Citaat:
Beste licentiehouders,
Door de berichten over afgelasting van de KNMV Cup en de ZAC is er bij veel rijders onbegrip en woede
ontstaan. Uiteraard begrijpen wij dat volkomen.
Voor de KNMV en CRT is het voornaamste doel om ervoor te zorgen dat iedereen rijgelegenheid blijft
behouden.
Op het TT circuit Assen blijft dit mogelijk, maar dit betekent wel dat er strenge maatregelen zijn genomen,
dat er strak wordt gehandhaafd en dat iedere rijder hieraan meewerkt.
De KNMV Cuprace op zaterdag 3 mei gaat door waarbij de volgende maatregelen zijn genomen die door
een ieder gerespecteerd dienen te worden:
Bij aanvang van de eerste kwalificatietraining zal iedere rijder een “flying-lap” maken, d.w.z. dat alle rijders
bij aanvang van hun eerste kwalificatietraining met een tussenafstand vanuit de pitstraat aan hun eerste
training beginnen, om vervolgens op training- en racesnelheid de brug en de meetpaal te passeren. Ter
controle op “shortshifting” en “gas afsluiten” staan er officials bij de meetpaal. Alle rijders gaan aan het einde
van hun “flying-lap” niet langs start/finish maar komen via de pitstraat binnen. In de pitstraat wordt gewacht
totdat de laatste rijder van de groep binnenkomt van zijn “flying-lap” waarna de resterende tijd van deze
eerste kwalificatietraining gezamenlijk wordt uitgereden. We beseffen dat de banden in deze “flying-lap” nog
niet op temperatuur zijn echter uitkomend Strubben kunnen we wel maximaal aanzetten op het rechte stuk
van de Veenslang.
De rijders die in deze “flying-lap”, en/of in de resterende tijd van de eerste kwalificatietraining de toegestane
dynamische geluidswaarde overschrijden, worden hiervan op de hoogte gesteld en krijgen één kans dit voor
de tweede kwalificatietraining te verhelpen. Bij de tweede geluidsoverschrijding is het over en uit, de rijder
wordt bij de tweede overschrijding definitief uit de training of wedstrijd gevlagd. Er wordt van desbetreffende
rijder verwacht dat hij, nadat hij de zwarte vlag heeft gekregen, niet meer volgas langs de meetpaal rijdt.
Dit “lik op stuk beleid” zal strikt en consequent worden gehandhaafd, daar is geen enkele discussie meer
over mogelijk.
Bij een voortdurende groepsvorming van dezelfde rijders tijdens de kwalificatietrainingen zal deze groep uit
de training gevlagd worden om vervolgens met een interval individueel weer de baan opgelaten te worden.
Aantal deelnemers en aantal ronden zijn gelijk aan de KNMV Cupraces 2007.
Let op: na het afvlaggen van trainingen en race wordt er geen volledige uitloopronde meer gereden. Na het
afvlaggen wordt door de baanpost in de Haarbocht de rode vlag getoond, tussen de Haarbocht en Madijk
worden de rijders aan de rechterzijde van de baan opgevangen, deze plaats zal worden aangeven door een
baco met een rode vlag. Nadat de laatste rijder is afgevlagd gaat de gehele groep tegengesteld en zeer
rustig rijdend door de pitstraat naar het parc-fermé. De Technische Commissie kan vervolgens
steekproefsgewijs motoren ter controle aanwijzen.
Wanneer het daggemiddelde overschreden wordt zal de Provincie een boete opleggen van
€ 10.000, -. Wij vertrouwen er daarom ook op dat een ieder zich aan de regels houdt en zich maximaal inzet
om onze Cupraces te behouden!
Wanneer een rijder zich niet aan de regels houdt wordt hij/zij uitgesloten van verdere deelname zonder
restitutie van het inschrijfgeld.
Het circuit van Assen en de KNMV zullen toezien op de handhaving van de geldende geluidsnormen.
De voortgang van de Cupraces van 2008 hangen af van het totale pakket aan maatregelen en de
medewerking van allen die betrokken zijn bij de KNMV Cupraces.
Voor 2009 zullen er verdere maatregelen worden genomen om met de KNMV Cup en het ONK verder te
kunnen gaan.
Alle rijders zullen op zaterdag 3 mei (de eerste Cuprace) uitvoerig worden geïnformeerd.
Eemshaven.
De inschrijvingen voor de KNMV Cupraces op Eemshaven gaan via de KNMV Cup-site, inloggen met je
eigen inloggegevens, button Eemshaven selekteren en inschrijven.
Vriendelijke groeten,
KNMV
CRT
EDIT: Zie PB