TT circuit favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 ... 105

Topic: TT circuit (341960 keer gelezen)
De_Wim

maar dan anders

Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie: Bennekom
Lid sinds: 07-07-2002
     Reageer met citaat 
De geluidsproblemen op Assen zijn nog niet opgelost.

Bron: Racesport.

Echt waardeloos dat dit zo lang moet duren.
De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.
stopie
 
Profiel 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 22-06-2002
     Reageer met citaat 
Wat een ballezooi zeg.....
Het circuit bestaat al vele jaren, der komt wat import naast wonen en het gezeik begint.....

Stelletje zielige stakkers...
Johannes

Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 18-01-2005
     Reageer met citaat 
stopie schreef 01-11-07 om 18:38:01
Wat een ballezooi zeg.....
Het circuit bestaat al vele jaren, der komt wat import naast wonen en het gezeik begint.....

Stelletje zielige stakkers...


Voordat iedereen weer over Baggelhuizen en Witterzomer begint; de problemen liggen nu volgens het persbericht bij de Provincie en stichting het Drentse Landschap.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
Johannes

Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 18-01-2005
     Reageer met citaat 
Citaat:
Persbericht

Voorzitter TT luidt noodklok

Bestuur en Directie van het TT Circuit Assen willen op korte termijn duidelijkheid van de Provincie Drenthe over de geluidsmetingen die worden verricht, de interpretatie van de uitkomsten en de inrichting van de vergunningen die zijn verleend dan wel moeten worden aangevraagd. De vastlopende vergunningsprocedures zijn het circuit niet alleen een doorn in het oog, maar de bedrijfsvoering komt er door in het gevaar. De vergunning die verleend is voor de Champ Car races kende als novum een zogenaamde Lmax. Dit betekende dat het TT Circuit op eens en als eerste en enige in Nederland met een piekniveau te maken kreeg, naast de limiet van het daggemiddelde. De Provincie achtte dit noodzakelijk om de vergunning in een eventuele procedure bij de Raad van State “er door te krijgen”. TT Voorzitter Jos Vaessen benadrukt dat “piekniveaus” absoluut niet inpasbaar zijn in de internationale auto- en motorsport evenementen en dat bij TT & Superbike als ook de topraces op circuit Zandvoort nooit piekniveaus zijn opgenomen, dit om de eenvoudige reden dat piekniveaus niet stuurbaar zijn. De piekniveaus worden namelijk met name bepaald door de spreiding van het wedstrijdveld. Vaessen verbaast zich ook over het persbericht van de provincie Drenthe, waarbij in zijn visie een subitem onnodig belangrijk gemaakt wordt en het is hem een raadsel welk doel dit eigenlijk dient. Het TT Bestuur wil dan ook dat de piekbelasting uit de vergunning verdwijnt omdat het niet realistisch is en omdat het geen issue is in de bescherming van de woonomgeving.

Het Drents landschap, dat in de krant de TT beschuldigde van manipulatie van de cijfers, heeft een brief gekregen waarin opheldering wordt gevraagd over de uitspraken jegens het TT bestuur. Mocht het Drents landschap deze uitspraken inderdaad hebben gedaan, dan accepteert het bestuur van het TT Circuit dit niet en spant het een juridische procedure aan wegens smaad.

Het TT Circuit Assen is in het voorjaar geconfronteerd met aanzeggingen van boetes. De reden waarom deze aanzeggingen zijn opgelegd, komt volgens de Provincie door een aantal overschrijdingen van de gestelde norm bij de meetpaal op het circuit.De provincie Drenthe wil de woonomgeving tegen overschrijdingen van de gestelde geluidsnorm beschermen en hiervoor is een zogenaamd “daggemiddelde” bepaald. De metingen van de paal op het TT Circuit corresponderen met het opgelegde beschermingsniveau in de woonomgeving. Nader onderzoek heeft echter aangetoond dat deze relatie niet meer klopt. Er zijn aantoonbare verschillend van 6 dba, tussen wat de paal aangeeft en de waarde die op het referentiepunt er zou moeten zijn. Aangezien de genoemde overschrijdingen de 3 dba niet overschrijden, is de woonomgeving nimmer geconfronteerd met een overschrijding van de toegestane geluidbelasting. Jos Vaessen benadrukt dat hij sinds mei van dit jaar hij in gesprek is met de Provincie, maar dat standpuntvorming van deze zijde wel lang op zich laat wachten. Deze ontwikkelingen bedreigen op korte termijn de zogenaamde Cupraces van de KNMV, omdat met deze niet opgeloste problematiek de races komend seizoen niet mogelijk zijn.
Half november gaat het TT Circuit Assen met de Provincie Drenthe in overleg om eindelijk duidelijkheid te krijgen. De deelnemers aan de Cupraces moeten op zeer korte termijn duidelijkheid hebben voor het seizoen 2008. Mochten de boetes toch opgelegd worden dan maakt het TT Bestuur de gang naar de bestuursrechter
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
franky_4_fingers
max the worlds greatest

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: amsterdam
Lid sinds: 05-12-2002
     Reageer met citaat 
heeft dit ook weer te maken met het feit dat het circuit korter is gemaakt?
De_Wim

maar dan anders

Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie: Bennekom
Lid sinds: 07-07-2002
     Reageer met citaat 
Volgens mij (weer) niet, de geluidsproblemen doen zich voor bij 'normale' dagen, de noordlus werd daarvoor al nooit gebruikt. Het (kleine) circuit is nu langer, volgens mijn boerenverstand zou dit juist moeten leiden tot minder geluid.

Het rechttrekken van de veenslang heeft volgens mij wel gezorgd voor hogere snelheid bij en kleinere afstand tot de meetpaal.

maar het fijne weet ik er ook niet van.
De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.
The.Gambler
 
Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie: Amersfoort
Lid sinds: 24-06-2002
     Reageer met citaat 
Citaat:
Het boekjaar 2006 was met een winst van 181.695 gulden
Mugello never sleeps!
The.Gambler
 
Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie: Amersfoort
Lid sinds: 24-06-2002
     Reageer met citaat 
Mugello never sleeps!
HOPPER

Profiel Privébericht Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Assen
Lid sinds: 12-04-2005
     Reageer met citaat 
The.Gambler schreef 02-11-07 om 10:08:25
http://anti-stichting-geluidhinder-baggelhuizen.hyves.nl/


ben ik al lid van
Furby
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 12-07-2007
     Reageer met citaat 
Het steggel over geluidruimte en piekmomenten gaat nog even door. Gelukkig praten ze nog met elkaar.
Citaat:
Voor Champ Car-races op TT-baan nieuwe vergunning nodig

Assen -

Het TT-bestuur moet van de provincie Drenthe een nieuwe milieuvergunning aanvragen om volgend jaar de tweede editie van de Champ Car-races te kunnen organiseren. Daarnaast is de provincie niet bereid om meer activiteiten op het circuit toe te staan. ”Een uitbreiding van de geluidruimte zit er niet in”, zegt VVD-gedeputeerde Tanja Klip-Martin.

Dat zijn de belangrijkste uitkomsten van een gesprek gisteren tussen Klip en TT-voorzitter Jos Vaessen. Enkele weken geleden vlogen beide partijen elkaar in de haren over de geluidnormen waaraan het circuit van de provincie moet voldoen. ”Er zijn grenzen aan wat de omgeving van het circuit aan geluid kan verdragen”, stelt Klip.

”Wij willen geen uitbreiding van activiteiten”, meldt Vaessen. ”Wat wij belangrijker vinden is dat er nieuwere, reëlere meetmethoden komen die recht doen aan de realiteit. Dat vindt de provincie met ons.”

Piekmomenten

In de nieuwe vergunning voor de Champ Car-races komt volgens Klip precies te staan hoeveel geluid de racewagens op zogeheten piekmomenten mogen maken. In september werden de vastgestelde normen ruim overschreden. ”Jurisprudentie is glashelder. Als we het niet doen, zal de Raad van State daar onmiddellijk op wijzen.”

Vaessen ziet weinig mogelijkheden om aan die korte geluidsexplosies iets te doen. ”Maar we kunnen wel proberen om tijdens het Champ Car-weekeinde het daggemiddelde qua geluid te beïnvloeden. Bijvoorbeeld door een soberder randprogramma.”

bron: DvhN
fuzzybear
600 CC Super Single!!

Profiel Privébericht Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Sleen
Lid sinds: 14-03-2005
     Reageer met citaat 
Citaat:
Bijvoorbeeld door een soberder randprogramma.”


doe dan ook maar een soberder prijskaartje.....
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
HOPPER

Profiel Privébericht Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Assen
Lid sinds: 12-04-2005
     Reageer met citaat 
Citaat:
Legpenning voor TT-bestuursleden

ASSEN - TT bestuursleden Jaap Timmer, Jan Barkhof en Willem Bielderman hebben vrijdag de zilveren legpenning gekregen van de gemeente Assen.

Ze kregen de onderscheiding uitgereikt door burgemeester Heldoorn van Assen, bij hun afscheid als bestuurslid van het TT circuit. Vrijdag was de afscheidsreceptie in het Drents Museum.

Zaterdagmiddag tussen 15.00 en 16.00 uur is Jaap Timmer te gast in Radio Drenthe Sport

Bron:RTVDrenthe.nl
Harald

Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie: Maasland
Lid sinds: 12-11-2002
     Reageer met citaat 
Ze zijn lekker bezig daar in Drenthe...

Van www.Assen.nu:

ASSEN - Gedeputeerde staten leggen aan het TT-circuit twee dwangsommen op.
Uit de meetgegevens van de permanente geluidmeetmast op het circuit komt naar voren dat bij meerdere activiteiten dit jaar overschrijdingen van de toegestane geluidsnormen zijn geconstateerd. De provincie Drenthe wil met het opleggen van deze dwangsommen het naleven van de voorschriften uit de milieuvergunning afdwingen en daarmee het milieu beschermen.

Gedeputeerde handhaving Henk Baas (Christen Unie) benadrukt het belang van handhaving. “Op deze manier houden we rekening met de omgeving en het milieu”.

Dit jaar zijn bij diverse activiteiten op het TT-circuit de toegestane geluidsnormen zoals genoemd in de Wet milieubeheer diverse malen overschreden. Het gaat om zogeheten Cup-races (type 3 evenement) en rijvaardigheidstrainingen (type 4 evenement) Bij een type 3 evenementen geldt op de meetmast een geluidsnorm van maximaal 76 dBA en bij type 4 evenementen een norm van maximaal 71 dBA.

In de vergunning zijn onder andere voorschriften opgenomen ter voorkomen dan wel beperking van geluidsoverlast. Het TT-circuit moet voldoen aan zowel de grenswaarden op de vergunningpunten rondom het circuit als aan de grenswaarden op de meetmast op het terrein. Uit de meetgegevens van de betreffende activiteiten bleek dat de grenswaarden op de meetmast zijn overschreden met gemiddeld 2dBA. Dit betekent een overschrijding van het geluid met meer dan 50%, wat volgens gedeputeerde Baas niet acceptabel is.

Voor elke volgende overtreding van evenementen in type 3 wordt een dwangsom van 10.000 euro opgelegd met een maximum van 180.000 euro. Bij de type 4 evenementen geldt een dwangsom van 5.000 euro per overtreding met een maximum van 100.000 euro.
Het TT-circuit kan hiertegen binnen zes weken bezwaar indienen.
superfrog
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 22-09-2002
     Reageer met citaat 
Trax
ZAC #111 en #717

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: op #111 en #717
Lid sinds: 24-06-2002
     Reageer met citaat 
zxr750 schreef 13-12-07 om 09:38:07
Ze zijn lekker bezig daar in Drenthe...

Van www.Assen.nu:

ASSEN - Gedeputeerde staten leggen aan het TT-circuit twee dwangsommen op.
Uit de meetgegevens van de permanente geluidmeetmast op het circuit komt naar voren dat bij meerdere activiteiten dit jaar overschrijdingen van de toegestane geluidsnormen zijn geconstateerd. De provincie Drenthe wil met het opleggen van deze dwangsommen het naleven van de voorschriften uit de milieuvergunning afdwingen en daarmee het milieu beschermen.

Gedeputeerde handhaving Henk Baas (Christen Unie) benadrukt het belang van handhaving. “Op deze manier houden we rekening met de omgeving en het milieu”.

Dit jaar zijn bij diverse activiteiten op het TT-circuit de toegestane geluidsnormen zoals genoemd in de Wet milieubeheer diverse malen overschreden. Het gaat om zogeheten Cup-races (type 3 evenement) en rijvaardigheidstrainingen (type 4 evenement) Bij een type 3 evenementen geldt op de meetmast een geluidsnorm van maximaal 76 dBA en bij type 4 evenementen een norm van maximaal 71 dBA.

In de vergunning zijn onder andere voorschriften opgenomen ter voorkomen dan wel beperking van geluidsoverlast. Het TT-circuit moet voldoen aan zowel de grenswaarden op de vergunningpunten rondom het circuit als aan de grenswaarden op de meetmast op het terrein. Uit de meetgegevens van de betreffende activiteiten bleek dat de grenswaarden op de meetmast zijn overschreden met gemiddeld 2dBA. Dit betekent een overschrijding van het geluid met meer dan 50%, wat volgens gedeputeerde Baas niet acceptabel is.

Voor elke volgende overtreding van evenementen in type 3 wordt een dwangsom van 10.000 euro opgelegd met een maximum van 180.000 euro. Bij de type 4 evenementen geldt een dwangsom van 5.000 euro per overtreding met een maximum van 100.000 euro.
Het TT-circuit kan hiertegen binnen zes weken bezwaar indienen.

Absurd.

even gereageerd op de betreffende site...
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!

Pagina's: 1 ... 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 ... 105


Snelle navigatie: