All Japan Championship (R2-1) favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Topic: All Japan Championship (R2-1) (25047 keer gelezen)
sTTevie
España para siempre (y la Isla de Man también)

     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 30-05-07 om 10:30:11
(afbeelding)
Akira Yanagawa is aan een goede reeks bezig, met een overwinning op Tsukuba en
zondag P2 is hij nu de nieuwe leider in het kampioenschap


'n goed resultaat in Autopolis had normaal ook geen probleem mogen zijn ... het circuit is eigendom van KHI
#19 & #11 ... our future

Dennis Noyes is the daddy!!

go BIG or go home!
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
haha, Ui gaat als een speer tis wat anders dan het werelkampioenschap, maar nu heb ik ook weer een manier om aan m'n trekken te komen

Ik denk dat ik binnenkort maar eens een race ga bezoeken. Groot spandoek mee! Back to 2000/ 2001
T.nar
Max no.1

     Reageer met citaat 
Zou leuk zijn als Ui nog een kans krijgt om een vol seizoen WK 250cc te rijden. Ik zie het alleen niet meer gebeuren eigenlijk.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
T.nar schreef 04-06-07 om 16:44:38
Zou leuk zijn als Ui nog een kans krijgt om een vol seizoen WK 250cc te rijden. Ik zie het alleen niet meer gebeuren eigenlijk.


Z'n leeftijd zou hem niet tegen moeten houden. Mocht hij volgend jaar terug komen dan is hij 35 jaren oud. Dat gaat hem niet in z'n voordeel spelen, maar een coureur op die leeftijd hoeft zeker nog niet kansloos te zijn!

Maar ja, een come-back zit er zo goed als zeker niet in. Youichi zou eigenlijk in 2005 op een 250cc Honda van start gaan, maar werd niet toegelaten door de FIM (waarvan ik nog steeds de reden niet weet) datzelfde lot onderging toen ook Matsudo.

Jammer dat hij nooit in actie kwam in de 250cc. In pre-season 2004 testte hij op de Abruzzo 250 Aprillia zeer verdienstelijk! maar toen heeft hij in overleg een achteraf foutje keuze gemaakt door nog een jaar 125cc te gaan rijden, in het team van Abruzzo.......

Maar ik ben al gelukkig als ik Ui weer in Motegi kan zien rijden en dit keer graag wat meer voorin!
T.nar
Max no.1

     Reageer met citaat 
We zullen Ui wel in de gaten houden, blijft gewoon een mooie rijder. Hebben ze nog geracet in Japan?
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
T.nar schreef 25-06-07 om 15:59:25
Hebben ze nog geracet in Japan?

26 augustus pas weer, tussendoor nog de 8hrs:
http://www.motoracing-japan.com/english/index.html#schedule
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
De Japanse wegracewereld is in korte tijd opgeschrikt door 2 ongevallen met dodelijke afloop. Noriyasu Numata, in Nederland kennen we hem nog als rijder vd Molenaar Suzuki en als tijdelijke teamgenoot van Jurgen toen hij in '99 als wild-card rijder met de 500 MuZ op Motegi reed, verongelukte op 4 september op het Okayama circuit tijdens een test voor Dunlop. De laatste jaren reed hij in Japan op een R6 het nationale 600 stock kampioenschap, hij werd 41 jaar oud.

Citaat:
Japanese riders respected Numata. He fought fifty-fifty with Honda by the powerless RGV, making full use of his technique. He beat Ukawa in 1995 and Kato in 1996. He opted for the challenge to Grand Prix. But, Suzuki stopped developing 250 in order to do a focus to 500. Therefore, he competed for two years by the machine which does not progress. If he has gotten on other factory machine...
Career Highlights
- Japanese Road Race Championship GP250
1991 14th, 1992 9th, 1993 5th, 1994 2nd, 1995-1996 Champion
- Road Race World Championship 250cc
1996 2nd (GP of Japan), 1997 12th, 1998 15th
- Japanese Road Race Championship ST600
2004 4th, 2005 6th, 2006 23rd, 2007 11th (after Round 5)
- Suzuka 8 Hour Endurance
1992 7th, 1999 25th, 2000 7th, 2001 7th, 2002 26th


Een foto gemaakt tijdens zijn begrafenis.

Masao Okuno stierf op 26 september op 32 jarige leeftijd. Okuno is natuurlijk niet zo bekend als Numata, maar geldt in Japan zeker niet als een onbekende.
Sommigen van ons kennen zijn naam mischien nog als de testrijder die was te zien op de eerste plaatjes vd Moriwaki MotoGP machine. Net als Numata was hij op een R6 actief in het Jap. ST600 k'schap. Okuno raakte op 26 augustus op de baan v Sugo betrokken bij een multi-crash in de 4e ronde voor het Jap. k'schap. Voor de race v Sugo stond hij nog aan de leiding van dat k'schap dankzij 2 3e en een 2e plaats!
Hij liep verwondingen aan zijn hoofd op en raakte in een coma waar hij nooit meer wakker uit is geworden.
Citaat:
RIP Masao Okuno (1975-2007)
Masao's family announced that he passed away on the 26th. He crashed in August race and injured his head. He did not wake up once with the coma...
Career Highlights
- Japanese Road Race Championship S-NK
1999 5th, 2000 19th
- Germany Road Race Championship SS600
2000 6 th
- Japanese Road Race Championship ST600
2001 4th, 2005 11th, 2006 6th, 2007 1st (after Round 4)
- Moriwaki MotoGP Test Rider
2003
- Suzuka 8 Hour Endurance
2003 12th, 2005 13th


Met dank aan mijn vriend Hirotake Uchida van motoracing-japan voor de info!
     Reageer met citaat 
2voudig British SBK kampioen Ryuichi Kiyonari, zal deelnemen aan de ronde op Suzuka, van het Japanse kampioenschap, op een fabrieks Honda .

eurosport.
     Reageer met citaat 
Ryuichi Kiyonari zal als 3e starten in het Japanse SBK kampioenschap op Suzuka.

JSBK - 1.Nakasuga (Yamaha) 2.Yasuda (Honda) 3.Kiyonari (Honda) 4.Sakai (Suzuki) 5.Watanabe (Suzuki)

Overige klasses.
600 - 1.Konishi (Honda) 2.Takeda (Honda) 3.Noda (Honda) 4.Takahashi (Kawasaki) 5.Teramoto (Suzuki)
250 - 1.Takahashi (Honda) 2.Ui (Yamaha) 3.Hamamoto (Yamaha) 4.Oikawa (Yamaha) 5.Yamazaki (Yamaha)
125 - 1.Nakajoh (Honda) 2.Hiura (Honda) 3.Yamamoto (Honda) 4.Furuichi (Honda) 5.Namihira (Honda)

eurosport & motor racing japan
TLRboy
GSXR 1000 SBK

     Reageer met citaat 
Wellicht hebben mensen Okuno ook zien rijden in het IDM. In 2001 reed hij op de motor van mn tuner in het IDM 600...Was bijna kampioen maar een bedrijfsongeval in japan en diskwalificatie hielden hem van de titel.

Heeft ook in assen gereden IDM 600 in juni 2001
TLRboy
GSXR 1000 SBK

     Reageer met citaat 
allard schreef 06-11-06 om 14:44:00
(...)

Moelijk te zeggen

De stickers komen in ieder geval uit België (er staal overal Alstare op)
Maar als je kijkt naar het linker stuurhelft is naar mijn idee helemaal standaard.

Maar wel een erg dikke Showa, geen std. tank, duur dashboard.
Ik denk dat ze heel veel Alstare en fabrieks Suzuki onderdelen bij elkaar gegooid hebben, en daaruit deze motor hebben opgebouwd....


Omdat die boys een yoshimura Kit kabelboom en ECU hebben gebruiken ze de linker stuurhelft instrumenten om pitlimiter/2 map switch te gebruiken..
sTTevie
España para siempre (y la Isla de Man también)

     Reageer met citaat 
Kiyo heeft de dubbel gewonnen in Suzukia, afgelopen weekend


bron: MCN


Citaat:
Double British Superbike champion Ryuichi Kiyonari won the final two races in the All Japan Superbike Championship at Suzuka last week.

According to Honda insiders, Ryuichi Kiyonari was drafted into the final round in a bid to give HRC some meaningful feedback on the superstock-based race bike and give Honda race-winning success in the series after a lean year.

Takashi Yasuda finished second in both races on a kuybo.com HARC-pro Honda, nearly three seconds adrift of Ryuichi Kiynonari in the first one and over eight seconds down in race two but copped his first maximum championship points of the season since Kiyo wasn’t a championship regular.

Atushi Watanabe finished sixth and ninth at Suzuka but still clinched the title riding for Yoshimura Suzuki.

He finished the series nine points ahead of Yasuda. Watanabe’s Yosh teammate Daiskau Sakai was third overall.
#19 & #11 ... our future

Dennis Noyes is the daddy!!

go BIG or go home!
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Tadayuki Okada zal sinds 2001 weer voor het eerst in competitieverband aantreden en wel in het JSB Kampioenschap.

Oftewel het Japanse Superbike Kampioenschap

hij vervangt de geblesseerde Yasuda. Zowel ronde 2 als 3 is Tady van de partij.


* Zo, tis maar dat je het weet
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Afgelopen weekend dus ronde 2, nog even ronde 1 op een rijtje voor wat betreft de Superbikes (JSB1000) op Motegi. De wedstrijd was trouwens op 6 april.

1 Katsuyuki Nakasuga (YSP & Presto R1)
2 Daisaku Sakai (GSX-R), op 1, 658
3 Tatsuya Yamaguchi (CBR) + 6,68
4 Chojun Kameya (CBR)
5 Akira Yanagawa (ZX-10R) + 12,273

De Ducati 1098R van Hamaguchi kwam als 12e binnen, hij rijdt voor het 'BABIE'S Racing & de"LIGHT' team

Niet gefinished oa Shinichi Itoh (snelste raceronde met 1.50,855) en Takeshi Tsujimura, ook Kohsuke Akiyoshi (die met 1.49,094 de pole pakte) kwam niet in de uitslag voor...hij ging helemaal niet van start wegens versnellingsbakproblemen.

Konishi won de ST600 terwijl Takuma Takahashi de 250 won. Honda rijder Yamada won de 125cc.

Later vandaag zal ik wel even race 2 doen..voor wie niet wil wachten: http://www.motoracing-japan.com/english/index.html
     Reageer met citaat 
In japan is ook nog steeds een 250cc. Veel Yamaha TZ.
In de 125cc werd Masaki Tokudome derde op een yamaha. Heeft toch ooit in nederlandse dienst gereden? Ik meende van Docshop of DeeCee of bij allebei.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9


Snelle navigatie: