2x top 5 weet te rijden. Ben heel benieuwd wat een fitte Martin met de Aprillia kan. Hij heeft helaas al veel cruciale meters moeten missen.

En gaat Alex een heel sterk en solide seizoen aan elkaar knopen? Ik moet dat nog maar zien.

KTM was dit weekend tegenvallend. Ook Pedro Acosta kon geen vuist maken. Ik hoop dat ze wat competitiever zullen zijn de komende races.
fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
het was inderdaad de Marquez show dit weekend. Wel imposant. Erg knap gedaan. Het betekend niet veel goeds voor komende wedstrijden. Maar ik hoop dat Pecco nog wat kan.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
RaceRock
the older i get the faster i was

Reageer met citaat 
solex schreef 02-03-25 om 12:39:27
In de tijden dat Rossi zo domineerde las ik een aantal opmerkingen niet.

Het is al jaren de Ducati clubrace.
We gaan nu wel zien hoe goed MM is, maar ook hoe (minder-)goed Pecco is.
Had wel verwacht dat Pecco, Alex had kunnen inhalen.
Erg knap van Ogura, debuteren op een 5e plek.

Jammer dat Martin niet op een Duc mee kan doen, maar ben wel benieuwd wat hij op een Appie kan.

Spannend? Nah al jaren niet, daarom kijk ik ook het liefste moto3.
En je bent niet verplicht om de GP te kijken, hoef je je er ook niet aan te ergeren.

Wel te idioot voor woorden dat je vanaf de 1e plek je moet laten afzakken omdat anders je bandenspanning te laag wordt.

Zag er meer uit als een actie van Marc om Pecco op de 3de plaats te houden i.p.v. bandenspanning onder controle houden.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Met dank aan @Swinxy: dit hoort eigenlijk nog bij Thailand:

Marc & Alex Márquez zijn dus de eerste broers in de GP geschiedenis die de eerste twee plekken behalen in de koningsklasse!

Pagina's: 1 2

Snelle navigatie: