Ocampa schreef 03-09-06 om 23:11:51
(...)
Ik constateer dat jij jezelf een motorsportfan noemt, maar hier beroepsklagers uit een woonwijk die de nagel zijn aan de doodskist van Nederlands enige motorsportcircuit gaat zitten ophemelen.
Ik betwijfel of deze mensen de nagel aan onze doodskist zijn. Waar ik ze ophemel?. Ik zou het niet weten. Ik zet alleen wat vraagtekens bij onze eigen reacties.
Citaat:
Ik constateer dat jij jezelf een motorsportfan noemt, maar Jos Vaessen zit af te zeiken, omdat hij (net als veel andere liefhebbers) het niet kan begrijpen dat een raceauto niet op een racecircuit mag rijden maar wel in de spits over afsluitdijk of in groten getale door de binnenstad van Rotterdam.
Ik zeik niet af. Als ik kijk naar het taalgebruik van medeforummers dan druk ik me uitzonderlijk netjes uit. Jos Vaessen is een bestuurder met een grote staat van dienst hij heeft veel voor de Nederlandse motorsport gedaan. In de bewuste persconferentie maakt hij in mijn ogen kromme vergelijkingen. Daar vestig ik de aandacht op. Daar denk ik over na en dat schrijf ik hier op. Dat is geen afzeiken.
De ruimte om een beetje te brainstormen is niet zo groot hier geloof ik.
Citaat:
Ik constateer dat jij jezelf een motorsportfan noemt, maar het prima vindt dat er in Nederland zo weinig internationale motosport op TV komt.
Nergens vind ik het prima dat er weinig motorsport op televisie komt. Ik probeer me alleen maar voor te stellen hoe het is voor de verantwoordelijke mensen van een televisie station als een een sporttak met meerdere wereldkampioenschappen komt aanzetten. Dit ook alleen nog maar met het doel om er 's hardop metelkaar over na te denken.
Citaat:
Ik vind dit allemaal nogal contradities als ik eerlijk ben. Je hebt recht op je mening, maar voor iemand die zichzelf fan noemt van motorsport zijn ze niet echt logisch. Alles is te beredeneren, maar motorsport is ook emotie.
Motorsport is zeker emotie, dat is in mijn geval ook zeker zo. Ik ben begonnen met reageren toen het stukje van Jos Vaessen er op stond en er drie reacties waren die het roerend met hem eens waren. Op zich prima maar voor mijn gevoel zat er ook nog wel wat discussie in dit onderwerp. Zijn er nog meer meningen dan te zeggen "mee eens"? Dat hield me bezig.
Men blijft jong zolang men zich nog allerlei nieuwe ideeën eigen kan maken en kritiek kan verdragen - Marie von Eschenbach