Ocampa schreef 26-03-08 om 22:19:27
(...)
ja laten we de knmv en de tt mannen lekker de schuld geven. alsof die deze regelgeving hebben bedacht.
Verdiep je eerst in wat er aan de hand is voordat je zo'n opnmerking maakt.
Uitspraak Raad van State:
Citaat:
De stelling van de Stichting dat het handhavend optreden van het college onevenredig is omdat de daadwerkelijke geluidbelasting op de referentiepunten aanzienlijk lager is dan uit de berekende geluidbelasting die uit de meetgegevens van de permanente geluidpaal voortvloeit, treft geen doel nu de voor het vaststellen van de geluidbelasting ter hoogte van de referentiepunten gehanteerde methodiek volgt uit hetgeen destijds is vergund. Bovendien was de Stichting ingevolge voorschrift 5.21 van de vergunning verplicht om binnen twee jaar na het van kracht worden van de vergunning onderzoek te verrichten naar onder meer de verschillen tussen de berekende en gemeten geluidniveaus en daarover aan het college te rapporteren. De resultaten van een dergelijk onderzoek hadden mogelijk tot de door de Stichting wenselijk geachte aanpassing van de vergunning kunnen leiden. De Stichting heeft dit onderzoek niet binnen de daarvoor gestelde termijn van twee jaar verricht, maar pas enkele jaren na afloop van die termijn daarover een rapport van 17 april 2007 van Peutz B.V. bij het college ingediend. Het college heeft te kennen gegeven zich in de resultaten van dat onderzoek niet te kunnen vinden, die resultaten nog niet goedgekeurd en meegedeeld dat een op die resultaten berustende aanvraag om aanpassing van de vergunning, die de Stichting van plan is in de loop van 2008 in te dienen, naar alle waarschijnlijkheid niet zal worden ingewilligd
Dus nogmaals: het TT bestuur heeft absoluut zitten snurken en daarvoor krijgt de amateur motorsport (en waarschijnlijk ook de gemiddelde motorrijder die een circuitdagje wil rijden) de rekening gepresenteerd.