Chrissifumi schreef
18-04-11 om 11:34:41
Als ik het goed heb is het 'slechts' een kwestie van een motor kopen en een FAME licentie halen? Vervolgens inschrijven voor races en gas geven...
Ja, in essentie is dat de basis. Zorg ook dat je persoonlijke bescherming goed geregeld is. Eendelig pak, rugbeschermer en helm goedgekeurd volgens KNMV-helmenlijst zijn verplicht.
Citaat:
Wellicht dat iemand wat vragen voor me kan beantwoorden. Wat voor motor schaf je aan? Een straat motor? En dien je hier dan verlichting, spiegels, etc vanaf te halen? Kan je ook bijv. een oude ONK fiets kopen en die inzetten? Weet iemand toevallig een leuke fiets (bij voorkeur een R6 of CBR600) te koop?
Straatmotor kan hoor. Voor de race spiegels en kentekenplaat verwijderen en verlichting afplakken. Klaar ben je. Wel moet je bepaalde zaken borgen, maar dat kan gewoon op je straatmotor.
Ex-ONK motor kan ook hoor. En alles er tussen in ook. Is je eigen keuze.
Citaat:
Vwb de FAME licentie begrijp ik dat die begin April (nu dus te laat) verkregen kan worden. Moet je dan nu een seizoen wachten voor je kan rijden, of zijn er ook andere mogelijkheden?
Volgens de site van de ZAC kun je ook op 6 juli de cursus doen. Weet niet of hij vol zit... Kun je de 2e helft van het seizoen nog rijden.