Dit bericht staat te lezen op racesport.nl:
Citaat:
4-4-2006
Vrijdag 7 april zal Wim ter Braake, eigenaar van het gelijknamige motorbedrijf uit Nijeveen op het Asser TT circuit twee splinternieuwe Kawasaki motoren overhandigen aan de organisatie van het TT circuit te Assen.
In goede samenwerking met Kawasaki motors word een lang gekoesterde wens van het TT circuit trainingscentrum ingewilligd. De motoren zullen worden ingezet bij de opleiding van de circuit officials, ook wel bekend als de baco's. In hun training leren deze redders in nood opnieuw om te gaan met het zo snel en veilig mogelijk vrijmaken van de 'grindbak'. Veiligheid van de coureurs
en officials gaat immer voor alles.
Nu het hele circuit is aangepast en hierdoor veiliger is geworden zijn de uitrij zones en grindbakken groter geworden en dit vereist een nieuwe aanpak. De officials worden hierop met een uitgebreide safety training op voorbereid en houden hun kennis actueel door tussentijds te trainen.
De ontwikkeling van een 'slee' om de motoren uit de grindbak te verwijderen en de mogelijkheid te trainen met de door, Kawasaki dealer Wim ter Braake, beschikbaar gestelde motoren zullen de veiligheid van de motorsportcoureurs nog verder waarborgen.
Als ik het dus goed begrijp gaan ze met mooie nieuwe Kawa's oefenen hoe ze een motor door de grindbak moeten slepen? Heeft er iemand daar een gaatje in zijn hoofd ofzo?
Wat ik echt niet begrijp is dit:
Citaat:
In goede samenwerking met Kawasaki motors word een lang gekoesterde wens van het TT circuit trainingscentrum ingewilligd.
Een lang gekoesterde wens? Waar hebben we het over? Wat kost het nou om daar even ergens twee sloopmotoren voor aan te schaffen. Op een miljoenenbegroting als van het TT-circuit is dat toch peanuts?
Nee, het moeten splinternieuwe motoren zijn die door het grind worden gesleept. Ik kan er echt met mijn kop niet bij hoor.
Amerikanskaya firma Transceptor Technologies pristupila k proizvodstvu komp'yuterov Personal'ny sputnik.