Euro cup (ZAC) favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... 55

Topic: Euro cup (ZAC) (359825 keer gelezen)
     Reageer met citaat 

Ik lees het al gaat dit jaar weer helemaal goed komen.
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
en wie reed er onder een pseudoniem ook mee in Barcelona?



TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 25-03-08 om 15:41:34
en wie reed er onder een pseudoniem ook mee in Barcelona?

(afbeelding)




Tja, voorjaarstraining......
Vrijwillige bijdrage
Bent u een trouwe bezoeker van deze website, bent u tevreden met het hier gebrachte gratis te lezen motorsportnieuws en wilt u het werk van Wegraceforum mede ondersteunen? Doe een vrijwillige bijdrage op wegraceforum.nl
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
Nou, vandaag was dan de echte voorjaarstraining....

In voorbereiding op de openingsrace van de ZAC (die dus niet door gaat ) had ik vandaag de eerste circuitdag van 2008 op circuit Zolder. Dit waren tevens de eerste meters met de Yamaha dus het was een spannend dagje!

Eerst maar eens even foto's gemaakt:



Helaas in verband met regen in de middag maar 2 sessies kunnen rijden. Wel lekker allerlei zaken naar mijn eigen smaak afgesteld en de conclusie getrokken dat ik de vering nog fors onder handen moet gaan nemen.

Oh ja, en ik heb ook al m'n eerste grindbakexcursie van het jaar erop zitten......

Edit: de actiefoto's zijn binnen



« Gewijzigd: 07-04-2008 om 09:02:52 door Trax »

Vrijwillige bijdrage
Bent u een trouwe bezoeker van deze website, bent u tevreden met het hier gebrachte gratis te lezen motorsportnieuws en wilt u het werk van Wegraceforum mede ondersteunen? Doe een vrijwillige bijdrage op wegraceforum.nl
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
De ZAC organisatie heeft een compromis bereikt met het TT circuit. Er zullen onder de vlag van de ZAC wel wedstrijden op Assen gereden worden dit jaar, hiervoor zal echter het totale aantal deelnemers door 2 gedeeld worden.
Eerstkomende dag (14 april) rijden de licentiehouders wiens naam begint met A t/m L, de volgende keer rijden M t/m Z.

Duidelijk een compromis, maar liever dit dan helemaal niet rijden.
Vrijwillige bijdrage
Bent u een trouwe bezoeker van deze website, bent u tevreden met het hier gebrachte gratis te lezen motorsportnieuws en wilt u het werk van Wegraceforum mede ondersteunen? Doe een vrijwillige bijdrage op wegraceforum.nl
Giacomo
ZAC #905

     Reageer met citaat 
Herken het forumlid
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
Volgende keer gewoon S1.........
Vrijwillige bijdrage
Bent u een trouwe bezoeker van deze website, bent u tevreden met het hier gebrachte gratis te lezen motorsportnieuws en wilt u het werk van Wegraceforum mede ondersteunen? Doe een vrijwillige bijdrage op wegraceforum.nl
Ferry_van_Rijn
Racecracks Trackdays & Racing School Mettet

     Reageer met citaat 
Top! Veel succes in de S1! Zal nu wat moeilijker worden om in de prijzen te vallen
Giacomo
ZAC #905

     Reageer met citaat 
Trax schreef 01-07-08 om 16:06:30
Volgende keer gewoon S1.........


Zandvoort, 11 augustus 2008
Ik hoopte vooraf op droog weer en de weergoden waren ons ZAC'cers goed gezind! Wind, 18 graden maar wel droog! Nou ja, het heeft 5 minuten geregend, maar ik had er geen last van.

Deze ZAC wedstrijd was de eerste na Zolder waar ik een schaaltje (dat is een prijs voor de niet-ingewijden) had gewonnen in de S0 klasse. Zie me maar glimmen op de foto een paar posten hierboven. Bij de inschrijving werd me gevraagd of ik in S1 of S2 wilde rijden. Blijkbaar was de S0 verboden terrein geworden. Maar goed, S2 leek me iets te hoog gegrepen, dus S1 moest het worden.

Om exact 9.00 uur ging m'n vrije training van start. Omdat ik gloednieuwe remblokken had gemonteerd en ook nog eens BT002 achterband - waar ik nog nooit mee had gereden - besloot ik deze training rustig te starten. Bijkomende reden was dat 20 minuten na het aflopen van de vrije training de tijdtraining begon. Hierin moet je een tijd zetten om je te kwalificeren voor de race. Crashen in de vrije training was dus absoluut uit den boze.
In deze vrije training een tijd van 2.14.4 gereden waarmee ik 9e van de 39 deelnemers was. Dat gaf me goede moed om leuk me te kunnen doen in deze S1 klasse.

Zoals gezegd, na afloop van de vrije training hadden we 20 minuten tijd voordat de tijdtraining begon. Omdat de remblokken ingeremd waren en ik de achterband begon te begrijpen moest het in de tijdtraining wel wat harder kunnen.
Helaas werd deze tijdtraining ontsierd door een code 60 en 2 of 3 gele vlag situaties. Dat betekende dus dat er eigenlijk geen mogelijkheid was tot een echte snelle ronde. Maar goed, uiteindelijk toch nog een 2.11.1 gedraaid die me op een 18e plaats bracht. Middenmoot dus.

Om 11.50 uur ging race 1 van start. Ik stond op de 5e rij. Nog nooit had ik de startlichten van Zandvoort gezien. En wat baalde ik daar 10 seconden na de start van :hammer: Ging in Zolder langzaam 5 rode lampen na elkaar aan waarna deze doofden zodat je kon starten, in Zandvoort gingen er ineens 2 aan en plotseling waren ze uit. Maar ik stond nog te wachten op de overige 3 lichten..... Van schrik liet ik de koppeling te snel opkomen waardoor de motor recht omhoog ging inplaats van naar voren. Wat een verprutste start. Links en rechts schoten ze me voorbij. Gelukkig kon ik in de eerste 2 bochten weer een paar plaatsen goed maken.
Wel een hele fijne race gereden in een mooi groepje. Lekker aan elkaar gewaagd. In deze 1e race had ik een snelste tijd van 2.09.0 neergezet. Door met name in de laatste ronden wat inhaalacties te plaatsen finishte ik op een 14e plek. En daar ben ik best tevreden mee!

Deze 14e plek betekende ook dat ik in race 2 van de 14 plek en dus de 4e rij mocht starten. Nu wist ik hoe de lichten werken op Zandvoort en dus was de start gewoon goed. Ook nu zat ik in een groep van een man of 6. Gedurende het eerste deel van de race kon ik er niet voorbij komen. Maar in het tweede deel werden deze rijders moe (denk ik) want ik kon ze op 1 na allemaal pakken. In deze heerlijke race werd ik als 10e afgevlagd en had ik mijn persoonlijk record op Zandvoort naar 2.07.3 gebracht. :shades:

In de eindstand van de S1 werd ik 9e. Al met al best een goede beslissing om deel te nemen aan de S1 klasse. Met dank aan Trax voor de suggestie natuurlijk. Volgende keer maar weer denk ik!

« Gewijzigd: 13-08-2008 om 11:38:52 door Giacomo »

Elvera
Dus.

     Reageer met citaat 
Giacomo schreef 12-08-08 om 20:53:17
(...)


Zandvoort, 11 augustus 2008
Ik hoopte vooraf op droog weer en de weergoden waren ons ZAC'cers goed gezind! Wind, 18 graden maar wel droog! Nou ja, het heeft 5 minuten geregend, maar ik had er geen last van.

Deze ZAC wedstrijd was de eerste na Zolder waar ik een schaaltje (dat is een prijs voor de niet-ingewijden) had gewonnen in de S0 klasse. Bij de inschrijving werd me gevraagd of ik in S1 of S2 wilde rijden. Blijkbaar was de S0 verboden terrein geworden. Maar goed, S2 leek me iets te hoog gegrepen, dus S1 moest het worden.

Om exact 9.00 uur ging m'n vrije training van start. Omdat ik gloednieuwe remblokken had gemonteerd en ook nog eens BT002 achterband - waar ik nog nooit mee had gereden - besloot ik deze training rustig te starten. Bijkomende reden was dat 20 minuten na het aflopen van de vrije training de tijdtraining begon. Hierin moet je een tijd zetten om je te kwalificeren voor de race. Crashen in de vrije training was dus absoluut uit den boze.
In deze vrije training een tijd van 2.14.4 gereden waarmee ik 9e van de 39 deelnemers was. Dat gaf me goede moed om leuk me te kunnen doen in deze S1 klasse.

Zoals gezegd, na afloop van de vrije training hadden we 20 minuten tijd voordat de tijdtraining begon. Omdat de remblokken ingeremd waren en ik de achterband begon te begrijpen moest het in de tijdtraining wel wat harder kunnen.
Helaas werd deze tijdtraining ontsierd door een code 60 en 2 of 3 gele vlag situaties. Dat betekende dus dat er eigenlijk geen mogelijkheid was tot een echte snelle ronde. Maar goed, uiteindelijk toch nog een 2.11.1 gedraaid die me op een 18e plaats bracht. Middenmoot dus.

Om 11.50 uur ging race 1 van start. Ik stond op de 5e rij. Nog nooit had ik de startlichten van Zandvoort gezien. En wat baalde ik daar 10 seconden na de start van :hammer: Ging in Zolder langzaam 5 rode lampen na elkaar aan waarna deze doofden zodat je kon starten, in Zandvoort gingen er ineens 2 aan en plotseling waren ze uit. Maar ik stond nog te wachten op de overige 3 lichten..... Van schrik liet ik de koppeling te snel opkomen waardoor de motor recht omhoog ging inplaats van naar voren. Wat een verprutste start. Links en rechts schoten ze me voorbij. Gelukkig kon ik in de eerste 2 bochten weer een paar plaatsen goed maken.
Wel een hele fijne race gereden in een mooi groepje. Lekker aan elkaar gewaagd. In deze 1e race had ik een snelste tijd van 2.09.0 neergezet. Door met name in de laatste ronden wat inhaalacties te plaatsen finishte ik op een 14e plek. En daar ben ik best tevreden mee!

Deze 14e plek betekende ook dat ik in race 2 van de 14 plek en dus de 4e rij mocht starten. Nu wist ik hoe de lichten werken op Zandvoort en dus was de start gewoon goed. Ook nu zat ik in een groep van een man of 6. Gedurende het eerste deel van de race kon ik er niet voorbij komen. Maar in het tweede deel werden deze rijders moe (denk ik) want ik kon ze op 1 na allemaal pakken. In deze heerlijke race werd ik als 10e afgevlagd en had ik mijn persoonlijk record op Zandvoort naar 2.07.3 gebracht. :shades:

In de eindstand van de S1 werd ik 9e. Al met al best een goede beslissing om deel te nemen aan de S1 klasse. Met dank aan Trax voor de suggestie natuurlijk. Volgende keer maar weer denk ik!

Nu ken ik de ZAC niet zo goed,maar meteen al 9de lijkt me hartstikke goed .Dus volgende keer maar weer,ja.
If it`s stupid but it works,it ain't stupid.
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
Goed gereden man!

Wel achter mij blijven eindigen, hoor.....
Vrijwillige bijdrage
Bent u een trouwe bezoeker van deze website, bent u tevreden met het hier gebrachte gratis te lezen motorsportnieuws en wilt u het werk van Wegraceforum mede ondersteunen? Doe een vrijwillige bijdrage op wegraceforum.nl
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Giacomo schreef 12-08-08 om 20:53:17
(...)


Zandvoort, 11 augustus 2008
Ik hoopte vooraf op droog weer en de weergoden waren ons ZAC'cers goed gezind! Wind, 18 graden maar wel droog! Nou ja, het heeft 5 minuten geregend, maar ik had er geen last van.

Deze ZAC wedstrijd was de eerste na Zolder waar ik een schaaltje (dat is een prijs voor de niet-ingewijden) had gewonnen in de S0 klasse. Zie me maar glimmen op de foto een paar posten hierboven. Bij de inschrijving werd me gevraagd of ik in S1 of S2 wilde rijden. Blijkbaar was de S0 verboden terrein geworden. Maar goed, S2 leek me iets te hoog gegrepen, dus S1 moest het worden.

Om exact 9.00 uur ging m'n vrije training van start. Omdat ik gloednieuwe remblokken had gemonteerd en ook nog eens BT002 achterband - waar ik nog nooit mee had gereden - besloot ik deze training rustig te starten. Bijkomende reden was dat 20 minuten na het aflopen van de vrije training de tijdtraining begon. Hierin moet je een tijd zetten om je te kwalificeren voor de race. Crashen in de vrije training was dus absoluut uit den boze.
In deze vrije training een tijd van 2.14.4 gereden waarmee ik 9e van de 39 deelnemers was. Dat gaf me goede moed om leuk me te kunnen doen in deze S1 klasse.

Zoals gezegd, na afloop van de vrije training hadden we 20 minuten tijd voordat de tijdtraining begon. Omdat de remblokken ingeremd waren en ik de achterband begon te begrijpen moest het in de tijdtraining wel wat harder kunnen.
Helaas werd deze tijdtraining ontsierd door een code 60 en 2 of 3 gele vlag situaties. Dat betekende dus dat er eigenlijk geen mogelijkheid was tot een echte snelle ronde. Maar goed, uiteindelijk toch nog een 2.11.1 gedraaid die me op een 18e plaats bracht. Middenmoot dus.

Om 11.50 uur ging race 1 van start. Ik stond op de 5e rij. Nog nooit had ik de startlichten van Zandvoort gezien. En wat baalde ik daar 10 seconden na de start van :hammer: Ging in Zolder langzaam 5 rode lampen na elkaar aan waarna deze doofden zodat je kon starten, in Zandvoort gingen er ineens 2 aan en plotseling waren ze uit. Maar ik stond nog te wachten op de overige 3 lichten..... Van schrik liet ik de koppeling te snel opkomen waardoor de motor recht omhoog ging inplaats van naar voren. Wat een verprutste start. Links en rechts schoten ze me voorbij. Gelukkig kon ik in de eerste 2 bochten weer een paar plaatsen goed maken.
Wel een hele fijne race gereden in een mooi groepje. Lekker aan elkaar gewaagd. In deze 1e race had ik een snelste tijd van 2.09.0 neergezet. Door met name in de laatste ronden wat inhaalacties te plaatsen finishte ik op een 14e plek. En daar ben ik best tevreden mee!

Deze 14e plek betekende ook dat ik in race 2 van de 14 plek en dus de 4e rij mocht starten. Nu wist ik hoe de lichten werken op Zandvoort en dus was de start gewoon goed. Ook nu zat ik in een groep van een man of 6. Gedurende het eerste deel van de race kon ik er niet voorbij komen. Maar in het tweede deel werden deze rijders moe (denk ik) want ik kon ze op 1 na allemaal pakken. In deze heerlijke race werd ik als 10e afgevlagd en had ik mijn persoonlijk record op Zandvoort naar 2.07.3 gebracht. :shades:

In de eindstand van de S1 werd ik 9e. Al met al best een goede beslissing om deel te nemen aan de S1 klasse. Met dank aan Trax voor de suggestie natuurlijk. Volgende keer maar weer denk ik!


mooi verhaal!

lijkt me toch ook wel gaaf om te gaan doen iemand nog wat zakgeld over wil die yammie van de Wim wel
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
Nou, ook maar even een verslag van de laatste ZAC race van het jaar.

De dag begon vooral erg vochtig.
Ik had me ingeschreven in de S0 dus ik mocht meteen om 9:00 uur aan de bak. Eerst maar eens rustig gewacht totdat de regen ophield en toen de baan op. Precies genoeg tijd om na m'n eerste ronde vanuit de pitstraat direct het zwart/wit geblokt te krijgen. Niet zo erg want de baan was zeiknat en ik voelde me net een kandidaat in "Icedancing with Yamaha's"

TBij de start van de tijdtraining was de baan nog steeds erg nat. Rustig naar buiten gegaan, m'n rondjes gedraaid en daarna weer snel naar binnen. Minder glad en nat als de eerste training maar nog steeds veel te nat.

Race 1 zal van start gaan op een welhaast droge baan. Dat belooft wat!
Helaas. Mijn accu (die toch al zwak was) hield het twee opwarmronden vol en zei vervolgens "doe het maar lekker zelf".
Daar sta je dan met een motor die echt niet meer wil lopen. En zonder dynamo is even aanduwen ook geen optie. Snel van de baan af en race 1 verder gemist.

Tussen de 2 races snel een accu van een Honda geregeld ( Dank mannen uit Bolsward! )

Race 2 vanaf de laatste plek gestart.
De start was uitstekend, ik wist zelfs mensen die 3 rijen voor mij stonden direct bij de haarbocht te verschalken.
Na een aantal leuke gevechten uiteindelijk de race afgesloten op de 9e plaats.

Ik heb een lekkere race gereden, lekker geouwehoerd, kortom weer een prettige dag gehad.

Overigens alle dank aan Ria, Huub en de rest voor weer een jaar lekker motorracen.. :}
Graag volgend jaar zo verder!

Filmpje van de start van de 2e race S0
Vrijwillige bijdrage
Bent u een trouwe bezoeker van deze website, bent u tevreden met het hier gebrachte gratis te lezen motorsportnieuws en wilt u het werk van Wegraceforum mede ondersteunen? Doe een vrijwillige bijdrage op wegraceforum.nl
Fuse

avatar
Fuselicious.

     Reageer met citaat 
Ik meende dat je de dynamo er weer op had gezet?
Comedy is simply a funny way of being serious.
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
Fuse schreef 30-09-08 om 16:33:59
Ik meende dat je de dynamo er weer op had gezet?

:-| die ligt in de schuur..... :-|

Vrijwillige bijdrage
Bent u een trouwe bezoeker van deze website, bent u tevreden met het hier gebrachte gratis te lezen motorsportnieuws en wilt u het werk van Wegraceforum mede ondersteunen? Doe een vrijwillige bijdrage op wegraceforum.nl

Pagina's: 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... 55


Snelle navigatie: