Citaat:
jur,
wat je zegt over de Rizla Racing Day klopt niet helemaal. Als het vanaf de tribune's zo lijkt, dan is het hartstikke mooi, maar de motorraces worden daar echt ondergewaardeerd. Mochten ze de dag met 15 minuten in moeten korten, dan zullen er ronde's van de motoren worden afgesnoept en mag de Dutch Supercar Challenge gewoon 45 minuten rijden. Iets soortgelijks gebeurde afgelopen RRD ook. Het is een prachtprogramma hoor, de RRD, maar de motoren worden echt gezien als bijprogramma.
Villie, ik bekijk de races, en dus ook de RRD, op het TT Circuit Assen niet vanaf de tribunes. Laten we zeggen dat ik nogal nauw betrokken ben...
Ik kan je dan ook bewijzen dat jouw stelling dat de motoren onder gewaardeerd worden en het slachtoffer worden van een krap tijdschema
onjuist is.
Als er gedurende de racedag achterstand onstaat op het tijdschema, dan moet dat over alles raceklasses (auto's en motoren) ingelopen worden. Tijdens RRD 2003 hebben de motoren echter de volledige tijd gebruikt/verbruikt. Doordat de DSC (Dutch Supercar Challenge) aan het einde van het programma gepland was, zijn zei juist slachtoffer van een krap tijdschema. Als er namelijk te laat gestart wordt, dan valt een paar minuten voor zes uur toch de finishvlag zodat er om 18.00 uur motorstilte heerst, onafhankelijk van de verreden racetijd.
Begin er dus niet over dat de motoren onder gewaardeerd worden en altijd slachtoffer worden van de auto's! Dit is slechts éénmaal daadwerkelijk gebeurd tijdens de tweede editie van RRD (door heftige regenval liepen de motorraces ernstige vertraging op en werd de 250cc na tweemaal code rood voorgoed afgevlagd). Dit was afgelopen jaar absoluut niet het geval!