TT circuit favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 ... 105

Topic: TT circuit (341922 keer gelezen)
kaaiman
 
Profiel Privébericht Website 
Geslacht: man
Locatie: Rossum (gld)
Lid sinds: 22-07-2002
     Reageer met citaat 
Ocampa schreef 21-03-07 om 14:27:44
Wat ik op die asfaltstroken tegen heb is het feit dat als een coureur door een eigen fout naast de baan komt er eigenlijk niks aan de hand is, hij kan op dat asfalt immers gewoon op redelijke snelheid doorgaan en de baan weer op gaan, of zel;fs misschien op volle snelheid doorgassen. Ik wil niet pleiten voor valpartijen, maar zoals het mu gaat, dat je als je buiten de baan komt er niet echt iets aan de hand is lijkt me ook niet de bedoeling toch?
De marge om fouten te maken wordt steeds ruimer, goede coureurs worden hier du de dupe van. Ben er dus ook geen fan van. Plus dat de circuits er nog minder sfeervol van worden ook.
"Racen is, was en blijft mijn leven. Tot de dood ons scheidt" Kevin Schwantz
kleppie

later als ik groot ben...

Profiel Privébericht Website Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Varsseveld
Lid sinds: 08-02-2006
     Reageer met citaat 
Ocampa schreef 21-03-07 om 14:27:44
Wat ik op die asfaltstroken tegen heb is het feit dat als een coureur door een eigen fout naast de baan komt er eigenlijk niks aan de hand is, hij kan op dat asfalt immers gewoon op redelijke snelheid doorgaan en de baan weer op gaan, of zel;fs misschien op volle snelheid doorgassen. Ik wil niet pleiten voor valpartijen, maar zoals het mu gaat, dat je als je buiten de baan komt er niet echt iets aan de hand is lijkt me ook niet de bedoeling toch?


dat zal niet lukken, die stroken zijn altijd spiegelglad om de een of andere manier...
Retro
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: achterhoek
Lid sinds: 17-12-2004
     Reageer met citaat 
kleppie schreef 21-03-07 om 16:21:43
(...)


dat zal niet lukken, die stroken zijn altijd spiegelglad om de een of andere manier...


Het lijkt wel of je er bekend mee bent?
T.nar
Max no.1

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 08-07-2002
     Reageer met citaat 
Het zal best veiliger zijn, maar ik vind het toch geen goede ontwikkeling. Vooral bij de bocht waar Rossi vorig jaar crashte is dan alle fun eruit. Ze gaan toch ook niet naast de eerste bocht van Phillip Island een laag asfalt leggen, dat zou hetzelfde effect hebben.
Paul17
 
Profiel Privébericht Website 
Geslacht: man
Locatie: Groessen
Lid sinds: 22-06-2002
     Reageer met citaat 
Zelfde als Spa-Francorchamps, Eau Rouge, Uitloop van de bocht na Rivage, het stuk voor de Busstop, allemaal asfalt. Gevolg --> de auto's pakken dat stuk mee ipv dat ze het stuk met rust laten. Ziet er niet uit, een auto die doorschiet moet geluk hebben dat ze verder kunnen rijden ipv metertje later insturen en verder rijden!

Voor de motoren is het veiliger, wat is veiliger, er nu afgaan ala Arie Vos in de Ramshoek betekend nu een wisse dood in de banden, t asfalt remt je niet meer af lijkt me.
De_Wim

maar dan anders

Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie: Bennekom
Lid sinds: 07-07-2002
     Reageer met citaat 
Ik zie niet hoe een coureur harder kan gaan, door een van de nieuwe asfaltstroken. Een uitstapje als deze kost gewoon tijd. (net als het voorbeeld van Edwards trouwens). Je moet ook nog 2x over de sponor van Arie, dat is reteglad (vraag dat ook maar aan Edwards)

Als ik voor mezelf de bochten bekijk denk ik:

De noordlus begrijp ik niet zo (hier lag al een uitloopzone voor als je je verremde). ik zou hier liever een grindbak houden.

Die in het meeuwenmeer lijkt me veiliger. Ik kom daar veel liever op asfalt waar je je foute lijn nog kunt corrigeren dan in het (natte) gras met de boarding toch redelijk dicht erop. Was in mijn beleving de gevaarlijkste plek om te crashen.

De Ramshoek lijkt mij op een positie te liggen van ''ik haal het niet, dan maar rechtdoor en wat afremmen''. zelf nog nooit het idee gehad dat ik er daar uit zou vliegen, dat idee krijg ik meestal later in die bocht pas .
De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

Profiel Privébericht Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Sleen
Lid sinds: 14-03-2005
     Reageer met citaat 
Ik ben benieuwd wat de overige coureurs op dit forum er van vinden. Ik herrinner me een valpartij uit de jaren 80 die hier ergens op fim materiaal staat. Ik weet nu even niet welke coureur het was maar die ging er met nat weer van af over het gras. daar leed hij ook meters door! Wat doet nat asfalt?

Ik denk dat het ook van belang is hoe groot de ruimte is na de asfalt strook als er daar nog "uitrol mogelijkheden genoeg zijn is er niks aan de hand!

Ik heb trouwens wel het vermoeden dat we inderdaad heeel vlot daar auto's 2 aan 2 door die bochten zien komen met die "uitloopstrook" meenemend als "extra stuk circuit"
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Jarno
 Administrator

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 21-06-2002
     Reageer met citaat 
Daar zijn ook regels voor hè, het is de bedoeling dat je binnen de witte lijntjes blijft. Jullie doen nou net alsof ze naar hartelust de uitloopstroken als circuit mogen gebruiken.
Ocampa

Tja...

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Breda
Lid sinds: 23-06-2002
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 21-03-07 om 22:33:00
Daar zijn ook regels voor hè, het is de bedoeling dat je binnen de witte lijntjes blijft. Jullie doen nou net alsof ze naar hartelust de uitloopstroken als circuit mogen gebruiken.


En hoe zouden ze dat volgens jou dan gaan controleren? "Als je meer dan 15 meter op het asfalt buiten de witte lijn rijdt wordt je gesikwalificeerd"? Lijkt me practisch onuitvoerbaar en bovendien heeft het asfalt dan dus geen zin want je mag er toch niet op rijden.
Amerikanskaya firma Transceptor Technologies pristupila k proizvodstvu komp'yuterov Personal'ny sputnik.
arnovisscher
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 31-10-2005
     Reageer met citaat 
die extra asfaltstrook is een verbetering, je gaat er echt niet harder door maar is wel veiliger als je je verremt, en met die wetenschap kun je dan toch wat meer wagen met uitremmen, dus meer aktie
Jarno
 Administrator

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 21-06-2002
     Reageer met citaat 
Ocampa schreef 22-03-07 om 08:14:44
(...)

En hoe zouden ze dat volgens jou dan gaan controleren? "Als je meer dan 15 meter op het asfalt buiten de witte lijn rijdt wordt je gesikwalificeerd"? Lijkt me practisch onuitvoerbaar en bovendien heeft het asfalt dan dus geen zin want je mag er toch niet op rijden.

Volgens mij doe je nou wel erg moeilijk, maar dat kan aan mij liggen.
Ocampa

Tja...

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Breda
Lid sinds: 23-06-2002
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 22-03-07 om 11:26:41
(...)

Volgens mij doe je nou wel erg moeilijk, maar dat kan aan mij liggen.


Misschien begrijp ik niet helemaal wat je bedoeld dan.
Amerikanskaya firma Transceptor Technologies pristupila k proizvodstvu komp'yuterov Personal'ny sputnik.
Jarno
 Administrator

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 21-06-2002
     Reageer met citaat 
Nou, ik krijg de indruk dat een hoop mensen de asfalt uitloopstroken belachelijk vinden omdat de coureurs die stroken kunnen gebruiken als extra circuit. Dat is toch helemaal niet zo, het is een uitloopstrook. Het is nog altijd gewoon de bedoeling dat je binnen de baan blijft rijden.

Deze uitloopstroken worden aangelegd omdat de praktijk heeft bewezen dat het in sommige situaties veiliger is dan een grindbak. Prima ontwikkeling, toch? Ze hebben dit al op vele circuits wereldwijd toegepast, met succes.
Ocampa

Tja...

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Breda
Lid sinds: 23-06-2002
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 22-03-07 om 11:59:22
Nou, ik krijg de indruk dat een hoop mensen de asfalt uitloopstroken belachelijk vinden omdat de coureurs die stroken kunnen gebruiken als extra circuit. Dat is toch helemaal niet zo, het is een uitloopstrook. Het is nog altijd gewoon de bedoeling dat je binnen de baan blijft rijden.

Deze uitloopstroken worden aangelegd omdat de praktijk heeft bewezen dat het in sommige situaties veiliger is dan een grindbak. Prima ontwikkeling, toch? Ze hebben dit al op vele circuits wereldwijd toegepast, met succes.


Ja okee. Maar neem nu het uitkomen van de Ramshoek. Die bocht is juist altijd zo spannend omdat ze daar op hoge snelheid de bocht om komen zeilen. Schat je het verkeerd in, of wil je teveel en kom je naast de baan dan weet je bijna zeker dat je op je plaat gaat en dus (hoogstwaarschijnlijk) uit de wedstrijd ligt. Dat is juist wat zo'n bocht zo spannend maakt en waar dus de betere coureur z'n voordeel kan halen. In de nieuwe situatie is het niet erg als je een fout maakt want je kan gewoon via de uitloopstrook verder rijden. Fouten maken mag dus gewoon, het heeft nauwelijks consekwenties. Dat is wat ik bedoel.
Amerikanskaya firma Transceptor Technologies pristupila k proizvodstvu komp'yuterov Personal'ny sputnik.
Jarno
 Administrator

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 21-06-2002
     Reageer met citaat 
Jij zegt fouten maken mag gewoon, daarom zeg ik daar zijn regels voor. In de autosport is het al heel lang zo dat als je door een uitstap buiten de baan positiewinst boekt je die positie direct terug moet geven, volgens mij is dat in de motogp's niet anders (zij het als reglement zij het als gentlemen's agreement).

Pagina's: 1 ... 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 ... 105


Snelle navigatie: