TT circuit favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 ... 107

Topic: TT circuit (371559 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Het oude circuit was in die vorm niet meer te exploiteren. Kunnen we met z'n allen heel jammer vinden maar als je een onderneming runt zijn helaas meer dingen belangrijk dan alleen nostalgische overwegingen.
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 14-03-12 om 21:54:29
Het oude circuit was in die vorm niet meer te exploiteren. Kunnen we met z'n allen heel jammer vinden maar als je een onderneming runt zijn helaas meer dingen belangrijk dan alleen nostalgische overwegingen.


Eensch!
Wat zijn wij eigenlijk harteloos en ongenuanceerd bezig deze avond
     Reageer met citaat 
Eerste kennismaking met het TT junior circuit.



Afgelopen zaterdag konden de SOBW rijders voor het eerst in actie komen op het nieuwe Junior circuit bij het TT-circuit welke onlangs in gebruik is genomen. De KNMV heeft in samenwerking met de SOBW en NOC-NSF in 2012 vier van deze trainingsdagen georganiseerd waarvan deze op 12 mei de eerste was.

Nadat iedereen een plekje had gevonden in het paddock kregen aanwezige rijders het tijdschema en daarna een korte briefing door Barry Veneman en zijn assistent Joey Litjens. Vervolgens kon iedereen zich gaan opmaken voor de eerste sessie. Qua weer was het ongeveer hetzelfde als wat de SOBW al het hele seizoen heeft. Dan weer droog dan weer een buitje.
De baan ligt er schitterend bij en is zo opgezet dat er verschillende layouts en verschillende rijrichtingen mogelijk zijn. In de ochtend zal er met de klok mee worden gereden en in de middag tegen de klok in.

Aan het begin van de sessie kijken Barry en Joey naar de rijders en gaan vervolgens met krijt de baan op om de juiste instuurpunten en lijnen aan te geven. Voor de rest laten de trainers de rijders zoveel mogelijk rijden zodat er veel routine kan worden opgedaan. Na de eerste sessie komen de rijders enthousiast binnen. De baan heeft niet een echt lang recht eind, maar wel een aantal snelle bochten waar je de machine met veel snelheid mooi doorheen kan sturen.

In de tweede sessie is er net een buitje over het circuit getrokken, de baan is wel nat, maar niet nat genoeg om op regenbanden over te stappen. Barry geeft de rijders aan goed op de krijtstrepen te letten en ook zoveel als mogelijk de hele baan te gebruiken. Tijdens de sessie nemen Barry en Joey positie in naast de baan en geven ter plaats extra aanwijzingen langs de baan.

Na de middag wordt er tegen de klok in gereden, de rijders kunnen dus weer opnieuw beginnen met het verkennen van de baan. Door de omgekeerde rijrichting, kan er nog wat sneller worden gereden in bepaalde snelle bochten, maar wordt de chicane die eerst voor start finish lag nu een lastige eerste bocht. Per saldo lijkt de baan linksom sneller te zijn doordat de opbouw naar de snelle bochten beter is.

Tijdens de vierde sessie gaat het allemaal nog wat sneller, de rijders pikken de aanwijzingen van de trainers goed op, maar gaan zo nu en dan ook in de fout, wat in een paar gemiste bochten en zelfs wat schuivertjes resulteert. Aan het einde van de vierde sessie worden er ook een tweetal proefstarts gedaan en zit de eerste trainingsdag er op.

Terugkijkend op deze eerste dag kunnen we zeggen dat men er in is geslaagd om een zeer mooie baan neer te leggen naast het fameuze TT-circuit. Dit is de enige baan in Nederland die speciaal voor lichte motoren is gebouwd, de initiatiefnemers hiervan hebben echt iets moois gerealiseerd voor de jeugd. Ook de training onder leiding van Barry Veneman en Joey Litjens was zeer positief, de rijders konden veel meters maken en kregen aanwijzingen waar nodig, zonder telkens de boel stil te leggen.

Na afsluiting van deze eerste KNMV training van 2012 kunnen we zeggen dat de samenwerkende organisaties er goed in zijn geslaagd om een mooi programma neer te zetten, welke bovendien geheel gratis wordt aangebonden door bovengenoemde partijen.
     Reageer met citaat 
WimLex schreef 13-05-12 om 07:50:36
Per saldo lijkt de baan linksom sneller te zijn doordat de opbouw naar de snelle bochten beter is.


Hmm.. had toch zelf (en meerdere rijders met mij) juist een heel ander idee daar over! Rechtsom zijn de meeste bochten sneller te nemen en wordt er na het rechte stuk veel meer snelheid meegenomen in de twee daaropvolgende bochten.

Verder zeker een topdag!
     Reageer met citaat 
Ik heb mijn informatie van Erik, het kan natuurlijk zo zijn dat de baan linksom hem beter lag. In zijn rondetijden was hij meteen sneller andersom en schreef dat zelf toe aan het betere snelheid in de snelle bochten.

We gaan het de volgende keer wel merken het was inderdaad een erg leuke dag.
     Reageer met citaat 
Herma schreef 13-05-12 om 14:05:43
(...)
Hmm.. had toch zelf (en meerdere rijders met mij) ....


Gisteravond eens gekeken, Erik rijdt bij het aanremmen op 2 punten sneller dan linksom op 2 punten gaat hij even hard en op 3 punten rijdt hij langzamer. Als je de verschillen in snelheid optelt, komt dit nipt uit in het voordeel van linksom. Bij de midcornerspeed is hij 5 keer sneller linksom en rijdt hij 2 keer even hard. Hier is het verschil in snelheid ruim in het voordeel van linksom.

Hierbij moet worden aangetekend dat alleen de eerste sessie rechtsom droog was en er twee sessies linksom droog zijn gereden. Ik heb de snelste ronde uit de 1e sessie vergeleken met de snelste ronde uit de 4e sessie. Je zou ook kunnen stellen dat het telkens harder ging door de aanwijzingen van de trainers in combinatie met de opgedane circuitkennis gedurende de dag.
     Reageer met citaat 
De nieuwe slogan van de TT. TT Circuit Assen: Cathedral of Speed!

Dat kan toch niet??
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
HOPPER schreef 25-05-12 om 22:54:55
De nieuwe slogan van de TT. TT Circuit Assen: Cathedral of Speed!

Dat kan toch niet??


Waarom niet?
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 25-05-12 om 22:56:02
(...)


Waarom niet?



Volgens mijn is dat Monza al. Het TT-ciruit is toch geen hoge snelhieds baan.

Hier de top 10

Dutch TT, your date with moto gp 20.1%
Gassen op TT-Assen! 15.4%
Dutch TT a lifetime experience in one day 14.3%
The Dutch TT, The place to be!!! 13.1%
The TT, feel the power of speed. 5.4%
Beleef de Magie van de Dutch TT 4.2%
Meet me, at the Dutch TT! 2.6%
Dutch TT for You and Me 1.7%
TT is all you need !!! 1.3%
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Assen wordt volgens mij al sinds jaar en dag de kathedraal vd motorsport genoemd. Is Monza misschien niet als 'university of speed' bekend? wel zoiets volgens mij..
     Reageer met citaat 
Nou, lekker origineel zullen we maar zeggen. Goed dat ze daar een wedstrijd voor hebben uitgeschreven, voor een pakkende, nieuwe slogan!
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 25-05-12 om 23:03:54
Nou, lekker origineel zullen we maar zeggen. Goed dat ze daar een wedstrijd voor hebben uitgeschreven, voor een pakkende, nieuwe slogan!


VIND IK LEUK
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 25-05-12 om 23:03:54
Nou, lekker origineel zullen we maar zeggen. ..

Mijn gedachte ook al
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Gelukkig is het niets uit die top 10 geworden.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
HOPPER schreef 25-05-12 om 23:06:59
(...)

VIND IK LEUK



Dat vind ik dan weer wel een goeie:

TT Assen: vind ik leuk!

Pagina's: 1 ... 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 ... 107


Snelle navigatie: