The.Gambler schreef
19-11-13 om 09:44:18
(...)
Het spijt me dat ik het zeg, maar ik kan zoiets niet (meer) met een korreltje zout nemen. De hoeveelste keer is dit nu dat Evert zo'n artikel op zn site plaatst? Tel ook nog eens zijn reacties mee hier op t forum.
Ik trek t me absoluut niet persoonlijk aan, maar ik ga liever naar sites waar wel goede journalistiek wordt bedreven (motomatters.com) of waar de laatste roddels zijn (speedweek), want ook roddels horen er bij. Gebeurd tenslotte ook echt in het paddock.
Mij irriteert de houding, het taalgebruik en de minachting voor de lezer. En zeker omdat er ook nog eens gegeneraliseerd wordt
Ik snap je punt. en je hebt ten dele gelijk. Wat echter vaak word vergeten. wat Evert ook al in zijn verhaal heeft gezet is dat de site gerund word door een stel fanatieke vrijwilligers. (al dan niet met journalistieke achtergrond)
Die groep is echt niet zo groot als dat volgens mij veel mensen denken.
Kritiek op de site vind ik prima en Evert zal dat ook waarderen en proberen er wat mee te doen. maar waar ik wel erg veel moeite mee heb is het feit dat mensen zo makkelijk afgeven op de club die er achter zit.
Ja ik heb zoals jullie weten ook een tijd voor Racesport dingen gedaan. Het is leuk en gaaf maar ook enorm vermoeiend. Je doet het er allemaal bij naast je gewone zaken.
Het is niet zo dat wij Monster lurkend bij Rossi in de Hospi zitten voor een interview of een verslag. Uiteraard heb je af en toe een beetje meer toegang dan een gewone fan. en dat is ook wat het leuk maakt (ik heb met Spies in de hospi gezeten toevallig. Maar je wil niet weten hoe moeilijk dit was te organiseren) Maar om mijn voorbeeld maar te noemen, je slaapt negen van de 10 keer gewoon bij een team op de paddock of bij buitenlandse trips een keer een hotel. maar het is geen luxe leventje waar alle deuren van hospi en overige viprooms voor je open staan.
De dagen rondom de TT zat ik rond 0800 uur in de pers ruimte maakte 1 of 2 rondjes over de paddock en tot een uur of 7 in de avond waren wij aan het typen voor de site.
Er is vaak discussie over het "slechts" vertalen van artikelen. Nu is dit "even vertalen"ook niet altijd zo gemakkelijk gebeurd. En ik vind dat dit toch een goede zaak is omdat niet iedereen er van houd om een persbericht in het buitenlands door te spitten.
over de inhoud van het artikel van Evert wil ik later best nog wat zeggen.
maar het moest mij ten eerste wel van het hart dat ik me toch nog steeds wel aangesproken voel als men nogal lullig reageert over het werk wat de mensen achter racesport doen.