En weer zijn ze aan het donderen daar in Assen. Dit las ik net op motorfreaks:
Op het TT-circuit in Assen is men met man en macht aan het werk om het circuit aan te passen aan de eisen die de FIM (Fédération Internationale de Motocyclisme) heeft gesteld. De FIM en de circuitorganisatie besloten tot deze wijzigingen over te gaan naar aanleiding van het dodelijke ongeval van Alessio Perilli tijdens het Superbike weekend afgelopen jaar.
Als gevolg van dit ongeval zal de Ruskenhoek verdwijnen, maar ook De Bult zal niet meer hetzelfde zijn als voorheen. In 2003 ondervond Marc van den Bulk de gevaren van deze bocht. Vlak voor De Bult ging hij onderuit en in het gras aan de binnenkant van de bocht terecht. Van den Bulk gleed helaas terug het circuit op en werd daar aangereden en met levensgevaarlijke verwondingen afgevoerd. Van den Bulk mag van geluk spreken dat hij bijna volledig kon herstellen.
Naar aanleiding van dit ongeval deed een grindbak aan de binnenkant van de bocht zijn intrede. Toch bleef deze situatie gevaarlijk, bleek dit seizoen. Onder andere Supersport coureurs Jarno Jansen en René Winkel kwamen bijna terug op het circuit.
Om deze levensgevaarlijke situatie aan te passen, is besloten de Bult rigoureus te wijzigen. De bocht zoals we deze kenden is verleden tijd. De knik naar rechts is verdwenen, de verkanting ook. Vanuit de Stekkenwal zullen coureurs nu vol gas recht door rijden en dan de hoek om verdwijnen naar Mandeveen.
De Ruskenhoek was een bocht wat regelmatig problemen op leverde met coureurs die met hoge snelheid terug op de baan kwamen of zelfs de baan weer over staken. Dit leverde eigenlijk nooit problemen op, helaas werd de onveiligheid onderstreept na het ongeval van de jonge Italiaan Alessio Perilli die net voor het terug komen op het asfalt onderuit ging en werd aangereden door Ghisbert van Ginhoven. Een ongelukkige samenloop van omstandigheden, maar reden genoeg om de Veenslang en de Ruskenhoek aan te passen.
Hoe het circuit er precies uit komt te zien, is vooralsnog een geheim, maar uit betrouwbare bron wisten wij hand te leggen op de nieuwe layout van het circuit. Zodra de officiële layout bekend wordt gemaakt, zullen wij dit hier plaatsen.
De (onofficiële) lay-out van het TT-circuit met ingang van seizoen 2005,
zoals het er volgens onze informatie uit komt te zien.
Met blauw zijn de nieuwe secties ingetekend.
Op dit moment is men met man en macht bezig de nieuwe delen aan te leggen. Enige haast is wel geboden, gezien het feit dat het circuit op zondag 20 maart weer terrein moet zijn van de coureurs.
Tribune Geert Timmerbocht
De 'zwevende' tribune in de Geert Timmerbocht begint duidelijk vorm te krijgen. Om u een idee te geven van het immense bouwwerk, heeft Motorfreaks een exclusieve panoramafoto van de nieuwe tribune gemaakt. Een klik op de foto toont u een vergrote versie van dit prachtige bouwwerk.
Over de Ruskenhoek klaagden de coureurs meteen al over het feit dat deze niet veilig zou zijn. Ik hoop dat die prutsers in Assen nu wel eens luisteren, of iig beter nadenken!
ik hoop dat er dit jaar gen enkele coureur op zijn plaat gaat, in welke klasse dan ook. Het lijk wel of er na iedere valpartij een bocht veranderd wordt.
Zo veranderd ondertussen de gehele karakteristiek van Assen. Moet je nu eens lezen wat ze van de Bult gaan maken. Ieder jaar een ander circuit. Leuk hoor, als je als fan de tijden wilt vergelijken met het jaar daarvoor!
Haal maar gelijk over de verkanting eruit. Weet je wat! Bel gelijk maar Herman Thilke. MAak er maar gelijk een autosport paleis van