TT circuit favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 107

Topic: TT circuit (371923 keer gelezen)
franky_4_fingers
max the worlds greatest

     Reageer met citaat 
mag dat nog met een bbq op de tribune?
Jero
aka IKBENGEK

     Reageer met citaat 
Citaat:
Ik vind de bedragen nog wel meevallen. Even naar een concert is even duur, zo niet duurder.

@trax, bij grote evenementen zijn er toch toiletwagens en de vaste gebouwen worden vernieuwd, wat dat betreft geen probleem.

Het slechte wegdek naar de parkeerplaatsen toe is inderdaad een punt, waarom niet even een laagje asfalt.

Dat de parkeerplaatsen zelf drassig worden, kan niemand iets aan doen. Het is niet mogelijk om de hele parking te verharden. Om te beginnen niet omdat natuurgebied is en daarnaast ga dat niet doen voor die paar mega evenementen per jaar.

Aan en afvoer problemen? Is ook betrekkelijk. de A28 is op een steenworp afstand. Het probleem is, dat iedereen tegelijk weg wil, dat is natuurlijk altijd lastig.
Zelf los ik het op door nog wat te blijven hangen en de bbq aan te steken, is altijd gezellig.


wat de weg naar de parkeerplaats toe betreft heb je een punt die is slecht maar ze zijn achter de hoofdtribune bezig met parkeer plaatsen dus misschien dat ze dan die weg ook aan pakken .

enne vertel mij ff waar je komend jaar zit om te BBQen dan komen we na diensttijd ff langs
     Reageer met citaat 
Voor de komende Dutch TT in juni van dit jaar zullen 12.000 nieuwe motorparkeerplaatsen achter de Hoofdtribune worden aangelegd. Op de nieuwe parkeerplaatsen worden verharde rijpaden gemaakt en zal een betonnen ondergrond voor de middensteun/jiffy voor gemakkelijk en stabiel parkeren zorgen. Daarbij wordt er extra mankracht ingezet om de aan- en afvoer beter te begeleiden, zodat afvoerproblemen zoals die met de afgelopen Dutch TT zijn voorgevallen voorkomen kunnen worden. Tijdens de laatste WK Superbike races konden de 12.000 motorrijders na de races zonder oponthoud hun weg naar huis aanvaarden.

KNMV Verzekeringen zorgt ook nog eens voor een unieke service. Zij dragen zorg voor de bewaking van de motorparkeerplaatsen en maken ook dat iedere motor op de KNMV Safe Motor Parking all risk verzekerd is.

Middenbok voorziening

De parkeerstroken worden in verschraald gras uitgevoerd. Om te voorkomen dat de jiffy-stand of middenbok wegzakt in de ondergrond heeft het TT Circuit Assen in samenwerking met de Grontmij een uniek systeem laten ontwikkelen. Midden in de parkeerstroken wordt namelijk ter hoogte van de mideenbok een betonnen strook aangebracht van zo’n 30cm breed, die loopt over de gehele lengte van de parkeerstroken. Daarop kan ongeacht de breedte van de motor perfect stabiel geparkeerd worden. De bovenzijde van de betonstrook ligt gelijk aan het niveau van het gras, dus je rijdt de motor zo boven de verharde betonstrook, waarna je de motor met een simpele ruk aan het stuur of steun op stabiel op de middenbok kunt plaatsen.

Extra begeleiding verkeersstromen

De aan- en afvoer van de motorparkeerplaatsen heeft na de problemen die ontstaan zijn na afloop van de Dutch TT tijdens de afgelopen WK Superbike races al extra aandacht gekregen van de TT-organisatie. Daar waar door tijdens de TT in 2002 bepaalde verkeersstromen elkaar kruisten, worden net als bij het WK Superbike extra verkeersbegeleiders ingezet en meer afscheidingen geplaatst, waardoor de aan- en afvoer van de motorrijders van en naar de KNMV Verzekeringen Safe Parkings beter geregeld wordt. Zo werden er tijdens het WK Superbike al hekken geplaatst tegen ‘wild-parkeren’ in de bermen. Ook werden er hekken geplaatst om de voetgangersstroom van- en naar Witten via de loopbrug te leiden. Dat was waar het met de afgelopen TT mis ging. Nu hebben de motorrijders vrij doorgang naar en van de parkeerplaatsen achter de Hoofdtribune. Ook is de verkeersbegeleiding naar de motorparkeerplaatsen aanzienlijk geïntensiveerd. De TT-camping verhuist hiermee ook van achter de Hoofdtribune naar de oostzijde van de baan, ter hoogte van de Stekkenwaltribune.

KNMV Verzekeringen Safe Parking

Op de motorparkeerplaatsen achter de Hoofdtribune en bij de Stekkenwal draagt KNMV Verzekeringen zorg voor de bewaking van uw motorfiets in de GRATIS motorstalling. Alle motoren die op de KNMV Verzekeringen Safe Parking staan zijn verzekerd tegen diefstal, dmv een secundaire dekking. Met andere woorden: ben je zelf verzekerd tegen diefstal, dan is je eigen risico gedekt en is je motor niet tegen diefstal verzekerd, dan wordt hij door KNMV Verzekeringen bij diefstal verzekerd tegen de dagwaarde. Overigens is van de twee grote bewaakte KNMV Verzekeringen Safe Parkings op het TT Circuit Assen de afgelopen jaren nog nooit een motorfiets gestolen. Let op het speciale KNMV Verzekeringen Safe Parking logo.
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
Als Jos Vaessen binnenkort zijn verdiende rust neemt zal hij binnen het TT bestuur worden opgevolgd door TVM Directeur Arjan Bos
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 


Tijdens een bezoek dat Jos Vaessen en Jaap Timmer van het TT-bestuur brachten aan de laatste GP van afgelopen seizoen in Valencia (nov. 2003), heeft het TT Circuit Assen van de MotoGP-rijders, Dorna en IRTA groen licht gekregen voor de nieuwe plannen rond de Finish tribune bij de vaak allesbeslissende Geert Timmer chicane voor start & finish. De MotoGP-rijders, vertegenwoordigd door Valentino Rossi, Sete Gibernau, Kenny Roberts jr en Nobuatsu Aoki hadden na de Dutch TT van 2003 enkele aanvullende extra veiligheidswensen aan de TT-organisatie gevraagd, die bovenop de FIM circuithomologatie (goedkeuring) komen.

Voor de komende Dutch TT op 26 juni a.s. zorgt de TT-organisatie al voor een groot aantal extra veiligheidsmaatregelen, zoals het vergroten van de uitloopzone (grindbakken) bij het uitkomen van de Ossebroeken en Meeuwenmeer, het verplaatsen van de vangrail op de Veenslang en in totaal 550 meter extra airfences bij Madijk (350 mtr) en Strubben (200 mtr).

Uniek concept met ‘zwevende’ Finish tribune
Daarnaast hebben de heren GP-coureurs aangegeven dat zij graag een grotere uitloopmogelijkheid zouden willen zien bij de Geert Timmer-bocht. Om daar de grindbak te kunnen vergroten zou de Finish tribune, met ruim 5.000 van de meest gewilde zitplaatsen, voor de toekomst wellicht moeten komen te vervallen. Reden genoeg voor Willem Bielderman, TT-bestuurslid met Bouwzaken in zijn portefeuille, tot een uniek concept te laten komen, Samen met de Grontmij ontwikkelde hij een ontwerp voor een circa 300 meter lange ‘zwevende’ tribune, waar de grindbak onder door kan lopen. Op deze inventieve manier is zowel de veiligheid van de coureurs en blijven de fel begeerde tribune plaatsen bij de Geert Timmer bocht behouden. Op 31 maart 2004 werden de bouwtekening en visuals gepresenteerd, waar iedereen laaiend enthousiast over reageerde. Zo zorgt het TT Circuit Assen, naast de tot standkoming van de voor de racewereld unieke verharde parkeerplaats voor 12.000 motoren die voor de Dutch TT van dit jaar gereed zal komen, ook in 2005 weer voor een wereldprimeur in de Grands Prix, met een zwevende Finish tribune die plaats biedt aan ca. 6.000 racefans. De nieuwe Finishtribune, waarvan de onderste rij begint op vier meter hoogte en de bovenste rij, a la de Hoofdtribune tot zo’n zeventien meter hoogte reikt, biedt een prachtig panoramaoverzicht over het TT Circuit Assen.

11 Miljoen euro investering, inclusief aanpassing Noordlus

Met de bouw van de bufferzone voor het Witterveld, de aanleg van de 12.000 verharde motorparkeerplaatsen en het verplaatsen van de TT camping, en de extra veiligheidswensen van de GP-coureurs gaan enkele miljoenen euro’s investeringen gepaard. Met de bouw van de nieuwe Finish tribune in 2005 en het creëren van een nieuwe tribune tussen Duikersloot-Meeuwenmeer zal het TT Circuit Assen in 2005 eveneens enkele miljoenen euro’s in haar accommodatie investeren. In totaal investeert het TT Circuit Assen in de periode September 2003 t/m april 2006 zo'n 11 miljoen euro in de nieuw accommodatie, waar de kosten van het inkorten van de Noordlus in 2006 is ingerekend.
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
Ziet er heel erg mooi uit zo, die tribunes!
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
Bovendien komt er een Jack Middelburgplein in het rennerskwartier!
Vrijwillige bijdrage
Bent u een trouwe bezoeker van deze website, bent u tevreden met het hier gebrachte gratis te lezen motorsportnieuws en wilt u het werk van Wegraceforum mede ondersteunen? Doe een vrijwillige bijdrage op wegraceforum.nl
     Reageer met citaat 
Citaat:
Bovendien komt er een Jack Middelburgplein in het rennerskwartier!  

Nee hoor, de TTTeutplek, motorrijdersontmoetingsplek, bij de Haarbocht, die wordt omgedoopt.
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
Nou ja, beter dan niks....
Vrijwillige bijdrage
Bent u een trouwe bezoeker van deze website, bent u tevreden met het hier gebrachte gratis te lezen motorsportnieuws en wilt u het werk van Wegraceforum mede ondersteunen? Doe een vrijwillige bijdrage op wegraceforum.nl
Capirex_65
#Be a Racer

     Reageer met citaat 
Een geweldig idee die nieuwe tribune, Melandri schuift zo onder je door .
Publieke belangstelling heeft ook te maken met aansprekende nationale rijders. Ik heb het in Barcelona gezien met de gekte rondom Checa en Crivillé, nog een grotere heksenketel dan toen met Spaan.
Aprilia Tuono R 2008 Ice White
Aprilia RSV Mille 2000 track bike
Aprilia ETX 6.35 1999
     Reageer met citaat 
Citaat:
Een geweldig idee die nieuwe tribune, Melandri schuift zo onder je door .
Publieke belangstelling heeft ook te maken met aansprekende nationale rijders. Ik heb het in Barcelona gezien  met de gekte rondom Checa en Crivillé, nog een grotere heksenketel dan toen met Spaan.


Ja alleen jammer dat 99% van die malloten daar maar een ding voor ogen heeft,en dat is,met z`n allen alles wat een motorpak aan heeft en op twee wielen rijdt compleet te strippen.

(maar dat heeft weer niks met de nieuwe tt tribune te maken)

Wel een mooi ding trouwens zeg.

En als ze nou gelijk die hele tibune langs het hele cicuit doortrekken.kunnen die aftanse planken uit 1800 ook zo het museum in.
     Reageer met citaat 
Citaat:
Een geweldig idee die nieuwe tribune, Melandri schuift zo onder je door .
Publieke belangstelling heeft ook te maken met aansprekende nationale rijders. Ik heb het in Barcelona gezien  met de gekte rondom Checa en Crivillé, nog een grotere heksenketel dan toen met Spaan.

Wat te denken van het laatste jaar met VD Goorbergh in de MotoGP? Toen die op een gegeven moment derde lag. Dat was ook een mega sfeer, nog niet zo lang geleden!

Het circuit is trouwens flink aan stront gereden door de Trucks! De baan is spek en spek glad, stukken circuit en curbs zijn er uit gereden enz enz. Dat wordt een kloten weekend voor de coureurs komend weekend!
     Reageer met citaat 
Citaat:

Wat te denken van het laatste jaar met VD Goorbergh in de MotoGP? Toen die op een gegeven moment derde lag. Dat was ook een mega sfeer, nog niet zo lang geleden!

Het circuit is trouwens flink aan stront gereden door de Trucks! De baan is spek en spek glad, stukken circuit en curbs zijn er uit gereden enz enz. Dat wordt een kloten weekend voor de coureurs komend weekend!


Ik snap sowieso al niet wat een truck op een circuit doet (niet grappig: een truck op een circuit, dat is nóóit grappig )
     Reageer met citaat 
Citaat:
Assen krijgt een truck-GP.

Das niet mooi voor t asfalt en ook niet voor de geluidsdagen...


@Jur (mocht hij hier nog eens ronddwalen:

Wie had er nou gelijk

« Gewijzigd: 05-04-2004 om 10:10:57 door The.Gambler »

Mugello never sleeps!
jur
     Reageer met citaat 
Citaat:


@Jur (mocht hij hier nog eens ronddwalen:

Wie had er nou gelijk


Uiteraard ben ik er nog! En beoordeel zelf eerst voordat je iets te hard van de daken roept!

Er is geen schade door de trucks aangebracht aan het asfalt! Bovendien is schade aan de (net nieuw aangelegde) kerbstones te verwachten! Ook een van het circuit afglijdende motorfiets kan deze kerbs beschadigen, maar dat hoort er allemaal bij. Trouwens... mensen die wel eens op het asfalt zelf komen kunnen dan met eigen ogen zien dat de beschadigingen in het asfalt veroorzaakt worden door glijdende motoren. Ik vind het dus te gemakkelijk om de trucks (of autosport in algemene zin) hier de schuld van te geven.

Dat de bermen vernield worden is ook ingecalculeerd. Het is overigens ook niet verwonderlijk: veel regen en 2 dagen voor het evenement zijn de bermen op veel plekke nog opnieuw egaal gemaakt. Er is dus bij dit evenement geen noemenswaardige schade ontstaan.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 107


Snelle navigatie: