TT circuit favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 ... 107

Topic: TT circuit (372401 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
De Strubben tribune zal dit jaar met de TT van beton zijn met kuipzitjes! De TT World tribunes zullen nog uit 'nood' tribunes bestaan en direct na de TT zal hier ook een betonnen tribune worden gebouwd. Verder komt er een nieuwe Ossenbroeken 'nood' tribune die alleen met de TT zal worden opgebouwd.

De grindbakken rond de Strubben worden 1 meter afgegraven waardoor de vangrails lager komen te staan en je waarschijnlijk vanauit de Strubben tribune hier beter over heen kan kijken.

Zie onderste stukje van
http://www.racesport.nl/...ice+en+toekomst.html
Ocampa
Tja...

     Reageer met citaat 
109S schreef 20-03-07 om 19:19:44
Maak van Assen maar één grote asfaltvlakte en zet het circuit uit met pillonetjes, ook spannend, elke week een andere baan


Waardeloos idd.
Amerikanskaya firma Transceptor Technologies pristupila k proizvodstvu komp'yuterov Personal'ny sputnik.
     Reageer met citaat 
Het ziet er idd niet uit! Maar ja, als het echt werkt. Beter dan nog 15 meter verder van de baan af zitten...
Mugello never sleeps!
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
Ah jongens, beetje respect voor...blabla...mannen van Assen...blabla...begonnen met 50 cent....blablabla





Zonder gekheid, Nederland heeft eindelijk de langverwachte opvolger voor Zandvoort en hij ligt in Drenthe....autosporters aller landen komt naar Assen. Rammelt met de geldbuidel en de circuitdirectie verkwanselt alles waar ze wereldwijd voor geroemd werden...wat nou "kathedraal van de Motorsport"? Evenementenpark willen we zijn!
Ook fijn met azijn!
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
The.Gambler schreef 20-03-07 om 23:10:39
Het ziet er idd niet uit! Maar ja, als het echt werkt. Beter dan nog 15 meter verder van de baan af zitten...


Dat bedoel ik en wat is nu het voordeel als je onderuit gaat?

mischien als je een bocht niet haalt dat je door kan rijden maar ja dat konden sommigen sowie so al!
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 21-03-07 om 08:24:30
(...)


Dat bedoel ik en wat is nu het voordeel als je onderuit gaat?

mischien als je een bocht niet haalt dat je door kan rijden maar ja dat konden sommigen sowie so al!


Het voordeel als je onderuit gaat? Vraag dat maar aan Wayne Rainey! Of recentelijk McWilliams die de motor boven op m kreeg.

Weet je wel hoe achtelijk gevaarlijk die dingen soms kunnen stuiteren in het grint?

Het voorbeeld van Edwards dat ze aanhaalden is idd niet de beste die ze konden kiezen. Wanneer daar grint had gelegen had hij nooit meer bij Hayden terug kunnen komen. Dat was 'eerlijker' geweest, maag ach, dit was toch ook spectakel?
Mugello never sleeps!
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Asfalt heeft zich wel bewezen hoor, als beter alternatief voor grindbakken. Op sommige plaatsen altans, het hangt helemaal van de bocht af. Grind "hapt", en dat is niet altijd ideaal.
     Reageer met citaat 
Trax schreef 21-03-07 om 08:01:03
autosporters aller landen komt naar Assen. Rammelt met de geldbuidel en de circuitdirectie verkwanselt alles waar ze wereldwijd voor geroemd werden...wat nou "kathedraal van de Motorsport"? Evenementenpark willen we zijn!


Kijk 's aan, een medestander. Dit kon je dus al jarenlang zien aankomen. En we zijn er nog niet, het wordt nog veel erger.
Men blijft jong zolang men zich nog allerlei nieuwe ideeën eigen kan maken en kritiek kan verdragen - Marie von Eschenbach
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Ik heb toch een beeld van veel ontvellingen voor me bij een crash omdat de gevallen rijder niet zo snel tot stilstand komt als in de grindbak. Maar daar zit ook weer nadeel aan zoals Jarno al zegt.

Op de baan van Istanbul zijn ook van die brede asfalstroken naast de baan. Ik meende dat ze daar voor de wegrace GP tijdelijke grindbakken van hadden gemaakt als tussenoplossing.
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
The.Gambler schreef 21-03-07 om 10:00:27
(...)


Het voordeel als je onderuit gaat? Vraag dat maar aan Wayne Rainey! Of recentelijk McWilliams die de motor boven op m kreeg.

Weet je wel hoe achtelijk gevaarlijk die dingen soms kunnen stuiteren in het grint?



Rainey viel op de baan en gleed ruggelings over de curbstones. Grind of asfalt was daar geen issue.

Grind heeft als voordeel dat het de snelheid er snel uit kan halen, nadeel is dat je kunt gaan tollen. Asfalt remt minder af maar heeft wel veel frictie (= hitte, dus brandplekken)
Ook fijn met azijn!
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Asfaltstroken zijn voornamelijk geschikt voor de wat langzamere uitstapjes naast de baan, van die momenten waarbij een coureur de bocht niet haalt maar dat wel kan corrigeren met wat uitloopruimte. Dat lukt je niet zo makkelijk met een grindbak.

Vooral voor auto's is asfalt beter, omdat die natuurlijk altijd overeind blijven (juist door de grindbak gaan ze tollen). Voor motorcoureurs die vallen is een grindbak juist beter (=zachter). En in sommige gevallen wil je juist dat men gaat tollen, i.v.m. snel naderende omheining. Het hangt allemaal dus heel erg van de situatie af.
Ocampa
Tja...

     Reageer met citaat 
Wat ik op die asfaltstroken tegen heb is het feit dat als een coureur door een eigen fout naast de baan komt er eigenlijk niks aan de hand is, hij kan op dat asfalt immers gewoon op redelijke snelheid doorgaan en de baan weer op gaan, of zel;fs misschien op volle snelheid doorgassen. Ik wil niet pleiten voor valpartijen, maar zoals het mu gaat, dat je als je buiten de baan komt er niet echt iets aan de hand is lijkt me ook niet de bedoeling toch?
Amerikanskaya firma Transceptor Technologies pristupila k proizvodstvu komp'yuterov Personal'ny sputnik.
     Reageer met citaat 
Ocampa schreef 21-03-07 om 14:27:44
Wat ik op die asfaltstroken tegen heb is het feit dat als een coureur door een eigen fout naast de baan komt er eigenlijk niks aan de hand is, hij kan op dat asfalt immers gewoon op redelijke snelheid doorgaan en de baan weer op gaan, of zel;fs misschien op volle snelheid doorgassen. Ik wil niet pleiten voor valpartijen, maar zoals het mu gaat, dat je als je buiten de baan komt er niet echt iets aan de hand is lijkt me ook niet de bedoeling toch?


Als ik het goed begrijp is dat wel de bedoeling van de veiligheidscommissie.

Citaat:
Verwacht wordt dat op deze manier van koers afgeraakte coureurs makkelijker kunnen corrigeren, waardoor het aantal valpartijen afneemt.
Men blijft jong zolang men zich nog allerlei nieuwe ideeën eigen kan maken en kritiek kan verdragen - Marie von Eschenbach
     Reageer met citaat 
Ocampa schreef 21-03-07 om 14:27:44
Wat ik op die asfaltstroken tegen heb is het feit dat als een coureur door een eigen fout naast de baan komt er eigenlijk niks aan de hand is, hij kan op dat asfalt immers gewoon op redelijke snelheid doorgaan en de baan weer op gaan, of zel;fs misschien op volle snelheid doorgassen. Ik wil niet pleiten voor valpartijen, maar zoals het mu gaat, dat je als je buiten de baan komt er niet echt iets aan de hand is lijkt me ook niet de bedoeling toch?


Idd! Daarom vond ik het ook zo slecht dat ze Edwards als voorbeeld nemen.
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
Trax schreef 21-03-07 om 13:23:57
(...)


Rainey viel op de baan en gleed ruggelings over de curbstones. Grind of asfalt was daar geen issue.

Grind heeft als voordeel dat het de snelheid er snel uit kan halen, nadeel is dat je kunt gaan tollen. Asfalt remt minder af maar heeft wel veel frictie (= hitte, dus brandplekken)



Heb je de foto's van zijn val wel eens gezien? Op een gegeven moment is hij aan het tollen en zie je zijn hoofd in een rare positie bekneld raken tussen grint en lichaam. Zekerheid is er niet, maar het vermoeden is er dat de fatale klap was.

Verder heb je gelijk en is het idd per bocht afhankelijk wat de beste oplossing zou zijn.
Mugello never sleeps!

Pagina's: 1 ... 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 ... 107


Snelle navigatie: