Man, met alle respect maar dat circuit ligt daar al veel langer dan 99% van de mensen die daar vlakbij wonen. En wat is vlakbij? Die wijk Baggelhuizen ligt op enkele kilometers afstand... het is niet 100 meter ofzo!
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen. Als je er niet tegenkunt dat op enkele kilometers afstand 3x per jaar een auto met veel db's rijdt (A1GP en straks Champ Cars) en regelmatig motoren die al een stuk stiller zijn dan de gemiddelde motorrijder OP STRAAT, dan moet je in een hutje op de fucking hei gaan wonen. De A28 maakt notabene meer lawaai.
Ik ben heel vaak op Assen te vinden. Als ik op de paddock staan, dan hoor ik de motoren absoluut NIET als ze bij Stekkenwal, de Bult, Mandeveen, Duikersloot, Meeuwenmeer etc. rijden. Dat is notabene een afstand van hooguit 1 kilometer. Hoe kunnen al zijn grijze azijnzeikers dan overlast hebben terwijl ze op minimaal 4 kilometer wonen?
Ik woon hier op 100 meter afstand van de rondweg van Sneek. Met mooi weer komen daar om het uur motoren langsgeraced die met hun open dempers minstens 3x zoveel lawaai maken als de gemiddende racemotor op Assen. Heb m'n buren nog nooit horen klagen daarover.
Dat geluidsgezeik gaat werkelijk helemaal nergens over. Wat dat betreft is Nederland het land van de azijnzeikers. De eerste geluidsklachten over de A1GP demo van Verstappen bij de Rizla dag kwamen notabene ZATERDAG al binnen, toen had Jos nog niet eens gereden! Dat soort mensen komen gewoon klaar bij het idee dat ze anderen weer het leven zuur kunnen maken.
Zulk intolerant volk (heb je op meer plekken in Nederland, bij Schiphol ook) zou wat mij betreft verbannen mogen worden naar de binnenlanden van Siberië. In dit land moeten we altijd de vreemde constatering doen dat 1 klager het voor 10.000 anderen kan verzieken en nog gelijk krijgt ook. We leven in een land met 16 miljoen man, opelkaar gepropt. De minderheid zou zich moeten aanpassen aan de meerderheid en niet andersom.