Nou, ook maar even een verslag van de laatste ZAC race van het jaar.
De dag begon vooral erg vochtig.

Ik had me ingeschreven in de S0 dus ik mocht meteen om 9:00 uur aan de bak. Eerst maar eens rustig gewacht totdat de regen ophield en toen de baan op. Precies genoeg tijd om na m'n eerste ronde vanuit de pitstraat direct het zwart/wit geblokt te krijgen. Niet zo erg want de baan was zeiknat en ik voelde me net een kandidaat in "Icedancing with Yamaha's"
TBij de start van de tijdtraining was de baan nog steeds erg nat. Rustig naar buiten gegaan, m'n rondjes gedraaid en daarna weer snel naar binnen. Minder glad en nat als de eerste training maar nog steeds veel te nat.
Race 1 zal van start gaan op een welhaast droge baan. Dat belooft wat!
Helaas. Mijn accu (die toch al zwak was) hield het twee opwarmronden vol en zei vervolgens "doe het maar lekker zelf".
Daar sta je dan met een motor die echt niet meer wil lopen. En zonder dynamo is even aanduwen ook geen optie. Snel van de baan af en race 1 verder gemist.
Tussen de 2 races snel een accu van een Honda geregeld ( Dank mannen uit Bolsward!

)
Race 2 vanaf de laatste plek gestart.
De start was uitstekend, ik wist zelfs mensen die 3 rijen voor mij stonden direct bij de haarbocht te verschalken.
Na een aantal leuke gevechten uiteindelijk de race afgesloten op de 9e plaats.
Ik heb een lekkere race gereden, lekker geouwehoerd, kortom weer een prettige dag gehad.
Overigens alle dank aan Ria, Huub en de rest voor weer een jaar lekker motorracen.. :}
Graag volgend jaar zo verder!
Filmpje van de
start van de 2e race S0