Wat een prachtige plaatjes Johannes en de mooie verhalen. Word zeer gewaardeerd!
Ik liep met de WK superbikes achter langs de hoofd tribune en zag toen aan de andere kant van de sloot nog een ouder gebouw staan ik gok op de jaren 70 gebouwd wat volgens mij de opslag is van de technische dienst. (meen ik ook gezien te hebben in een TT journaal item van RTV Drenthe afgelopen jaar)
Dat gaf me nog wel een nostalgische gevoel. Ik was de zaterdag heel vroeg op het paddock en heb daar even een rondje gelopen. En daarna al fotograferend een rondje.
Het ziet er allemaal prachtig uit. De paddock is en en al glimmende hospi units en buiten langs de baan hebben we nu prachtige schone nette toilet units. We mogen oprecht trots zijn op ons circuit.
Maar wat ik al zei ik zag dat oude gebouw en dat deed me wel meer aan vroeger denken. De oude wc hokjes met toiletrollen aan een touwtje. (ik herinner me die nog van achter de oude strubben waar ik als kind met mijn vader zat tijdens de donderdag trainingen.)
maar al wandelend langs de hoofdtribune en de GT zag ik de eet en drink kraampjes allemaal van 1 organisatie in de zelfde stijl. Toen dacht ik nog terug aan de jaren 80 en 90 waar volgens mij nog lokale marktkraam lieden hun eigen stal konden neer zetten er een variatie aan kraampjes was. Ik realiseer me dat ik als een oude man begin te klinken met mijn net 50 jaar. Maar ik merk dat ik het idee krijg dat er toen meer sfeer was. Dat kan ook mijn geheugen zijn natuurlijk.
Maar ik denk dat het zit in het feit dat al het strak georganiseerde geen geschiedenis met zich mee draagt. Er is niks meer wat nog de geest van 10 tallen jaren geleden met zich meedraagt. Misschien ben ik wel wat melancholiek maar dat mis ik op het circuit toch wel.
Als ik de oude beelden bekijk op TV dan zie ik overal sponsor vlaggen en borden van nederlandse bedrijven en bedrijven die de TT zelf sponsoren. Nu met de superbikes ook weer alleen maar de grote sponsors die de organisatie mee neemt. (behalve die boven de GT tribunes).
Dat maakt voor mij de TT en de WKsuperbikes toch minder eigen. ik denk dat dat is wat ik nu vooral jammer vind. De grote WK evenementen zijn zo georganiseerd en helemaal dicht getimmerd dat er weinig lokaals meer aan is.
De organisaties komen inderdaad met hun hele circus naar een circuit en het enige wat er lokaal/eigen is, is het circuit zelf. De rest is allemaal strak van buiten geregeld. Volgens mij was dat vroeger wel anders? @Johannes @RG? @Ocampa? jullie zijn nog iets ouder, is dat een beetje de juiste belevening?
Ik merk dat ik dat telkens meer merk en dat maakt mijn beleving tijdens die evenementen toch minder.
Daarom maar genieten van al het mooie oude wat Johannes ons hier bied!