Racesport.nl schreef 20-11-13 om 13:35:11
-Evert kan heel goed met kritiek omgaan
-Evert heeft geen enkele moeite als mensen onze talenten kritisch beoordelen
-Evert heeft geen speciale voorkeur voor welk talent dan ook
-Evert kan feiten en meningen heel goed scheiden
-Evert is wars van enige vorm van arrogantie
-Evert generaliseert niemand
-Evert kijkt regelmatig in de spiegel
-Evert levert inderdaad ook weleens kritiek, maar kritiek die wel goed onderbouwd is
-Evert pist niet in zijn eigen zandbak maar probeert deze juist schoon te houden
maar,
-Evert kan er heel slecht tegen dat iemand onder de gordel wordt aanvallen
-Evert kan er heel slecht tegen dat mensen al vloekend, scheldend en tierend (anoniem) hun mening denken te moeten ventileren
-Evert kan er heel slecht tegen dat mensen ongefundeerd kritiek leveren op iets waar ze geen notie van hebben hoe het werkelijk in elkaar steekt
-Evert kan er heel slecht tegen dat alles maar negatief gezien wordt
Het is net of ik van Gaal hoor praten.
Het komt mij voor dat eigenlijk ieder weldenkend mens moeite met de laatste vier punten heeft. En ik kan me goed voor stellen dat dit ook voor Evert geldt. Maar ja wat moet je er mee? Een kleine groep kan het voor de welwillende massa goed verzieken. En daar wordt veel over gezegd en geschreven. Het ene beter dan het andere.
Evert heeft dat ook geprobeerd en naar ik aanneem met de beste bedoelingen. Maar daarbij gaat hij uit de bocht en niet een klein beetje ook. Alleen heeft hij het niet door. Een blinde vlek. Een grote.
Met de inhoud van de epistels van Evert heb ik moeite, maar met Evert zelf heb ik toch ook wel weer mededogen. Doet zijn best en dan overkomt hem dit allemaal. En het niet snappen. Dat gun ik hem toch ook weer niet. Mijn advies; relax, laat gaan, uiteindelijk zijn het allemaal maar wat ideeën en gedachten over een hobby, door sommigen op een nare manier verwoord. What you resist, persists.