Optimate « 01-06-2012 om 10:24:27 »
Nou, ik vind het toch wel erg zuur allemaal hoor. Vroeger was vroeger en nu is nu. Vroeger was het anders, of het beter was is subjectief denk ik. Ik ben verre van gelukkig met hoe het nu allemaal gaat maar toch ben ik er gewoon bij eind juni. De TT is de TT en daar blijf ik heen gaan tot ik om wat voor reden dan ook niet meer kan of omdat het er niet meer is. En als je er niks meer aan vindt prima, dan ga je niet meer. Ieder z'n mening.
De prijzen, tja, het is idd niet weinig, maar wel markt conform denk ik. het is niet zo dat de TT veel duurder is dan de gemiddelde GP, bizarre uitschieters als Estoril laatst daargelaten. Een ook als je het vergelijkt met andere grote evenementen in Nederland dan is het ook niet idioot duur volgens mij. En dan nog, waar hebben we het over? 40 euro als entreeprijs is heel redelijk hoor, het is wel een evenement op wereld-niveau.
Ik vind drie klasses ook wel wat weinig. Anderzijds, er worden wel degelijk op de wedstrijddag 5 races verreden. Dat de meeste mensen na de MotoGP gelijk weg stuiven is hun eigen besluit. Het spreidt de verkeersdrukte een beetje.
Die straaljagershow wordt hier nu natuurlijk compleet uit z'n verband gerukt. Ik ben een paar keer bij de GP van Donington geweest en daar werd als intermezzo een show van de Red Arrows gegeven. Ik vond dat wel degelijk spectaculair om te zien en ook passen in de sfeer van zo'n dag. Snelheid, living in the fastlane. Ik vond het als pauzenummer wel degelijk een meerwaarde, beter dan maar weer eens een stuntrijder. Dat iedereen bij voorbaat al zo negatief doet en het belachelijk maakt snap ik niet helemaal. Wat dat betreft heb ik wel eens de indruk dat men het in Assen toch nooit goed kan doen.
Ik zou het ook zonde vinden als de TT zou verdwijnen. Doodzonde! Maar vinden dat wij als Nederlanders wel even een uitzonderingspositie krijgen omdat de TT al zo lang bestaat is echt niet realistisch. Alles in het leven is een survival of the fittest en dat is hier niet anders, hoe jammer wij dat ook vinden. Je zal mee moeten gaan met de tijd want doe je dat niet dan sta je buitenspel, zie de TT op Man, die maakt al jaren geen deel meer uit van het WK. (wat niet wil zeggen dat ik het geen mooi evenement vind hoor!) Met jezelf op de borst slaan dat je in het verleden zulke mooie dingen hebt gedaan kom je er niet.
Dat is mijn mening en daar laar ik het ook gelijk bij want in een discussie als deze krijg je dan een al snel het verwijt een Dorna-fan te zijn en dat ben ik helemaal niet. Dorna kan me gestolen worden.