TT circuit favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109

Topic: TT circuit (390234 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
In het kader van 100 jaar TT

De race van Dom

De TT van 1926 wordt ook wel eens de “race van Dom” genoemd. Voor de TT had niemand ooit van Dom gehoord. Arther Dom, een Nederlander met Indische roots en student in Zwitersland was in 1926 de veruit de snelste man van de dag. Niemand kende hem hier, omdat hij zijn wedstrijden gewoonlijk in Duitsland reed. Dat hij met zijn “zingende Scott” van 750cc een gemiddelde snelheid van 98 km/h wist te behalen was een geweldige sensatie. Toen in 1936 iemand op het idee kwam om het circuit nog eens na te meten en het 750 meter korter was dan gedacht deed niets af aan de sensatie die Dom te weeg had gebracht. Ook 93,4 km/h was fantastisch. De tweede man in de 750cc klasse kwam precies 30 minuten na Dom over de finish. De prestaties van Dom deden de mannen van Assen inzien dat er veel mogelijk was op de wegen rondom Assen en dat men in 1927 wel internationaal kon gaan.
Wie om zichzelf kan lachen zit nooit zonder vermaak.
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 27-06-24 om 10:14:22
Ik ben lang geleden gestopt met te mengen in klaagzangen op internet over de toegansprijzen van de TT. Allles wordt duuurder, vergeleken met de F1 valt het nog wel mee, het is een van m'n dierbaarste hobbys en ik kan het het lijen. Maar ik vind dit nu toch ook wel redelijk van de pot gerukt. Op twee euro na 70 euro voor een trainigsdag, ik vind dat nu toch echt wel heel veel, temeer ook omdat ik zondag ook al 140 euro kwijt ben voor m'n plekkie op de GT-tribune. En de vrijdag ga ik dus niet. Vind het nu echt wel een beetje bizar worden hoor.

Dit jaar dus €74
https://tickets.ttcircuit.com/...ventId=177&_gl=1*hcd4um*_up*MQ..*_gs*MQ..

Ik moet hier nog even over gaan nadenken…
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 07-01-25 om 14:20:48

De race van Dom

De TT van 1926 wordt ook wel eens de “race van Dom” genoemd. Voor de TT had niemand ooit van Dom gehoord. Arther Dom, een Nederlander met Indische roots en student in Zwitersland was in 1926 de veruit de snelste man van de dag. Niemand kende hem hier, omdat hij zijn wedstrijden gewoonlijk in Duitsland reed. Dat hij met zijn “zingende Scott” van 750cc een gemiddelde snelheid van 98 km/h wist te behalen was een geweldige sensatie. Toen in 1936 iemand op het idee kwam om het circuit nog eens na te meten en het 750 meter korter was dan gedacht deed niets af aan de sensatie die Dom te weeg had gebracht. Ook 93,4 km/h was fantastisch. De tweede man in de 750cc klasse kwam precies 30 minuten na Dom over de finish. De prestaties van Dom deden de mannen van Assen inzien dat er veel mogelijk was op de wegen rondom Assen en dat men in 1927 wel internationaal kon gaan.

Bedankt voor het delen weer!
     Reageer met citaat 

Uit het Algemeen Handelsblad, 8 juli 1925

MOTORWIELRIJDEN.

De snelheidswedstrijden in Drente.

Het dagelijksch bestuur van de K. N. M, V.
heeft met een stem tegen aangenomen het
voorstel van do commissie voor snelheidswed-
strijden, om vergunning tè verleenen tot het
houden van motor-snelheidswedstrijden op het
traject Rolde, Borger, Schoonlo, Rolde, voor
deelnemers mot motoren tot 500 kub. cm in-
houd. Zooals gemeld, zal deze wedstrijd plaats
hebben Zaterdag 11 Juli a.s. vermoedelijk
's namiddags te 2 uur. Het departement van
Oorlog is om medewerking verzocht nl. om
machtiging te willen verleenen aan den com-
mandant van het negende reg. infanterie om be-
schikbaar te stellen manschappen 'en veld-
telefoon, zoodat de posten op het traject, dat
26 km lang is onderling telefonisch verbonden
kunnen worden.
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 08-01-25 om 06:38:43
(...)

Bedankt voor het delen weer!

Als je op zondag sowieso gaat kun je beter mocht je ook op zaterdag willen een weekendkaart kopen, dan ben je €€49,- extra kwijt en mag je alle dagen en betaal je dat dus voor de zaterdag.
fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
Johannes schreef 08-01-25 om 12:24:51

Uit het Algemeen Handelsblad, 8 juli 1925

MOTORWIELRIJDEN.

De snelheidswedstrijden in Drente.

Het dagelijksch bestuur van de K. N. M, V.
heeft met een stem tegen aangenomen het
voorstel van do commissie voor snelheidswed-
strijden, om vergunning tè verleenen tot het
houden van motor-snelheidswedstrijden op het
traject Rolde, Borger, Schoonlo, Rolde, voor
deelnemers mot motoren tot 500 kub. cm in-
houd. Zooals gemeld, zal deze wedstrijd plaats
hebben Zaterdag 11 Juli a.s. vermoedelijk
's namiddags te 2 uur. Het departement van
Oorlog is om medewerking verzocht nl. om
machtiging te willen verleenen aan den com-
mandant van het negende reg. infanterie om be-
schikbaar te stellen manschappen 'en veld-
telefoon, zoodat de posten op het traject, dat
26 km lang is onderling telefonisch verbonden
kunnen worden.

mooie verhalen!
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
MB84 schreef 08-01-25 om 22:01:47
(...)

Als je op zondag sowieso gaat kun je beter mocht je ook op zaterdag willen een weekendkaart kopen, dan ben je €€49,- extra kwijt en mag je alle dagen en betaal je dat dus voor de zaterdag.

Ik zit zondag op de hoofdtribune dus ik heb niets aan een weekendkaart.

Ik ga zaterdag sowieso toch wel maar ik vind het toch een schuren dat je een kaart voor 2 dagen moet kopen terwijl je één dag niet kan…
     Reageer met citaat 
Assen staat zich altijd voor op de goede band en goede zorg voor het publiek, en dat was eigenlijk ook altijd terecht.

Dit soort “trucjes” horen daar niet bij.
     Reageer met citaat 
Harald schreef 09-01-25 om 22:10:04
(...)

Ik zit zondag op de hoofdtribune dus ik heb niets aan een weekendkaart.

Ik ga zaterdag sowieso toch wel maar ik vind het toch een schuren dat je een kaart voor 2 dagen moet kopen terwijl je één dag niet kan…

Ben het met je eens dat het raar en dom is dat je geen aparte kaarten per dag kunt kopen.

Als je zondag op de hoofdtribune zit kun je juist een weekend kaart kopen zoals ik aangaf. Op vrijdag en zaterdag mag je zelf weten waar je zit.
     Reageer met citaat 

Uit het Algemeen Dagblad, 22 juni 1995

Het motorpubliek hoeft niet bang te zijn dat de toegangsprijzen de komende jaren fors zullen stijgen. Hoewel Assen fors betaalt (het bedrag is geheim) voor het huidige contract. Lugtert: „Het contract is niet van invloed op de toegangsprijs. Prijsopdrijving zoals in Duitsland en Oostenrijk is er bij ons niet bij, want we willen de drukst bezochte motorrace van de wereld blijven. Veel toeschouwers - dat is onze kracht.”
     Reageer met citaat 

Nieuwsblad van Friesland
11 mei 1931

ASSEN. Het groote reclamebiljet voor dezen wedstrijd is verschenen en bij duizenden door Nederland verspreid. Het is een pakkende teekening, ontworpen door den teekenaar De Vries uit Assen, in vijf kleuren offsetdruk uitgevoerd door de Firma N. Hindriks en Zoon te Groningen. De plaat trekt onmiddellijk de aandacht.

Reageer met citaat 

1952
Trax

ZAC #111 en #717, Teammanager #222

Reageer met citaat 
Mooie foto, da's de oude S bocht op weg naar de Bedeldijk.
Wat een volk langs de baan....
Ook fijn met azijn!
     Reageer met citaat 
Ja, 125.000 mensen op zaterdag in 1952
     Reageer met citaat 
De Veenslang en de Ramshoek

Pagina's: 1 ... 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109

Snelle navigatie: