Deed me een beetje denken aan het verhaal van een ander gerenormeerd coureur:
De zenuwen gierden inmiddels door m'n keel. Hartslag van 200...het gaat lekker zo. Totdat het hek openging en we de baan op mochten. In een klap viel alles van me weg en voelde ik mij super ontspannen. Tijdens de opwarmronde proberen de banden een beetje op temperatuur te krijgen. Klaar voor de start. Effe wachte totdat die vent met de groene vlag weggaat. En nu concentratie......Wachten tot het rode licht gaat branden. De toeren vliegen ophoog.......GROEN en bwaaaa......weg zijn we. 40 motoren allemaal op weg naar die eerste bocht. WHOW, wat een start. D'r hebbben toch wel aardig wat mensen zitten slapen.... Voor de veiligheid maar de binnenkant van de eerste bocht opzoeken. Vlug tellen, 1 2 3 4 da's niet verkeerd, 4e of 5e plek.... en nu gaaaaaan. Op de veenslang werd ik direct al ingehaald, maar voor de bult waren die rollen weer omgedraaid.... KICKUH.. Net voordat ik voor de eerste keer de GT bocht wil insturen, komt iemand bij mij binnendoor sturen. Maar wacht ff, is dat niet Alan Cathcard

Was die niet als laatste gestart, vanwege zijn slechte kwalificatie?? Goejendag, wat is die gozer snel. Dan heb ik nog heel wat te oefenen.
Okay, de eerste ronde zit erop. Remmen voor de Nationale...kut...wat is dit. Begint het achterwiel gegantisch te stuiteren. En alsof dat nog niet het ergste is, het voorwiel ook. Dus maar 1 optie, remmen los, wachten totdat ie stabiel is, weer remmen en de bocht insturen. Verre van ideaal natuurlijk. En de rest wacht echt niet. Dus meteen 3~4 binnendoor. Daar gaat m'n goede plek. Niet zeuren, doorscheuren. Voor het einde van de veenslang alweer 1 figuur voorbij. Op naar de volgende.
Voordat ik het goed en wel in de gaten had, waren we al met de laatste ronden bezig. Voor me zat iemand op een Triumph, waar ik langzaam maar zeker naar toe aan het kruipen was. Naast hem door de ramshoek en op naar de Geert-Timmer. Maar 1 kans, en dat is nu. Uitremmen en als eerste de bocht in. YES YES YES. Nu, laatste ronde, geen fouten meer maken, dan kan hij mij onmogelijk terugpakken. Zo gezegd zo gedaan en ik werd als 8e afgevlagd.
Niet slecht voor mijn race debuut. Dit proeft naar meer. Dit is KICKUH.
Mijn tijd?? 1:43. Kijk, dat begint er beter op te lijken.