TT circuit favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 ... 105

Topic: TT circuit (341911 keer gelezen)
Johannes

Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 18-01-2005
     Reageer met citaat 
Citaat:
Champ Cars Assen hangt aan dun zijden draadje

Gepubliceerd op 20 februari 2008, 20:01
Laatst bijgewerkt op 20 februari 2008, 20:50

Assen -
De Champ Car Grand Prix van Assen hangt aan een dun zijden draadje. Het is hommeles binnen de organisatie. De grootste aandeelhouders, Kalkhoven en Forsythe, leven in onvrede. Volgens de Amerikaanse tv-zender Speed tv zijn de Champ Cars en de Indy Racing League het eens over een fusie. De Champ Car teams zouden maandag al te horen hebben gekregen dat ze de voorbereidingen op het seizoen moeten stopzetten. Als de fusie doorgaat acht Champ Car promotor Bart Rietbergen het uitgesloten dat er dit jaar een tweede Asser aflevering komt van de Amerikaanse tegenhanger van de Formule 1.

" De agenda van de IRL is voor 2008 al helemaal dichtgetimmerd. Voor Assen is geen plaats", aldus Rietbergen. Voor het TT Circuit Assen zou het wegvallen van de Champ Car races, die gepland staan in het weekeinde van 14 september, een enorme streep door de rekening zijn. "Wij willen graag een autosportevenement met internationale uitstraling. Het zou zonde zijn als het niet doorgaat, maar we moeten er wel voor vrezen. Ik heb een gesprek gehad met één van de eigenaren van de IRL. Zij willen wel naar Canada en Mexico, maar niet naar Europa. Binnen 48 uur verwacht ik uitsluitsel over die fusieperikelen", reageert voorzitter Jos Vaessen van het TT-bestuur vanuit Madrid, waar hij besprekingen voert met de organisatie van de Vuelta.

De Asser organisatie heeft inmiddels tonnen uitgegeven op gebied van milieu-onderzoek, geluidsmetingen en allerlei procedures. De Raad van State is aan zet om uit te maken of er een vergunning komt voor Champ Car races. Blijkt straks alle energie, tijd en geld die het TT Circuit er in heeft gestoken voor niets geweest? Vaessen: "Nee, want alles is gericht op de lange termijn en onze wens om een belangrijk autosportevenement te hebben. Via geluidsmetingen in de omgeving hebben we gegevens verzameld en die gebruiken we om een vergunning voor een groot autosportevenement rond te krijgen."

Mochten de Champ Car races inderdaad niet doorgaan dan is het aan Bart Rietbergen om een alternatief te vinden. Hij denkt aan Superleague races. " Dat is een nieuwe serie, identiek aan de Champ Cars, met auto's die gesponsord worden door grote voetbalclubs. PSV heeft er bijvoorbeeld ook een."


Bron: Dagblad van het Noorden
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
Jarno
 Administrator

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 21-06-2002
     Reageer met citaat 
Dit stukje klopt niet helemaal:

Citaat:
De Champ Car Grand Prix van Assen hangt aan een dun zijden draadje. Het is hommeles binnen de organisatie.

Het is juist geen hommeles, ze zijn de hommeles van de afgelopen jaren aan het bijleggen.
Johannes

Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 18-01-2005
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 21-02-08 om 15:55:55
Dit stukje klopt niet helemaal:

(...)

Het is juist geen hommeles, ze zijn de hommeles van de afgelopen jaren aan het bijleggen.


Er zijn wel erg veel tegenstrijdige berichten.

Wel is duidelijk dat het geheel onder grote druk staat. Er is te weinig sponsoring en te weinig publiek en daarmee te weinig geld voor de Champ Cars en de IRL.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
HOPPER

Profiel Privébericht Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Assen
Lid sinds: 12-04-2005
     Reageer met citaat 
Citaat:
Boete voor geluid TT-Circuit

ASSEN - Het TT circuit in Assen moet een boete van 10.000 euro betalen voor het overschrijden van de geluidsnorm op 3 februari.
Op die datum werd in Assen het Winter Endurance kampioenschap gehouden. Uit meetgegevens op het circuit blijkt dat de norm met 2 decibel is overschreden. Dat is bijna een verdubbeling van de toegestane geluidsbelasting. Vorig jaar zijn de toegestane geluidsnormen door het TT circuit meerdere keren overschreden. Daarom had de Provincie verschillende dwangsommen opgelegd. Het circuit heeft hiertegen bezwaar ingediend. Op 4 maart is voor de Raad van State in Den Haag een zitting waarin gevraagd wordt om het dwangsombesluit te schorsen.

Bron,RTVDrenthe.nl


Citaat:
Gemeente Assen eist aanpassing A28

Assen - Het Bewonersoverleg, de stichting geluidshinder Baggelhuizen en de gemeente gaan gezamenlijk een onderzoek laten doen naar geluidsoverlast. Het gaat om een onderzoek naar bronnen en de beleving van geluid. De gemeente heeft toegezegd met Rijkswaterstaat te praten over mogelijke aanpassingen aan de A28.

Het gaat dan om het gebruik van geluidsarm asfalt en het verlagen van de maximum snelheid. Tijdens het collegebezoek aan Baggelhuizen in november 2007 vorig jaar is veel aandacht besteed aan geluidsoverlast in de wijk. Het Bewonersoverleg bracht naar voren dat er veel geluidsbronnen zijn in de directe omgeving van Baggelhuizen. En deze worden nu in kaart gebracht.

Een onafhankelijk bureau gaat aan de slag om te achterhalen hoe de bewoners de geluidshinder in en om de wijk ervaren en welke invloed dat heeft op hun woon- en leefsituatie.

Vertegenwoordigers van bewoners en de gemeente stellen gezamenlijk de onderzoeksvragen hiervoor op.

Tijdens het overleg is toegezegd meer aandacht te besteden aan de handhaving rond bestaande geluidsbronnen. Het gaat daarbij onder andere om evenementen bij de Baggelhuizerplas en activiteiten in het Stadsbroek.
Verder zal de gemeente overleggen met Rijkswaterstaat over mogelijke aanpassingen aan de A28. Het gaat dan om het gebruik van geluidsarm asfalt en het verlagen van de maximum snelheid.

De stichting geluidoverlast heeft jaren gestreden tegen de veranderingen op de STADSBROEK en TT-Baan, en bakzeil gehaald en willen nu de A28 en recreatie gebied Baggelhuizenplas aan laten pakken

bron.112drenthe.net

« Gewijzigd: 22-02-2008 om 22:53:00 door HOPPER »

Ocampa

Tja...

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Breda
Lid sinds: 23-06-2002
     Reageer met citaat 
Wat een stelletje zeikerds daar in Assen. Alsof de wijk Baggelhuizen de enige plek is die nabij een snelweg ligt. 's Avonds als het rustig is en ik in mijn tuin sta hoor ik de A16 ook, maar die was er al veel eerder dan dat ik hier woon dus zeur ik er niet over.
Amerikanskaya firma Transceptor Technologies pristupila k proizvodstvu komp'yuterov Personal'ny sputnik.
Johannes

Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 18-01-2005
     Reageer met citaat 
Ocampa schreef 22-02-08 om 23:48:02
Wat een stelletje zeikerds daar in Assen. Alsof de wijk Baggelhuizen de enige plek is die nabij een snelweg ligt. 's Avonds als het rustig is en ik in mijn tuin sta hoor ik de A16 ook, maar die was er al veel eerder dan dat ik hier woon dus zeur ik er niet over.


Dat het veelal gezeik is daar in Baggelhuizen ben ik met je eens, maar niet dat het specifiek iets is van Baggelhuizen. Overal in Nederland speelt dit.

Zoek op Google bijv. maar 's naar geluidsoverlast en a16 en het zijn allemaal klachten, rapporten en reeds genomen en nog te nemen maatregelen.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
SITO
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 25-03-2006
     Reageer met citaat 
dit is een discussie die nooit zal stoppen en eerder zal toenemen. Om iets te frusteren heb je eigenlijk maar 2 personen nodig die bezwaar aan tekenen en dan heb je de poppen aan het dansen. Lijkt wel of sommige mensen hier een sport van maken. Bij mij achter ligt al ruim 40 jaar een bult zand (A4 midden delfland) en hier hebben enkele mensen er zelfs een dagtaak aan om alles te frusteren. Verwacht dus ook dat het gezeur in Assen ondanks alle maatregelen die Assen neemt nooit zal eindigen. Een circuit elders aanleggen zal ook nooit iets uithalen omdat ook daar wel weer iemand op de barrikades zal klimmen. JAMMER, JAMMER en dan tre bedenken dat er jaarlijks in Spanje een nieuw circuit word gerealiseerd.
Johannes

Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 18-01-2005
     Reageer met citaat 
SITO schreef 23-02-08 om 20:58:01
dit is een discussie die nooit zal stoppen en eerder zal toenemen. Om iets te frusteren heb je eigenlijk maar 2 personen nodig die bezwaar aan tekenen en dan heb je de poppen aan het dansen. Lijkt wel of sommige mensen hier een sport van maken. Bij mij achter ligt al ruim 40 jaar een bult zand (A4 midden delfland) en hier hebben enkele mensen er zelfs een dagtaak aan om alles te frusteren. Verwacht dus ook dat het gezeur in Assen ondanks alle maatregelen die Assen neemt nooit zal eindigen. Een circuit elders aanleggen zal ook nooit iets uithalen omdat ook daar wel weer iemand op de barrikades zal klimmen. JAMMER, JAMMER en dan tre bedenken dat er jaarlijks in Spanje een nieuw circuit word gerealiseerd.


Spanje heeft als voordeel dat het in zijn algemeen veel dunner bevolkt is en zeker in sommige gebieden wonen amper mensen. Dat maakt vergelijken moeilijk.

Ook in Spanje begint men trouwens kennis te maken met vergelijkbare problemen als bij ons.


Citaat:
De aanleg van het stratencircuit in de Spaanse stad Valencia verloopt niet zonder problemen. Een lokale milieubeweging heeft bij de Europese Unie geëist dat de werkzaamheden niet beginnen voordat er een grondig onderzoek wordt uitgevoerd naar de gevolgen van de komst van het circuit voor de omgeving en het milieu.


De milieubeweging maakt zich zorgen over onder andere de aantasting van de historische delen van de stad, de geluidsoverlast die de werkzaamheden en de Formule 1-race met zich meebrengen, de luchtvervuiling en de ernstige verstoring van het dagelijks leven in de stad tijdens de aanleg van het circuit en het evenement. Het bezwaar dat is ingediend kan voor ernstige vertraging zorgen bij de aanleg.

De Grand Prix van Europa in Valencia staat gepland voor 24 augustus 2008.


Bron: http://f1.gpupdate.net/nl
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
Johannes

Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 18-01-2005
     Reageer met citaat 
Superleague Formula op Assen op 14 september?

Assen kan niet meer zonder een groot autosportevenement en de Europese voetbalclubs brengen hopelijk redding.

Citaat:
Superleague Formula nu in beeld
zaterdag 23 februari 17:04
ASSEN - Geen Champ Car, maar misschien wel de nieuwe raceserie Superleague Formula op het TT Circuit Assen. Bart Rietbergen, de man die de Champ Car naar Europa haalde, is steevast van plan om de nieuwe raceserie die de prominente Europese voetbalclubs op de circuits brengen, naar Assen te halen.

Dat maakte Rietbergen zaterdagmiddag bekend op het TT Circuit Assen. Daar was hij aanwezig om alle circuitofficials uitleg te geven over het niet doorgaan van de Champ Carrace op 14 september.
Volgens Rietbergen wil hij er alles aan doen om de nieuwe Superleague Formula naar Assen te halen.
“Die raceserie begint in augustus en er zijn zes races al gepland. Op 14 september is het weekend nog vrij en we trachten de serie naar Assen te halen. Binnenkort hoop ik er meer van te horen, ik ben er druk doende mee.”
De Superleague Formula is opgezet door de vooraanstaande voetbalclubs in Europa, zoals Manchester United, Bayern Munchen, maar ook PSV.
“Het zijn wagens met 850 pk”, aldus Rietbergen. “Er worden compleet nieuwe formulewagens voor gebouwd en die zijn gebaseerd op de Panos-chassis, waar ook de Champ Cars mee rijden. Het moet een serie worden die veel aandacht zal trekken in heel Europa en het zal geweldig zijn wanneer Assen die klasse ook mag uitbrengen op het circuit.”

Rietbergen zag de laatste maanden wel in dat er problemen kwamen met de Champ Cars. “Tijdens de race in Assen had ik al het gevoel dat er iets niet goed zat. Later heb ik getracht zaken te regelen voor dit nieuwe seizoen, maar ook toen duurde alles heel lang. In januari heb ik een contract met Champ Car getekend voor vier jaar, maar nu blijkt dat waardeloos te zijn. Vrijdag is er een fusie gekomen van de Champ Car met de IRL (Indianapolis Racing Leaque). Twaalf jaar geleden zijn deze twee organisaties ontstaand toen ze bij de Champ Car intern ruzie kregen. Sindsdien is die serie opgesplitst in twee aparte raceklassen, de een, IRL, voor de ovale banen, de ovals en de Champ Car meer voor de andere circuits. Ieder jaar hebben ze ieder een aantal races verreden, maar nu kruipen ze weer bij elkaar. De wedstrijdkalender zou daardoor 31 wedstrijden gaan tellen, maar het worden er negentien. Maar er is geen enkele race in Europa bij. Dus ook niet op Assen”
Voor Rietbergen is het niet doorgaan van de Champ Car een strop. “Ik ga een claim indienen bij de Amerikaanse organisatoren, maar heb daar weinig verwachtingen van.”
De directeur van het TT Circuit, Peter Oosterbaan, noemt het niet doorgaan van de Champ Cars een drama. “Het is een gemis en dat niet alleen. Er zijn vele tonnen gestoken in allerlei zaken die met de vergunning te maken hebben en nu dit.”
Toch is Oosterbaan blij dat Rietbergen opnieuw met een raceserie naar Assen wil komen. “Het tekent het doorzettingsvermogen van Rietbergen als ondernemer. Het is geweldig dat hij wil trachten die Super Leaque Formula naar Assen te halen. Wij zullen er alles aan doen om de vergunningen rond te krijgen.”



bron: assen.nu
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
R1_beest

yellow1000Gixx

Profiel Privébericht Website 
Geslacht: man
Locatie: Delft
Lid sinds: 01-07-2002
     Reageer met citaat 
SITO schreef 23-02-08 om 20:58:01
dit is een discussie die nooit zal stoppen en eerder zal toenemen. Om iets te frusteren heb je eigenlijk maar 2 personen nodig die bezwaar aan tekenen en dan heb je de poppen aan het dansen. Lijkt wel of sommige mensen hier een sport van maken. Bij mij achter ligt al ruim 40 jaar een bult zand (A4 midden delfland) en hier hebben enkele mensen er zelfs een dagtaak aan om alles te frusteren. Verwacht dus ook dat het gezeur in Assen ondanks alle maatregelen die Assen neemt nooit zal eindigen. Een circuit elders aanleggen zal ook nooit iets uithalen omdat ook daar wel weer iemand op de barrikades zal klimmen. JAMMER, JAMMER en dan tre bedenken dat er jaarlijks in Spanje een nieuw circuit word gerealiseerd.
Nderland is een te klein landje met teveel geitenwollen sokken juppies,dat is het probleem in dit landje.
Gewoon een zeikcultuur is het,niet anders.

Genoeg op te noemen wat men wel toelaat waar de meeste burgers niet mee eens zijn,hier doet men niets weinig aan .
Circuitrijden is toppie bij www.motorsport lifestyle.nl
The.Gambler
 
Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie: Amersfoort
Lid sinds: 24-06-2002
     Reageer met citaat 
En weer is er stront aan de knikker
Mugello never sleeps!
SITO
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 25-03-2006
     Reageer met citaat 
The.Gambler schreef 24-02-08 om 16:05:23
En weer is er stront aan de knikker


Zo langzamerhand wordt de dagtaak van de heren/ dames van Assen compleet gevuld met de mileu problematiek en komen ze niet meer aan organiseren van de diverse evenementen toe. Slechte ontwikkeling lijkt mij, hoe is dit fenomeen een halt toe te roepen.
The.Gambler
 
Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie: Amersfoort
Lid sinds: 24-06-2002
     Reageer met citaat 
SITO schreef 24-02-08 om 17:29:52
(...)


Zo langzamerhand wordt de dagtaak van de heren/ dames van Assen compleet gevuld met de mileu problematiek en komen ze niet meer aan organiseren van de diverse evenementen toe. Slechte ontwikkeling lijkt mij, hoe is dit fenomeen een halt toe te roepen.


Als ik dat eens wist, zou ik er meteen wat aan doen!
Mugello never sleeps!
Johannes

Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 18-01-2005
     Reageer met citaat 
SITO schreef 24-02-08 om 17:29:52
(...)


Zo langzamerhand wordt de dagtaak van de heren/ dames van Assen compleet gevuld met de mileu problematiek en komen ze niet meer aan organiseren van de diverse evenementen toe. Slechte ontwikkeling lijkt mij, hoe is dit fenomeen een halt toe te roepen.


Zal heel moeilijk worden. Milieu en geluid gaan een steeds belangrijker rol spelen.

Ik weet niet of het al gebeurt, maar overleg met alle betrokken partijen voeren zou een mogelijkheid zijn. Anders gaat het een soort loopgravenoorlog worden.

Vooralsnog kiest het TT circuit voor de aanval lijkt het.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
Ocampa

Tja...

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Breda
Lid sinds: 23-06-2002
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 24-02-08 om 18:52:44
(...)Vooralsnog kiest het TT circuit voor de aanval lijkt het.


Is dat zo? Waar maak je dat uit op?
Amerikanskaya firma Transceptor Technologies pristupila k proizvodstvu komp'yuterov Personal'ny sputnik.

Pagina's: 1 ... 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 ... 105


Snelle navigatie: