11-07-05 ZAC Zandvoort
Zo, ik ben ook weer terug in het Brabantse. Heb een topdagje gehad (voor mijn doen). De voorbereiding was goed ,want ik kon gisterenavond al op mijn gemak naar Zandvoort. Om kwart voor 7 opstaan bevalt met een stuk beter dan om 4 uur m'n bed uit :Z
Vrije training
Omdat ik niet goed wist wat ik kon verwachten, had ik me ingeschreven in de S0 klasse. De vrije training heb ik gebruikt om een beetje aan de baan te wennen. De tijden waren dan ook nog niet om over naar huis te schrijven.
Kwalificatie
Nu moest het ervan komen. Ik had me voorgenomen om wat verder vooraan te eindigen dan tijdens mijn eerste ZAC race. Om een goede uitgangspositie voor de race te krijgen, moest er natuurlijk wel een redelijke tijd gezet worden. Uiteindelijk kwam ik met een 2:18.437 op een 14de startplek terecht. Daar was ik zeker niet ontevreden over.
Race 1
Rode licht aan, rode licht uit ... go go go! Ik won geen plaatsen en ik verloor geen plaatsen. Dat viel dus al niet tegen. De kortere gearing wierp zijn vruchten af. Ik kwam nu veel beter de bochten uit en ook op het rechte stuk liep het ding goed. Kon hem nu zelfs behoorlijk ver doortrekken in z'n 6de versnelling. Af en toe kostte het moeite om het voorwiel aan de grond te houden.
Een groot deel van de wedstrijd ben ik in gevecht met een jongen met een Duc (900:?). Hij was iets sneller in de korte bochten, maar op de rechte stukken en snelle bochtenliep m'n R6 veel harder dan zijn Duc. Uiteindelijk werd de strijd in mijn voordeel beslist en eindigde ik op een 12de plaats. Helaas was er het tweede deel van de race een gele vlag in de Marlboro en de Renault. Ook eindigde de sessie onder rood. Wel een 2:16.897 op de klokken kunnen zetten.
Race 2
De startplek was goed: aan de binnenkant van de 3de rij. Mijn start was opnieuw redelijk (toch maar eens gaan oefenen). Weer niet veel gewonnen en niet veel verloren. De eerste rondjes was ik in gevecht met Leon vd Ham en Eddy vd Meer. In de 4de of 5de ronde ben ik ze voorbij gegaan. Toen ik na een paar rondjes omkeek zag ik een behoorlijk gat. Nu ging het erom om constant te blijven rijden. Dat gat zouden ze wat mij betreft niet meer dichtrijden. In de slotfase kwam ik langzaam dichterbij aan Harold Neut. Het leek erop dat Harold een beetje vermoeid begon te raken. Gelukkig was mijn conditie iets beter, waardoor ik hem redelijk gemakkelijk voor de Hugenholz voorbij kon steken. Na een rondje was het gat naar hem groot genoeg, maar ondertussen was ook de man voor me te ver weg. Ondertussen kwam ik bij de achterblijvers aan, anders had ik m'n tijd misschien nog iets verder kunnen verbeteren. Uiteindelijk ben ik de race gefinished op een 8de plek. Van te voren had ikgehoopt op een top 10 klassering, dus ben erg tevreden. Mijn snelste tijd van de dag was 2:16.499 (volgens Mylaps 2:16.484). Toch weer een verbetering van 6 seconden van m'n PR.
Zo'n dagen mogen er meer komen! Het was weer erg gezellig en er zit nog steeds progressie in het rijden. Top :b