TT circuit favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118

Topic: TT circuit (420511 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Ik vond die legends parade een aanfluiting. Net wat optimate zegt, er reden legends volledig anoniem hun rondjes. De snelheidsverschillen waren hier en daar zelfs gevaarlijk en wat deden die oude auto’s daar. Een Bugatti T35 is een van mijn favoriete oldtimers maar had hier toch niets te zoeken. En wie heeft bedacht om de oude zijspan van Streuer achter op een vrachtwagen langzaam rond te rijden tussen de motoren het was chaos van begin tot eind.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Om maar even compleet te zijn, het laatste RTV Drenthe TT Journaal van 29 juni waar je dit oa hoort:
hepa schreef 29-06-25 om 23:31:52
Arjan Bos weer met zijn eeuwige stokpaardje : Assen is klaar voor de Formule 1...

verder natuurlijk terugblik op de races etc, gesprekken met Zonta / Collin en ook aandacht voor de heer Abbing die er voor de 75e maal er bij was.
     Reageer met citaat 
Tja, als die Karin Mulder hem er naar vraagt is dit enige wat hij kan zeggen. Gewoon alle opties open houden. Dat het waarschijnlijk toch niet gaat gebeuren weet hij ook wel.
     Reageer met citaat 
En idd, die auto’s sloegen nergens op tijdens die parade lap. Waren schitterend om te zien maar heeft natuurlijk niks te maken met 100 jaar TT.

Maar er waren meer deelnemers waar je van kunt afvragen wat ze er nou echt deden. Ik zag iemand op een hele dikke moderne KTM straatfiets. Aan z’n pak te zien was het een ktm favriekscoureur van nu. Leuk hoor, maar wat heeft dat te maken met de Legends van weleer? Daar ging het toch eigenlijk over?

En bijv Jurgen, is inmiddels ook 20 jaar geleden dat we hem hebben zien rijden. Had zo’n vent even het respect gegeven wat hij verdiend.

En die vrachtwagen met het span van Streuer erop spande de kroon.

Het idee was leuk maar de uitwerking is van het niveau Jan Doedel.
     Reageer met citaat 
hepa schreef 29-06-25 om 23:31:52
en daar komt Arjan Bos weer met zijn eeuwige stokpaardje : Assen is klaar voor de Formule 1. van zijn lang zal ze nooit niet. laat ze maar tijd en geld investeren voor een TT museum.

TT museum kost geld. F1 brengt geld op.

Dusclaimer: ik heb ook 100x liever een TT museum dan F1. Maar ik hoef dan ook geen circuit te exploiteren, zoals iedereen hier.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Conclusie: een gemiste kans.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Zie vorige pagina, deze Suzuki 50cc heb ik wel zien rijden maar op dat moment nooit het besef gehad dat Henk van Kessel er op reed

foto via facebook "Race Historie 50cc & 125cc"
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 30-06-25 om 11:28:38
En idd, die auto’s sloegen nergens op tijdens die parade lap. Waren schitterend om te zien maar heeft natuurlijk niks te maken met 100 jaar TT.

Maar er waren meer deelnemers waar je van kunt afvragen wat ze er nou echt deden. Ik zag iemand op een hele dikke moderne KTM straatfiets. Aan z’n pak te zien was het een ktm favriekscoureur van nu. Leuk hoor, maar wat heeft dat te maken met de Legends van weleer? Daar ging het toch eigenlijk over?

En bijv Jurgen, is inmiddels ook 20 jaar geleden dat we hem hebben zien rijden. Had zo’n vent even het respect gegeven wat hij verdiend.

En die vrachtwagen met het span van Streuer erop spande de kroon.

Het idee was leuk maar de uitwerking is van het niveau Jan Doedel.

Helemaal mee eens. De KTM coureur was overigens Collin Veijer, zo was verteld. Zat ook met Michael van der Mark en Zonta vd Goorbergh beetje te spelen op de baan.

Mijn vader zei al dat er ook een Agostini replica op de baan meerijdt. Later las ik dat het Agostini zelf was die daar rond reed. Ongelooflijk dat we dat als toeschouwers niet wisten en die man dus ook niet het applaus konden geven wat die verdient.

En dit geldt uiteraard voor vele andere legends die rond reden.
     Reageer met citaat 
Wat ben ik blij dat ik toch niet gewacht heb op de TT parade.

Het TT festival was super geregeld. De TT was goed geregeld. Volgende keer nog even fouilleren op rookbommetjes, maar dat is een detail, maar hoe kan het dan dat zo'n parade bij 100 jaar TT zo helemaal in de soep loopt?
Het drinken van water wordt pas een feest als het langs de brouwer is geweest
     Reageer met citaat 
Misschien zijn we wat te negatief. Ik ben absoluut blij dat ik voor de parade ben blijven zitten. Een aantal zijspan combinaties gingen er nog fanatiek voor, extreem buiten het bakje hangen met hoofd uitstekend zoals dit vroeger gedaan werd. De jongens hadden dit nooit eerder gezien dus was mooi. De 500cc MuZ van JvdG was geweldig, alleen jammer dat die hem niet echt de sporen gaf.

Als ik zo de foto’s op Facebook voorbij zie komen heb ik de indruk dat het lange leve vrijheid blijheid en een reünie voor de oudjes was. Dus men mocht rijden en doen wanneer men wilde. Dat was een keuze, waardoor het publiek er wel minder bij betrokken was.

Je had ze ook in groepjes kunnen laten rijden en rijders kunnen introduceren. Maar mogelijk waren er daarvoor té veel rijders, motoren en verhalen om te vertellen.

Maar je hebt wel wat gemist Johannes
     Reageer met citaat 
Ennuh, wat vonden we van die halfslachtige poging om F1 Zandvoort te imiteren met die DJ: laat die beide handjes ziiieeeen!!!! Om dan daarna Oerend Hard van Normaal op te zetten
     Reageer met citaat 
Ik geloof je Chris

Ik was met een groep en we gingen weg.
De opbouw van zo'n dag is toch toeleven naar de motogp.

Wat ik weer wel heb meegemaakt is dat ik ze echt heb zien rijden in hun hoogtijdagen.

Ik zag nu een fotootje van gisteren van Henk van Kessel op een 50cc Suzuki........

Op 12 juli ga ik naar Rolde naar 100 jaar TT met 300 motoren van 1925 tot heden. Ben benieuwd.
     Reageer met citaat 
Bezoekers record lees ik her en der.
Totaal 200.104 bezoekers.
Zondag 109.500

Het was inderdaad heel druk. Zaterdag viel vooral op. Ik geloof niet dat ik eerder op de dag voor de TT zoveel mensen gezien heb op het circuit.

Maar ik kon het toch niet laten om even in het verleden te duiken, want ik meen me te herinneren dat in de jaren 80' regelmatig de 200.000 werd aangetikt.

Vooral op de racedag waren de toeschouwersaantallen veel hoger, maar in totaal was het dan vaak net boven de 200.000 met een uitschieter in 1986 met 208.000

Racedagen die ik heb kunnen vinden.
1980 143.000
1982 143.341
1986 140.000
1990 143.532 (record)
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 30-06-25 om 19:30:00
Misschien zijn we wat te negatief. Ik ben absoluut blij dat ik voor de parade ben blijven zitten. Een aantal zijspan combinaties gingen er nog fanatiek voor, extreem buiten het bakje hangen met hoofd uitstekend zoals dit vroeger gedaan werd. De jongens hadden dit nooit eerder gezien dus was mooi. De 500cc MuZ van JvdG was geweldig, alleen jammer dat die hem niet echt de sporen gaf.

Als ik zo de foto’s op Facebook voorbij zie komen heb ik de indruk dat het lange leve vrijheid blijheid en een reünie voor de oudjes was. Dus men mocht rijden en doen wanneer men wilde. Dat was een keuze, waardoor het publiek er wel minder bij betrokken was.

Je had ze ook in groepjes kunnen laten rijden en rijders kunnen introduceren. Maar mogelijk waren er daarvoor té veel rijders, motoren en verhalen om te vertellen.

Maar je hebt wel wat gemist Johannes

Zo zie je maar, ik vond het geweldig en veel oudjes om mij heen ook.
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
     Reageer met citaat 
Harald schreef 30-06-25 om 19:42:08
Ennuh, wat vonden we van die halfslachtige poging om F1 Zandvoort te imiteren met die DJ: laat die beide handjes ziiieeeen!!!! Om dan daarna Oerend Hard van Normaal op te zetten

Dat er slechts 3 races waren zondag en 1 korte warm-up vind ik toch echt wel heel mager voor een racedag
Dat gebral van die '' sfeermakers'' helpt mij daar niet bij. Nog maar eens heroverwegen wat te doen, misschien is de 100e een mooie afsluiting voor mij
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.

Pagina's: 1 ... 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118

Snelle navigatie: