Citaat:
.... De echte zatlappen van Assen komen niet voor de race. Of ze dat bier nu mogen meenemen of niet , zat en vervelend worden ze toch.
In mijn optiek slaat het nog steeds nergens op dat het meenemen van enkele blikjes bier of fris niet mag.
Tiko heeft gelijk, de goedbedoelende massa wordt wederom gestraft voor de misdragingen van enkelen.
Tis een schijnbaar onomkeerbare beweging in Nederland; Hoewel we als personen steeds individueler worden, benaderen onze overheid en machteloze politie ons steeds meer als groep. En dan wordt je over talloze kammen geschoren waar je helemaal niet bij wilt horen.
Die machteloosheid treft ook grote evenementen zoals het voetbal en de TT. Als voetbalsupporter ben je nu ook al de stadions uitgepest met allerlei stomme regels en de klootzakken zingen hun racistische liedjes nog net zo hard.
Die terugtrekkende beweging dat grote evenementen zelf ook voor die politieinzet moeten betalen hoort hier ook bij. Grote evenementen horen bij een land om allerlei redenen. Ze zijn onderdeel van het publieke domein.
Vind het buitengewoon vreemd dat we in dit land pikken dat we een politiekorps hebben dat er openlijk voor uitkomt ons niet te kunnen beschermen en er bijvoegt dat ze hier ook geen zin meer in hebben.
Als politieman/vrouw behoor je daar te zijn waar de mensen zijn, daar ligt je taak. En raddraaiers moet je durven aanpakken i.p.v. groepen straffen.
Dus geeft de blerpijp rijder een vette boete en laat mij rustig over dijkweggetjes tuffen!
Keith Code: He asked me to speak to the fellas on the MZ's. He said they were passing him too close! I wandered up to race control and kept an eye on them. The RC30 wasn't slow; those guys on MZ's were quick, very quick.