fuzzybear « 01-12-2005 om 18:40:39 »
ik wilde net vanmiddag ook even de tekst van racesport copieren om daar even over door te zagen dar staat tenslotte de beschrijving van de veranderingen in.
Voor het gemak het verhaal over de tribunes even weggelaten
nou bij deze even :
Citaat Racesport:
Nadat in de afgelopen weken is gewerkt aan de aanleg van de infrastructuur voor de nieuwe 7.000 half-verharde autoparkeerplaatsen aan de oostzijde van de Oude Noordlus (ter hoogte van Witterdiep, Madijk en Ossebroeken), zijn wederom een aantal bestaande stukken race-asfalt verwijderd voor de nieuwe Noordlus, waarmee het TT Circuit Assen in 2006 exact 4.555 meter lang wordt en Valentino Rossi op 24 juni maar liefst 26 ronden rijdt, dus 7 ronden méér actie en inhaalmanouvres dan tijdens de afgelopen 75e jubileum TT van Assen.
Zo werd na de startstreep het raceasfalt weg gefreesd en ter hoogte van de S-bocht ook het talud verplaatst. In de nieuwe situatie is er voor de flauwe rechts-links knik (S-bocht) geen plaats meer. Immers, vlak daarna moet de nieuwe Haarbocht door de coureurs worden aangesneden. Direct na de pitboxen richting Haarbocht gaat de circuitloop en die van het talud van de nieuwe Haarbocht tribune (voorheen de Talud-, S-bocht- en Haarbos tribune) nu rechtdoor tot aan de nieuwe Haarbocht (die niet haaks wordt, maar een bocht van circa 100 graden heeft). Daarna krijgen de coureurs (recht voor de nieuwe Strubben tribune) een kort recht stuk van circa 140 meter voorgeschoteld tot aan de Madijk-bocht. Vervolgens moeten ze eenzelfde afstand (ca 150 meter) overbruggen voor de TT World tribune tot de Ossebroeken bocht, die bestaat uit twee doorlopende rechterbochten (met een klein recht stuk) die op de verlegde Strubben uitkomt.
‘Doorsteken’
Voor een goede aansluiting op de baan is de oude doorsteek (Nationale Bocht) verwijderd, en het knikje boven de paddocktunnel in de Veenslang is er uit gehaald, waarvoor het talud ter hoogte van de Veenslang ook enkele meters oostelijk is verplaatst. De nieuwe ‘doorsteken’ zijn uitgegraven, waarmee het circuit in een Noord- en Zuidlus kan worden opgesplitst. Daarmee wordt als het ware de Ruskenhoek verbonden met de Geert Timmer-bocht, en ontstaat er een Zuidlus die wordt afgekort met een chicane bij Hoge Heide die richting Stekkenwal afbuigt.
Verder is de metalen vangrail ter hoogte van de pitstraat verwijderd. Deze wordt vervangen door een betonnen vangrail die loopt tot aan het einde van het Paddock. Bovenop de vangrail, die het rechte stuk voor de Hoofdtribune en de pitstraat scheidt, komt een FIA goedgekeurd hekwerk zoals dat op veel Formule 1 circuits te zien is.
Nadat de voorbereidende grondwerkzaamheden van de circuitaanpassingen volledig waren afgerond, is op woensdag 30 november gestart met het asfalteren van de onderlaag van de nieuwe gedeeltes. Afhankelijk van de weersomstandigheden (lees temperatuur) wordt er naar gestreefd om voor de jaarwisseling of kort daarna de toplaag aan te brengen. Aansluitend zullen de werkzaamheden met het aanleggen van kerbstones, grindbakken, hekwerken en taluds worden afgerond. Medio maart zal het circuit weer volledig beschikbaar zijn voor rijvaardigheidstrainingen en evenementen.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!